Paşi în crearea/accesarea SPV la persoane juridice şi asocieri fără personalitate juridică care deţin cod fiscal şi obţinerea dreptului de a depune declaraţii în numele clientului

I. Instalare soft semnatura electronica

1.Instalare certificate DIGISIGN
https://www.digisign.ro/uploads/Instalarea_certificatului_digital_emis_in_ierarhie_publica.pdf

 

2.Instalare certificate CERTSIGN
https://support.certsign.ro/fisiere/safenet-1-instalarea-dispozitivului.html

 

3.Instalare certificate TRANSPEED
https://transsped.ro/files/suport/TS_Ghid_instalare_utilizare_certificat_cloud_V5RO_2020_ES256_1
.pdf

 

II. Obtinerea documentului de confirmare
Documentul se poate descarca de aici:
https://static.anaf.ro/static/10/Anaf/formulare/confirmare.pdf

 

1.Dupa descarcare, se completati cu datele dvs. se semneaza cu certificatul digital instalat mai sus;
 

2.Dupa semnare il trimiteti la firma furnizoare pentru semnare
 

a) Pentru certificate DIGISIGN
https://digisign.ro/utile/document-confirmare

 

b)Pentru certificate CERTSIGN
http://confirmare.certsign.ro/intro.html

 

c) Pentru certificate TRANSPED
https://www.transsped.ro/files/ghiduri/ro/token/TS_Ghid%20pentru%20utilizarea%20certificatului%
20calificat%20la%20depunerea%20declaratiilor%20fiscale%20la%20ANAF.pdf

III. Confirmarea dreptului de utilizare a serviciului in legatura cu ANAF

a) Dupa obtinerea documentului de confirmare semnat de firma furnizoare, acesta se incarca aici: https://www.anaf.ro/inregcalificat/

Dupa incarcare se obtine formularul 150; 

In cazul in care vreti sa depuneti declaratii pentru mai multe societati, va trebui sa dati click pe butonul „Continua inregistrarea cu un alt CUI” din partea de jos a paginii, obtinand astfel cate un Formular 150 pentru fiecare societate in parte.  

b)Prezentati la orice unitate fiscala Formularul 150, actul de identitate (original+copie) si documentul (original + copie) care atestă calitatea titularului certificatului calificat de reprezentant legal al contribuabilului, sau documentul de împuternicire, autentificat de notarul public, din care rezulta dreptul titularului certificatului calificat de a semna declaratiile fiscale pentru contribuabil. Acest document se depune în situaţia în care titularul certificatului calificat nu are calitatea de reprezentant legal al contribuabilului reprezentat. In cazul in care titularul de certificat digital are calitatea de reprezentant legal al contribuabilului se va prezenta documentul (original + copie) care atestă calitatea titularului certificatului calificat de reprezentant legal al contribuabilului (acest document poate fi Hotaraea Adunarii Generale a Actionarilor sau Statutul societatii comerciale). 

c)Confirmarea dreptului de utilizare a serviciului se face de regula prin e-mail, pe adresa comunicata in formularul 150, in termen de 4-7 zile lucratoare de la depunerea documentatiei la organul fiscal; neprimirea acesteia de catre contribuabil nu reprezinta un obstacol procedural, tehnic sau de alta natura, pentru depunerea declaraţiilor. Dupa acest termen puteţi încerca sa utilizati serviciul de depunere declaraţii. 

d)Recipisa primita în urma depunerii este o confirmare a posibilitãţii tehnice de utilizare a serviciului "Depunere declaratii". Daca întampinaţi probleme la depunerea declaratiilor, va rugam sa trimiteţi mesajul de eroare pe adresa de email [email protected] 

IV. Creare sau acces SPV  

https://www.anaf.ro/InregPersFizicePublic/formularjuridice.jsp 

In cazul în care cererea de înregistrare în serviciul Spațiul Privat Virtual este aprobată, va fi transmis un mesaj în acest sens pe e-mail-ul declarat în formular; în cazul în care solicitarea este respinsă, se va comunica aceasta la adresa de e-mail, precum și motivul respingerii. 

 

 

Comentarii

12/04/23 16:20

M-a ajutat foarte mult acest articol prin informatiile sale structurate bine fata de alte site-uri.

Adaugă comentariu nou

 
Design şi dezvoltare: Linuxship
[Valid RSS] Statistici T5