,,Dejecţia,, valorilor inversate

În ,,Contractul social,, , Rousseau dezvolta o teorie extrem de pertinentă conform căreia , indivizii umani sunt cei care crează statul in baza unui contract după care acesta trebuie să le securizeze existenţa şi confortul contra-cost (vezi, taxe,impozite şi ce-or mai fi )! Dacă statul nu respectă clauzele contractuale , atunci cetăţenii au apanajul exclusiv de a-l ,, decapita,, şi a-l inlocui cu o formulă statală mai eficientă . statul, în sine , înregimentează ca sistem general , o constelaţie de subsisteme guvernamentale , precum este şi cel de învăţământ . Până aici , OK ! Ce ne facem însă , dacă nu noi dispunem de sistem ( vezi subsistem ) , ci sistemul de noi ? Devenim – nu ? - sclavii proclamaţi ai acestuia ! Este adevărat că trăim intr-o societate mercantilă , dar , de aici şi până la a fi transformaţi de ,,minunatul,, nostru sistem de învăţământ în ,,roboţi teleghidaţi,, aserviţi unor interese politice total ,, paralele ,, şi ,, habarniste,, , ar trebui să fie o cale lungă ! …
Câţi din cei de ,,foarte de sus,, au prestat sau prestează în mod direct în învăţământul de masă , deci să fie ,,pe felie,, atunci când ne pretind columniale absurdităţi în activitatea şi comportamentul didactic , al nostru , al pedagogilor – truditori cotidieni din învăţământul preuniversitar ? Câţi , oare , au făcut cunoştinţă – dintre cei care ne pretind respectarea unui D.M.H. (Direcţia Mişcării Hârtiilor ) riguros , au dat mâna cu un părinte sau au mângâiat un elev pe creştet fiindcă a dovedit performanţă sau , dimpotrivă , au scăzut o notă la purtare , din motive obiective ?
Am aproape 30 de ani de muncă la catedră ! Cu câteva excepţii , toate inspecţiile pe care am avut ,,onoarea,, să le consum în şcolile ,,parcurse,, de-a lungul timpului , au cerut hârtii , dosare , proiecte aşternute frumos pe hârtie , teste , curbe Ghauss , portofolii etc. Recunosc că le aveam pe toate însă nu am beneficiat cu adevărat , mai niciodată , de o formulă eficientă de verificare şi control la clasă ! Şi , nici corespunzătoare experienţei pe care am acumulat-o la catedră , fiindcă respectivele echipe de verificare şi control , au binevoit să-mi pună câte o ,,ştampilă,, , după principiul inchiziţional : ,,Cum câr-mâr , cum câr-poc!,, , inventându-mi nereguli didactice mai mult sau mai puţin bizare . Dar , asta este o altă poveste ! …
Alta , care frământă acum sistemul de învăţământ preuniversitar ai cărui truditori beneficiază de venituri salariale ce pot fi , maximal aproximate , cu ajutoarele de handicapat , ţine de ,,Factor X ,, sau de ,,Star-trake ,, ! … S-au gândit nişte ,,înţelepţi ideologi,, aflaţi într-o tainică ,,cârdăşie,,cu Protecţia Copilului , să sancţioneze pecuniar şi – după caz – penal , dascălii din ,,preuniversitar,, care îndrăznesc să ,,suprapună,,câţiva decibeli în plus , atunci cănd larma dintr-o clasă de 25-30 de elevi este prea pronunţată , astfel încât să se facă auziţi şi ascultaţi , pentru a-şi putea desfăşura ora ! … Că , in cazul în care ridică tonul la ,,obiectul muncii,, , ,,obiectul,, se sensibilizează într-atât , incât îi face ,,umilului,, maestru , reclamaţie , iar acesta este pasibil de o usturătoare sancţiune financiară ! … Că , nu este admisibil a-i pune pe ,,stresaţii,, noştri tineri ,,la punct,, în situaţia in care ne insultă pe coridoarele şcolii sau dacă fac gesturi obsecene in urma noastra sau dacă ne adresează cuvinte nepoliticoase ori triviale în faţa colectivului clasei sau – mai rău – ne agresează fizic , fiindcă suntem pasibili de amendă !... Că , nu ne este permis să le solicităm , pe un ton hotărât , să se lase mai mult , de vorbitul la telefon sau de reţelele de socializare de pe net şi să se ţină mai adesea , de studiul şcolar ( unii , chiar de alfabetizare ) ! … Că … că …că … Păi , dacă ar fi ca mai demult , pe vremea când generaţiile de tineri evoluau sub îndrumarea unui minister al educaţiei şi instrucţiei , astăzi nu am avea atăţia ,,practicanţi,, cu insuficienţe comportamentale şi alţii , atâţia , afectaţi de delicvenţă juvenilă ! Mai e un singur pas până când , ,,potentaţii,, sistemului de învăţământ actual să adauge legii invăţământului , un amendament conform căruia , dascălii vor fi obligaţi ca , in fiecare dimineaţă , înaintea primei ore de curs , să le ofere elevilor câte o cafeluţă şi o ţigaretă ! Splendid !!! Însă , revoltător este faptul că , în noile impoziţii absurde , obligaţiile dascălilor sunt foarte consistent definite , pe când cele ale tinerilor şcolari privind consumarea unor atitudini corespunzătoare faţă de făuritorii lor de personalitate , lipsesc cu desăvârşire ! Adică , ei tot – noi , nimic ! Supărător este faptul că toată această jalnică tevatură a fost larg mediatizată în mass-media !
Nu sunt şi nu am fost niciodată , de acord să-ţi jigneşti elevii sau să-i pui in situaţii penibile , cu atât mai mult , să le aplici în şcoală , corecţii fizice ! Personal , am avut întotdeauna o atitudine respectuoasă faţă de ei , cosiderându-i , pe fiecare în parte , personalităţi unice în devenire , demne de a nu fi ignorate ! Dar , de aici şi până a te aservi unor năbădăioase şi inconştiente mofturi ale unora dintre ei care şi până acum , darmite , de acum înainte ne tratează ca pe nişte cel puţin egali ai lor , este un drum lung ! … Cum poţi să serveşti un sistem educaţional când , defapt , ajungi să fi un jalnic aservit acelora care trebuie să iţi acorde respect ? , atâta timp cât ,,confecţionerii,, acestui sistem ,,strâmbă,, într-atât de mult lucrurile încât iţi vine să-ţi dai demisia cu o zi inainte de pensionare ? Ce încredere mai poţi avea în maturizarea unei societăţi , dacă promotorii instituţionalizaţi ai unor astfel de principii defectuoase , care , poate , nu au lucrat nici măcar o zi în învăţământul de masă , îţi impun astfel de coordonate absurde în mecanismul cotidian al interrelaţionării cu elevii ? SUNTEM MÂHNIŢI ! … MÂHNIŢI ŞI JIGNIŢI ! Şi , de ce?! Fiindcă , pentru un salariu echivalent preţului al câtorva cutii de chibrituri , ne străduim să-l păstrăm viabil – acest sistem afectat de molima pauperismului ?! Pentru că , îndurăm cu stoicism stresul rezultat din insultele guvernanţilor , din atitudinea dojenitoare a părinţilor care ne ,,demonetizează,, fiindcă progeniturile lor nu şi-au luat Bac-ul , chipurile , din pricina noastră , a profesorilor , după ce Domniile – lor nu au frecventat şedinţele cu părinţii , ani de-a rândul? Fiindcă guvernanţii ne vitregesc de orice pârghie eficientă de a mai reprezenta o categorie socio-profesională optimă şi nobilă ?
Ştiţi de ce păţim – ce păţim – dragi confraţi intelectuali ai catedrei ? Pentru că suntem , cu adevărat , o breaslă autodistructivă ! … Probabil , suntem prea deştepţi ca să fim uniţi ! Revoltele populare aveau rezonanţă , deoarece aveau consens … erau înfăptuite de indivizi nu prea inteligenţi ! Dar noi , noi unde ne situăm , ce vrem cu adevărat şi încotro ne îndreptăm ? Quo quoadis ?
… Şi apoi , mai avem şi nefericita ocazie circumstanţial - istorică de a vieţuii sub imperiul nefast al străvechiului principiu latin : ,, Divide et impera ! ,, Ce să mai spun?! Mi-e greaţă !!!

PROF. ECATERINA RAŢIU

Comentarii

14/01/14 11:39
stefan pop

Articol superpertinent al unui adevarat om al scolii.Felicitari sincere,d-na Ratiu !

16/01/14 09:11
stefan pop

Aveti perfectă dreptate,d-na Rațiu,există o crasă lipsă de unire a slujitorilor catedrei în fața unui sistem peste care a trecut în lung și în lat tăvălugul reformelor dirijate de neaveniți și politruci.In mod sigur,slujitorii școlii nu sunt solidari cu dvs.și de frica de a-și pierde locurile de muncă sau din indiferență.Dacă articolul dvs.ar fi avut o altă tematică cu atac la slujitorii bisericii sau la politicieni,așa cum bine știți din experiențele anterioare,ați avea zeci și zeci de postări cu preponderență contra.Vă felicit încă o dată pentru curajul dvs.și-i invit pe " colegii de suferință " să vi se alăture pentru a stârpi răul de la rădăcină.

Adaugă comentariu nou

 
Design şi dezvoltare: Linuxship
[Valid RSS] Statistici T5