Consiliul Judeţean Bistriţa-Năsăud, Primăriile Budacu de Jos şi Livezile, partenere ale Primăriei Bistriţa şi CNAIR în realizarea Variantei de ocolire a municipiului Bistriţa
Consiliul Judeţean Bistriţa-Năsăud va aproba, în şedinţa extraordinară de marţi, participarea Județului Bistrița-Năsăud la realizarea obiectivului de investiții „Varianta de ocolire Bistrița”, ca parte a interconectării aliniamentului Autostrăzii Nordului la municipiul Bistrița. Președintele Consiliului Județean Bistrița-Năsăud va fi mandatat să semneze Actul adițional la Acordul de colaborare încheiat între Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere S.A. și Municipiul Bistrița pentru realizarea proiectului „Varianta de ocolire Bistrița”.
Prin Legea nr.264/2020 a fost aprobat obiectivul de investiţii „Autostrada Nordului" cu următorul traseu: Vama Oar - Satu Mare - Baia Mare - Dej - Bistrița - Vatra Dornei - Suceava, ce se finanțează de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Transporturilor și Infrastructurii, în limita sumelor aprobate anual cu această destinație, din credite externe și din fonduri europene.
Pentru Lotul 2 al Autostrăzii Nordului, Bistrița - Vatra Dornei, a fost semnat contractul de elaborare a studiului de fezabilitate, inclusiv a studiului geotehnic. Obiectivul de investiții „Varianta de ocolire Bistrița” este componentă a Lotului 2, Bistrița - Vatra Dornei, ca parte a interconectării aliniamentului Autostrăzii Nordului la municipiul Bistrița.
Consiliul Județean Bistrița-Năsăud și-a manifestat intenția de a colabora, împreună cu autoritățile administrației locale din Municipiul Bistrița, Comuna Livezile și Comuna Budacu de Jos la realizarea proiectului „Varianta de ocolire Bistrița”, având în vedere că amplasamentul proiectului va fi situat pe raza mai multor unități administrativ-teritoriale din județul Bistrița-Năsăud, precum și importanța deosebită a proiectului a cărui realizare va duce la decongestionarea semnificativă a traficului în municipiul Bistrița și localitățile componente, la înlăturarea efectelor negative ale poluării generate de emisiile de gaze de eșapament asupra mediului, precum și la dezvoltarea durabilă a reședinței de județ, respectiv a județului Bistrița-Năsăud.
Proiectarea și implementarea proiectului se vor realiza în doua etape, şi anume etapa 1 - etapa de proiectare, reprezentând elaborarea Studiului de Fezabilitate, care se va realiza de către CNAIR S.A., și etapa a 2-a - implementarea secțiunii cuprinzând conexiunea cu municipiul Bistrița, denumită în cadrul prezentului parteneriat „Varianta de ocolire Bistrița", ca parte din Autostrada Nordului (lot 2), care se va realiza de către unitățile administrativ-teritoriale implicate, în baza documentației tehnice elaborate în etapa 1 (studiul de fezabilitate) și care se va reglementa printr-un acord de parteneriat.
Perioada de valabilitate a Acordului de colaborare începe la data semnării acestuia de către părți și încetează la data demarării etapei a doua, respectiv prin încheierea unui acord de parteneriat în condiţiile prevederilor Ordonanţei de urgență a Guvernului nr.101/2020. Potrivit acordului, CNAIR S.A. se obligă să demareze întreaga activitate pentru obţinerea fondurilor externe nerambursabile necesare implementării etapei 1 în cadrul POIM 2014-2020 și să deruleze întregul proces necesar implementării etapei de proiectare a Autostrăzii Nordului.
Citiţi şi:
- Acordurile de colaborare pentru Varianta de ocolire Bistriţa şi Drumul expres Bistriţa-Cluj, semnate! Licitațiile pentru studiile de fezabilitate sunt în derulare!
- Primarul Ioan Turc: Am semnat acordul de colaborare cu CNAIR pentru varianta ocolitoare a municipiului Bistriţa
- Acord de colaborare între Consiliul Judeţean Bistriţa-Năsăud, Consiliul Judeţean Cluj, Primăria Bistriţa şi CNAIR pentru realizarea Drumului expres Cluj-Dej-Bistriţa
- Consiliul Local Bistriţa, convocat în şedinţă de îndată! Va fi aprobat acordul cu CNAIR pentru varianta de ocolire!
- Primarul Ioan Turc: Avem proiectul de acord de parteneriat cu CNAIR pentru varianta ocolitoare a Bistriţei. SF-ul, în lucru!
Adaugă comentariu nou