Se toarnă asfalt și pe strada Gheorghe Șincai din Bistriţa!

Lucrările de reabilitare a acestui tronson de carosabil din zona centrală a municipiului, prevăzute în proiectul cu finanțare europeană Linia Verde, au intrat în faza finală de execuție. După înlocuirea conductelor vechi de apă/ canalizare și realizarea unei noi fundații a drumului, urmată de realizarea covorului asfaltic, ar mai rămâne să fie refăcute trotuarele și amenajate pistele pentru cicliști.
"Am insistat ca termenul prevăzut inițial pentru reluarea circulației auto, 18 octombrie, să fie devansat, având în vedere reînceperea cursurilor în școli și nevoia de a decongestiona rapid traficul, îngreunat de activitatea din șantierele deschise pe străzi importante din oraș" declară primarul Ioan Turc.

Comentarii

16/09/22 15:21
Remus

In legatura cu Linia Verde de transport public intre Viişoara si Unirea, cu mijloace de transport în comun cu motor electric, hibrid sau cu normă de poluare redusă, este evident că traseul trebuia reconsiderat in sensul evitării centrului istoric al orasului, unde străzile Gh. Sincai si Dornei sunt prea inguste si nu permit amenajarea unor benzi dedicate transportului public prevăzute cu alveole pentru statiile de autobuz. Prin definitie, conceptul de „Linie Verde” presupune inafara mijloacelor de transport public ecologic si implementarea unor masuri de separare a benzilor de rulare a vehiculelor de transport public in scopul cresterii vitezei de deplasare si diminuarii duratei calatoriei. Ori in situatia actuala, pe strada Gh. Sincai doar banda de pe sensul dinspre Posta veche spre Piata Centrala poate fi dedicata transportului public de calatori, in timp ce banda de pe sensul opus este comuna cu circulatia celorlalte mijloace auto, ceea ce creaza inevitabil o serie de perturbatii soldate cu prelungirea duratei de deplasare a mijloacelor de transport public. De aceea, de la Poșta veche traseul ar trebui deviat pe strada Gării până la bulevardul Republicii unde ar putea fi amenajate fără probleme benzi pentru Linia Verde de transport public, inclusiv statii de autobuz moderne de unde pasagerii pot ajunge usor in centru pe traseul pasajelor recent amenajate cu bani europeni. De asemenea din bulevardul Republicii traseul Liniei Verzi poate fi continuat in linie dreaptă pe strada 1 Decembrie si pe Calea Moldovei spre Unirea fără alte devieri . In felul acesta, pe strazile Gh. Sincai si Dornei ar putea sa ramana doar pistele de biciclete cu dublu sens, asemanatoare cu cele existente pe Bul. Independentei, care sa permita trecerea prin centrul vechi pana la Piata Petru Rares.
Oricum ar trebui reconfigurate si sensurile giratorii de pe traseul Liniei Verzi, astfel incat sa poata fi acordata prioritate biciclistilor si pietonilor , prin configurarea unui inel interior pentru masini, altul exteriur pentru biciclisti si deasemenea treceri de pietoni cu zebra la toate iesirile din sensul giratoriu:
Vezi: https://www.bbc.com/news/uk-england-cambridgeshire-53769480

Adaugă comentariu nou

 
Design şi dezvoltare: Linuxship
[Valid RSS] Statistici T5