Primarul Ioan Turc: Am semnat acordul de colaborare cu CNAIR pentru varianta ocolitoare a municipiului Bistriţa

Ioan Turc, primarul municipiului Bistriţa a parafat, împreună cu directorul general Mariana Ioniță, la București, acordul de colaborare cu Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere S.A., pentru realizarea proiectului „Varianta de ocolire Bistriţa”, ca parte a interconectării aliniamentului Autostrăzii Nordului. Documentul fusese aprobat în această lună și de plenul Consiliului Local Bistrița, într-o ședință extraordinară de îndată.
Primarul municipiului Bistriţa a explicat, într-o conferinţă de presă, că proiectul se va derula în două etape. Astfel, în etapa întâi va fi realizat studiul de fezabilitate, CNAIR semnând deja contractul de elaborare pentru lotul 2, Bistriţa – Vatra Dornei, cu firma Explan SRL din Cluj-Napoca. În etapa a II-a, proiectul tehnic şi execuţia va fi asumată de către Primăria Bistriţa, în baza documentaţiei tehnice.
„Pentru ca segmentul drumului de centură să fie abordat cu prioritate, el este parte componentă a lotului 2, Bistriţa – Vatra Dornei. Termenul de realizare a acestui studiu de fezabilitate este de maxim 18 luni, dar în urma discuţiilor de la CNAIR şi a înţelegerii privind decuparea variantei ocolitoare din traseul Bistriţa – Vatra Dornei, putem avea SF-ul mai repede. Vom colabora cu CNAIR pe toată perioada realizării studiului de fezabilitate, pe multiple planuri. Imediat ce este gata studiul de fezabilitate, noi ne vom lua segmentul de variantă ocolitoare, vom realiza proiectul tehnic şi de execuţie efectivă, cu susţinere financiară de la CNAIR. Primăria municipiului Bistriţa va asuma din momentul finalizării SF-ului construirea variantei ocolitoare”, a explicat primarul Ioan Turc.

Comentarii

01/04/21 12:24
Radu

Acordul de colaborare cu Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere-SA (CNAIR) pentru realizarea variantei de ocolire a municipiului Bistrița are la bază ordonanța de urgență adoptată de Guvernul României in iunie, 2020 care prevede că proiectele de infrastructură rutieră şi feroviară de interes local vor putea trece de la autorităţile centrale la cele locale. Posibilitatea de a transfera asemenea proiecte a fost acceptată de Comisia Europeană pentru șapte din cele opt regiuni de dezvoltare din România, excepția fiind regiunea București – Ilfov, una dintre cele mai bogate din întreaga Uniune Europeană. Așadar centura București și alte obiective de infrastructură din Capitală vor rămâne la autoritățile centrale. Toate celelalte autorităţi locale pot prelua de la Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) construcția de centuri ocolitoare. Autoritățile centrale, mai ales CNAIR s-au remarcat în ultimii ani prin incapacitatea de a gestiona proiectele de infrastructură, acestea fiind întârziate ani buni , de multe ori din cauza incompetenței sau corupției. Această OUG le dă autorităților locale posibilitatea, fie de a intra într-un parteneriat cu CNAIR pentru derularea unor proiecte, fie de a le prelua cu totul. Astfel, drumuri naţionale, centuri ocolitoare care nu erau până în prezent în grafic de execuţie la nivelul Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere vor putea fi transferate autorităţilor locale şi executate în gestiunea acestora, urmând ca, după finalizarea lucrărilor, acestea să revină în administrarea CNAIR.
Asadar, acordul de colaborare semnat de primarul Ioan Turc cu Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere SA, pentru realizarea proiectului ”Varianta de ocolire Bistriţa”, ca parte integrantă din Autostrăzii Nordului, are ca scop grăbirea executiei si finalizarea cu prioritate a acestui obiectiv.

Adaugă comentariu nou

 
Design şi dezvoltare: Linuxship
[Valid RSS] Statistici T5