Primarul Ioan Turc: Avem proiectul de acord de parteneriat cu CNAIR pentru varianta ocolitoare a Bistriţei. SF-ul, în lucru!
Primarul municipiului Bistriţa, Ioan Turc, a anunţat că a primit de la CNAIR proiectul de acord pentru realizarea unui parteneriat pentru varianta ocolitoare a municipiului Bistriţa. Potrivit acestuia, acordul de parteneriat prevede explicit colaborarea administrativă pentru realizarea acestui proiect major, şi interconectarea cu drumul de mare viteză Baia Mare – Suceava. Proiectul se va derula în două etape, în etapa întâi va fi realizat studiul de fezabilitate, CNAIR semnând deja contractul de elaborare pentru lotul 2, Bistriţa – Vatra Dornei, cu firma Explan SRL din Cluj-Napoca. În etapa a II-a, proiectul tehnic şi execuţia va fi asumată de către Primăria Bistriţa, în baza documentaţiei tehnice.
„Pentru ca segmentul drumului de centură să fie abordat cu prioritate, el este parte componentă a lotului 2, Bistriţa – Vatra Dornei. Tronsonul 1, Baia Mare – Bistriţa este în litigiu. Termenul de realizare a acestui studiu de fezabilitate este de maxim 18 luni, dar în urma discuţiilor de la CNAIR şi a înţelegerii privind decuparea variantei ocolitoare din traseul Bistriţa – Vatra Dornei, putem avea SF-ul mai repede. Vom colabora cu CNAIR pe toată perioada realizării studiului de fezabilitate, pe multiple planuri. Imediat ce este gata studiul de fezabilitate, noi ne vom lua segmentul de variantă ocolitoare, vom realiza proiectul tehnic şi de execuţie efectivă, cu susţinere financiară de la CNAIR. Primăria municipiului Bistriţa va asuma din momentul finalizării SF-ului construirea variantei ocolitoare”, a explicat primarul Turc.
Citiţi şi:
- Primarul Ioan Turc: Am semnat acordul de colaborare cu CNAIR pentru varianta ocolitoare a municipiului Bistriţa
- Acordurile de colaborare pentru Varianta de ocolire Bistriţa şi Drumul expres Bistriţa-Cluj, semnate! Licitațiile pentru studiile de fezabilitate sunt în derulare!
- Consiliul Judeţean Bistriţa-Năsăud, Primăriile Budacu de Jos şi Livezile, partenere ale Primăriei Bistriţa şi CNAIR în realizarea Variantei de ocolire a municipiului Bistriţa
- Ce traseu ar putea avea varianta ocolitoare a Bistriţei! Pentru Lotul 1 din Autostrada Nordului, Baia Mare-Bistriţa, s-a reluat licitaţia!
- Primarul Ioan Turc: Pentru varianta ocolitoare, aşteptăm finalizarea licitaţiei pentru studiul de fezabilitate! Ne punem de acord cu Consiliul Judeţean şi comunele Budacu de Jos şi Livezile
Comentarii
Pentru Judetul Bistrita-Năsăud cea mai importantă investiție rămâne Drumul de mare viteză Baia Mare – Bistriţa – Vatra Dornei – Suceava. Prin definitie, sintagma ”Drum de mare viteză” se referă deopotrivă atât la „autostrăzi”, cât si la „drumuri expres”. In cazul traseului Baia Mare – Bistriţa – Vatra Dornei – Suceava, fie că este vorba de „Autostrada Nordului” sau de un „Drum Expres”, rezultă clar impărtirea distantei respective in 3 loturi si anume: Lot 1, Baia Mare – Bistriţa; Lot 2, Bistriţa – Vatra Dornei şi Lot 3 Vatra Dornei – Suceava”. Pentru Judetul Bistriţa-Năsăud sunt importante lotul 1 si 2, care includ si centurile ocolitoare ale oraselor Beclean si Bistriţa. Acest lucru este important, având in vedere că in sedinta din 11 iunie Guvernul a aprobat o Ordonanţă de Urgenţă, prin care primăriile şi consiliile judeţene vor putea prelua în gestiune şi execuţie proiecte de centuri ocolitoare, drumuri naţionale, precum şi alte lucrări de infarstructură rutieră sau feroviară. Astfel, după finalizarea studiilor de fezabilitate ar putea fi demarate mai repede lucrarile la centura Bistriței pe traseul: DN17 – Sărățel – Monariu – Budacu de Jos – Jelna – Ghinda –Livezile.
Faptul că Bistrita nu are până in prezent o centură ocolitoare se datorează primarului Cretu, care din 2010 s-a cramponat prosteste de varianta 2 Sud prin Padurea Codrisor, o solutie idioată ce nu respectă criteriile minime pentru o centură ocolitoare, si in plus era extrem de costisitoare, datorită problemelor legate de alunecarile de teren, ca să nu mai vorbim de cerintele impuse de protectia mediului, datorită poluării cu noxele produse de traficul de tranzit.
Președintele Consiliului Județean, Radu Moldovan, a fost un părtas al „gândirii intelepte” a colegului sau de partid Ovidiu Cretu, fiind si el un sustinător inversunat al variantei (ne)ocolitoare 2-Sud prin padurea Codrisor.
Vezi si: https://rasunetul.ro/centura-de-ocolire-orasului-beclean-implementare-la...
Adaugă comentariu nou