Drum bun, făcut să reziste, de la Colibița la Mița, într-un peisaj de basm! Președintele Radu Moldovan: Felicitări tuturor celor angrenați în acest proiect amplu!

Încă o lucrare de anvergură din Poarta Transilvaniei ajuns la final. Este vorba de Colibița-Mița, tronsonul 2 din Lotul 1 de pe DJ 172 D. Recepția lucrărilor a avut loc vineri, în prezența președintelui Consiliului Județean Bistrița-Năsăud, Emil Radu Moldovan, a directorului executiv Dorin Popescu și a directorului economic Teofil Cioarba, a specialiștilor de la Drumurile Județene, a reprezentanților firmei de proiectare și de execuție. Invitați au fost primarii Vasile Laba de la Bistrița Bârgăului, Vasile Șut de la Tiha Bârgăului și Doru Crișan de la Prundu Bârgăului.
"Vă invităm până-n capătul lacului la Colibița, căci drumul este complet modernizat, reabilitat, cu 3 viaducte pe o lungime de 277m și un peisaj de basm. Un proiect făcut să reziste, cu o garanție de 10 ani, realizat impecabil. Felicitări tuturor celor angrenați în acest proiect amplu, ce au reușit să depășească obstacolele terenului dificil, instabil și să deschidă un tronson de drum atât de important din județul nostru. Continuăm proiectele importante! Continuăm munca!", a transmis președintele Radu Moldovan.
Președintele Consiliului Județean a punctat dificultățile care au apărut în execuția lucrărilor pe cei 6.5 km, felicitând compania Dimex 2000 Company SRL care și-a asumat acest proiect și soluțiile tehnice care să conducă la o perioadă de garanție de 10 ani.
Contractul a fost adjudecat, în urma procedurii de licitație, de asocierea formată din SC DIMEX 2000 COMPANY SRL – lider asociere cu, SC ELECTRO-URSA SERVCOM SRL - asociat, care a executat lucrările de construcții și SC EXPLAN SRL - asociat care a executat serviciile de proiectare. Valoarea investiției a fost de 59.094.655 lei (11.962.480 euro), finanțarea fiind asigurată prin Programul Operațional Regional 2014-2020.
Primarul comunei Bistrița Bârgăului, Vasile Laba, a precizat că este o realizare extrem de importantă pentru comuna Bistrița Bârgăului, atât pentru locuitorii satului Mița, cât și pentru turiștii care vin în stațiunea de interes local Colibița. Primarul Vasile Șut de la Tiha Bârgăului a reamintit și de investițiile care s-au făcut pe Drumul Blajului, din Mureșenii Bârgăului la Colibița, în timp ce Doru Crișan, de la Prundu Bârgăului, a adăugat că, având o infrastructură pusă la punct, investitorii vor fi interesați să promoveze afaceri în această stațiune.
Directorul executiv Dorin Popescu a menționat că meritul pentru această investiție revine conducerii Consiliului Județean, dar și echipei de specialiști de la Serviciul Drumuri Județene - Gabriel Pop, Rodica Botiș, administratorului public Florin Moldovan și, nu în ultimul rând, constructorului.
Nu în ultimul rând, ing. Dan Scurtu de la Dimex 2000 Company, a evidențiat o parte dintre amplele lucrări care s-au derulat pe acest tronson, pe fondul identificării unor zone cu alunecări de teren active, dar și cu potențial mare de risc. În ceea ce privește cantitățile de materiale folosite, acesta a amintit de peste 40.000 metri cubi de betoane de ciment, peste 220.000 de tone de materiale granulare, 3000 tone de armătură de oțel beton. "Credem că nu găsim un alt tronson de drum județean din țară, pe o lungime similară, care să aibă asemenea lucrări de consolidăre prin prisma numărului, a complexității și a varietății acestor lucrări. Să dea Dumnezeu ca peste 10 ani starea drumului să fie asemănătoare, cât mai bună", a declarat ing. Dan Scurtu.
Lucrările de execuție au constat în structură rutieră cu îmbrăcăminte asfaltică, fundație din balast, s-au executat casete de extindere a platformei drumului unde partea carosabilă era mai mică de 6 metri.
S-au executat lucrări de colectare și evacuare a apelor de suprafață și de infiltrație, respectiv: rigole triunghiulare pereate, rigole de acostament, drenuri longitudinale și transversale. Acolo unde au fost semnalate infiltrații de apă la adâncimi mari (5-9 m) s-au prevăzut drenuri de adâncime executate cu piloți secanți din material granular mărunt. De asemenea, în vederea descărcării apelor precum asigurarea continuității scurgerii acestora, s-au realizat lucrări de reparații la podețele existente și podețe noi tubulare și podețe noi din elemente prefabricate. S-au amenajat 35 de drumuri laterale pe o lungime de 10 m.
S-au executat următoarele tipuri de consolidări de terasamente: zid de sprijin din beton armat de rambleu și debleu, apărări de mal cu anrocamente și lucrări de consolidare cu piloți forați de diametru mare. S-au amenajat 1380 mp de trotuar pavat și s-a realizat 1 pod nou cu lungimea de 18,8m. De asemenea s-au executat 3 poduri (viaducte) noi peste zone cu alunecări de teren dificil de consolidat prin lucrări realizate doar în zona drumului: viaduct nr. 1 L=65,40m, viaduct nr. 2 L=74,10m și viaduct nr. 3L=138,80m. Pentru siguranța circulației s-au realizat marcaje transversale și longitudinale, semnalizare rutieră prin indicatoare rutiere, borne kilometrice și hectometrice + parapete de siguranță (6.4 km) .

https://www.facebook.com/watch/?v=896177517952486

Adaugă comentariu nou

 
Design şi dezvoltare: Linuxship
[Valid RSS] Statistici T5