Drumul de mare viteză Suceava-Vatra Dornei- Bistrița-Baia Mare mai are de aşteptat . Din august, începe elaborarea SF-ului
Drumul de mare viteză Baia Mare – Suceava, via Bistriţa-Vatra Dornei, mai are de mult ... până departe, asta pentru că este în procedura de evaluare a ofertelor contractul pentru elaborarea studiului de fezabilitate.
„În decembrie am reuşit să depunem cererea de finanţare pentru elaborarea studiului de fezabilitate la drumul de mare viteză Baia Mare - Bistriţa - Vatra Dornei - Suceava. Avem trei loturi. În prezent, ofertele depuse sunt analizate în cadrul Comisiei de evaluare şi estimăm ca la sfârşitul lunii august să semnăm contractul pentru execuţia studiului de fezabilitate pentru cele trei tronsoane. În prima etapă vom identifica tronsoanele de autostradă care pot funcţiona în regim de variantă ocolitoare. Mă refer la Gura Humorului, Câmpulung şi Vatra Dornei'', a arătat ministrul Transporturilor, Lucian Bode.
Studiul de fezabilitate este împărțit în trei loturi, respectiv Lot 1 Baia Mare – Bistrița, Lot 2 Bistrița – Vatra Dornei și Lot 3 Vatra Dornei – Suceava.
Valoarea estimata a procedurii este de 53.508.132,47 lei fără TVA, din care 19.415.185,95 lei fără TVA pentru Lotul 1, 16.497.789,72 lei fără TVA pentru Lotul 2 și 17.595.156,80 lei fără TVA pentru Lotul 3.
Durata fiecărui contract este de 18 luni din care 14 luni pentru elaborarea studiului de fezabilitate și 4 luni pentru asistența tehnică necesară elaborării documentațiilor pentru lansarea licitațiilor de lucrări.
Citiţi şi:
- CNAIR a semnat contractul pentru elaborarea Studiului de Fezabilitate pentru Lotul 2 (Bistrița – Vatra Dornei) din Drumul de mare viteză Baia Mare – Suceava
- Autostrada Nordului. Când vor fi gata studiile de fezabilitate!
- Investigații geotehnice pe sectorul Bistrița- Vatra Dornei al Autostrăzii Nordului! Forajele vor ajunge la zece metri!
- Studiul de fezabilitate pentru Lotul 3 din Autostrada Nordului, Vatra Dornei – Suceava, finanţat din fonduri europene
- Trei oferte pentru Studiul de Fezabilitate al drumului de mare viteză Bistrița-Dej!
Comentarii
Prin definitie, sintagma ”Drum de mare viteză” se referă deopotrivă atât la „autostrăzi”, cât si la „drumuri expres”. In cazul traseului Baia Mare – Bistriţa – Vatra Dornei – Suceava, fie că este vorba de „Autostrada Nordului” sau de un „Drum Expres”, rezultă clar impărtirea distantei respective in 3 loturi si anume: Lot 1, Baia Mare – Bistriţa; Lot 2, Bistriţa – Vatra Dornei şi Lot 3 Vatra Dornei – Suceava”. Pentru Judetul Bistriţa-Năsăud sunt importante lotul 1 si 2, care includ si centurile ocolitoare ale oraselor Beclean si Bistriţa. Acest lucru este important, având in vedere că in sedinta din 11 iunie Guvernul a aprobat o Ordonanţă de Urgenţă, prin care primăriile şi consiliile judeţene vor putea prelua în gestiune şi execuţie proiecte de centuri ocolitoare, drumuri naţionale, precum şi alte lucrări de infarstructură rutieră sau feroviară. Astfel, după finalizarea studiilor de fezabilitate ar putea fi demarate mai repede lucrarile la centura Bistriței pe traseul: DN17 – Sărățel – Monariu – Budacu de Jos – Jelna – Ghinda –Livezile.
Faptul că Bistrita nu are până in prezent o centură ocolitoare se datorează primarului Cretu, care din 2010 s-a cramponat prosteste de varianta 2 Sud prin Padurea Codrisor, o solutie idioată ce nu respectă criteriile minime pentru o centură ocolitoare, si in plus era extrem de costisitoare, datorită problemelor legate de alunecarile de teren, ca să nu mai vorbim de cerintele impuse de protectia mediului, datorită poluării cu noxele produse de traficul de tranzit.
Președintele Consiliului Județean, Radu Moldovan, a pus si el botul la "gandirea inteleaptă a tov. Cretu", fiind un sustinător inversunat al variantei (ne)ocolitoare 2-Sud prin padurea Codrisor. In septembrie, 2017 la conferinţa de alegeri a PSD Bistriţa, acolo unde, viceprimarul Cristian Niculae a fost ales preşedinte al organizaţiei municipale, Preşedintele Consiliului Judeţean BN, Radu Moldovan a spus următoarele: “Astăzi Bistrița este blocată din punctul de vedere al circulației din cauza unor nenorociți care au blocat prin diferite tertipuri realizarea unei centuri. Nu repede ne mai întâlnim cu povestea asta. Interese de grup au blocat un proiect extraordinar. Populismele ieftine că distrugem Pădurea Codrișor ne duc în situația în care s-a distrus orașul. Nu există așa ceva, nu se distrugea nicio pădure, există legislație care prevede clar că dacă ai tăiat un hectar de pădure plantezi trei”.
Adaugă comentariu nou