Otilia Râpan: Comunicarea ocupării unui loc de muncă vacant la AJOFM este obligatorie pentru angajatori
Creşterea şanselor de ocupare a persoanelor aflate în căutarea unui loc de muncă se realizează de către Agenţia Judeţeană pentru Ocuparea Forţei de Muncă Bistriţa – Năsăud prin Compartimentul de Mediere a Muncii. Medierea Muncii este activitatea prin care se realizează punerea în legătură a angajatorilor cu persoanele aflate în căutarea unui loc de muncă, în vederea stabilirii raporturilor de muncă sau de serviciu. În cadrul acestui compartiment se identifică ofertele de locuri de muncă vacante, iar participarea la mediere este obligatorie pentru şomerii care beneficiază de indemnizaţie de şomaj, ne-a declarat Otilia Râpan, director executiv AJOFM BN.
Ofertele de locuri de muncă vacante se actualizează zilnic, se publică atât la sediul agenţiei pe panourile de afişare, cât şi pe site-ul propriu al agenţiei www.ajofmbn.ro şi se transmit săptămânal spre difuzare, presei locale. Daca un angajator are o ofertă de loc de muncă vacant, el are obligaţia legală să-şi comunice oferta către Agenţia Judeţeană pentru Ocuparea Forţei de Muncă Bistriţa – Năsăud în termen de 5 zile lucrătoare de la vacantarea acesteia.
"Prin sintagma - loc de muncă vacant se înţelege locul de muncă devenit disponibil ca urmare a încetării unui raport de muncă sau de serviciu, precum şi locul de muncă nou creat. În categoria loc de muncă nou creat intră şi cel pe perioadă determinată. Tot în responsabilitatea angajatorului revine şi comunicarea ocupării locului de muncă vacant. Odată ce locul de munca este ocupat, angajatorii trebuie să înştiinţeze acest fapt agenţiei, în termen de 1 zi lucrătoare. De multe ori angajatorii omit să anunţe ocuparea locului de muncă vacant, iar persoanele aflate în căutarea unui loc de muncă sunt derutate şi nemulţumite pentru că sunt mediate către o ofertă care nu mai este valabilă”, a mai spus Otilia Râpan.
Comunicarea de către angajatori a locurilor de muncă vacante, precum şi comunicarea de către angajatori a ocupării locurilor de muncă vacante se pot face atât pe suport de hârtie la numărul de fax: 0263 – 236296, cât şi în format electronic la adresa de mail [email protected], conform formularelor prevăzute în anexa nr. 1A, respectiv în anexa nr. 1B.
Modelele de anexă se pot găsi pe suport de hârtie la sediul agenţiei şi în format electronic pot fi descărcate de pe site-ul agenţiei www.ajofmbn.ro.
La aceasta dată, in evidenţele AJOFM Bistriţa – Năsăud există 479 locuri de muncă vacante, 56 sunt pentru studii superioare şi 423 pentru studii medii şi profesionale.
Citiţi şi:
- Vezi ce obligaţii are angajatorul când se vacantează un loc de muncă!
- AJOFM BN le reaminteşte angajatorilor că sunt obligaţi să anunţe posturile vacante
- Peste 440 de posturi vacante în judeţ! Angajatorii au obligaţia să comunice locurile de muncă vacante la AJOFM Bistriţa – Năsăud
- Peste 520 posturi vacante în judeţ. Angajatorii au obligativitatea de a anunţa joburile la AJOFM!
- Bursa generală a locurilor de muncă, în 7 aprilie, la Colegiul Tehnic Grigore Moisil
Comentarii
De ce sa mergi musai, la ghiseul de la "Fortele de munca"... la o anume cuconeta care-ti arunca o privire de "muratura"... ca sa-ti cauti un loc de munca si de ce sa nu te poti duce, tu... direct la cel care deresti sa te angajeze, sa discuti cu patronul sa vezi ce si cum.... , sa verifici si nivelul de seriozitate al firmei unde cauti acest loc de munca... si de ce sa mergi musai la acesti "intermediari"... care oricum, nu-ti rezolva problema ? Nu consider ca este bine acest lucru. Cel mai correct ar fi, sa poti apela atat la Biroul Fortelor de munca, dar sa poti merge si direct acolo unde te intereseaza ...
Ne-am cam saturat de intermediari si de tot felul de "capusari" ai acestui sistem social din Romania ... peste absolut tot unde te duci !
Adaugă comentariu nou