Trecerea la nivel cu cale ferată de pe str. Lucian Blaga din Bistriţa va fi semaforizată! Restricţii de circulaţie în acest sfârşit de săptămână

În zilele de 16 și 17 septembrie, între orele 08.00 – 18.00, accesul auto pe strada Lucian Blaga va fi restricționat, în vederea realizării modernizări trecerii la nivel de cale ferată situată la intersecția DN 17C cu lina CF Bistrița – Bistrița Bârgăului. Riveranii și participanții la trafic sunt rugaţi să dea dovadă de înțelegere și să folosească trasee alternative, transmite municipalitatea.

„În urma constatărilor făcute de către noi, administrația municipiului Bistrița, completate de sesizările conducătorilor auto nemulțumiți de traficul aglomerat de pe strada Lucian Blaga din orașul nostru, cauzat de trecerea la nivel cu calea ferată nesemaforizată, am luat decizia ca banii necesari pentru modernizarea acestei treceri să fie alocați de la bugetul local al municipiului Bistrița. Alocarea sumei de 393.000 lei se va face prin rectificare bugetară în ședinta de Consiliu Local din data de 21.09.2017”, precizează viceprimarul municipiului Bistriţa, Cristian Niculae.

Banii sunt necesari pentru realizarea sistemului de semaforizare, urmând ca firma concesionară a căii ferate Bistrița-Bistrița Bârgăului, SC Via Terra Spedition, împreună cu cei de la Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere, să reabiliteze trecerea de cale ferată din punctul de vedere al infrastructurii stradale.

„Precizez că am purtat numeroase discuții atât cu reprezentanții Ministerului Transporturilor, ai Regionalei CFR Cluj, cât și cu firma concesionară SC Via Terra Spedition, deoarece am fi dorit ca această modernizare să nu se facă din banii municipiului. Acest lucru nu a fost posibil, așadar am hotărât să facem această alocare bugetară pentru a asigura fluidizarea traficului rutier atât de necesară în această zonă”, mai menţionează viceprimarul Niculae.

 

Comentarii

15/09/17 15:12
Vizitator

Cu o floare nu se face primavara. Astfel de semaforizari ar trebui facute si la trecerile la nivel de pe strazile Drumul Dumitrei Vechi si Ioan Slavici, mai ales ca la cea din urma, nu demult a avut loc o coliziune a unui tren cu un TIR.
De aceea, o solutie mai realista si posibil de realizat ar putea fi eliminarea tuturor liniilor secundare de manevra care ies din gara Bistrita spre Unirea, astfel incat sa ramana doar linia principala care duce spre Bistrita Bargaului si peste care sa fie amenajate treceri la nivel, dupa modeul celei de pe strada Cuza-Voda. Operatiunile de manevra feroviara ar putea fi mutate in partea de vest a garii Bistrita prin construirea unui triaj intre pasarela veche si pasarela noua. Tot aici, in zona fostei Intreprinderi de Morarit si Panificatie ar putea fi mutata si activitatea transcontainer din gara de calatori. In felul acesta Gara Bistrita ar deveni cap de linie ai ar putea fi amenajata precum Gara de Nord din Bucuresti in care intra si ies doar trenurile de calatori.
Aceste modificari ar permite deschiderea circulatiei auto intre Strada Garii si Tarpiului prin trecere la nivel cu calea ferata peste o singura linie, la fel ca pe strada Cuza-Voda sau Lucian Blaga. In felul acesta ar putea fi amenajata o trecere la nivel si in zona strazii Romana, ceea ce ar fluidiza si mai mult circulatia auto in zona de peste calea ferata. Aceste treceri si semaforizate ar putea fi prevazute si cu bariera ceea ca ar permite traversarea caii ferate in siguranta inclusiv de catre pietoni.

16/09/17 10:35
Cititor

Pe langa aceasta "semaforizare " ... ar mai fi inca ceva domnule primar ,domnule presedinte al CJ si domnule prefect ,
1/. Avand in vedere faptul ca :
-deja relatia traficului rutier pe DN 17 dinspre Moldova spre Cluj, prin municipiu, este cu nivel mai scazut decat relatia stanga-dreapta, cu intrare-iesire de la complexul de magazine , depozite si molluri de la "Piata Rusilor " din Calea Moldovei, sa nu le mai enumar...
-precum si intrarea-iesirea de la Kauflandul si Cibela,
-impreuna cu relatia spre si dinspre Nasaud pe DN 17/C , unde am inteles ca ( foarte bine ) va fi semoaforizata trecerea peste calea ferata,
ESTE IMPERIOS NECESARA SEMAFORIZAEA TUTUROR ACESTOR 3 INTERSECTII , lasandu-se niste timpi mai lungi, pentru afluirea-defluierea pe artera principala a DN 17 ... ("cozile" sa "stea IN ASTEPTARE " mai degraba pe intrarile-iesirile dinspre aceste unitati comerciale , decat pe artera principala a DN 17 , care la orele de varf efectiv este complet blocata .
Luati exemplu semnaforizarii din zona Mollurilor de la intrarea din Tg Mures .
2/. Onor domnii de la CFR , sa fie fortzati, sa semaforizeze toate trecerile de cale ferata cu impact asupra DN.17 ( atat de pe raza municipiului cat si pe Bargaie ) ... ASTFEL INCAT AUTOVEHICULELE SA CIRCULE FLUIENT PESTE CALEA FERATA, CAND NU TRECE NICI UN TREN ;
3/. Pe fondul faptului ca domnii din opozitie ( PNL , Ecologistii si PD ) ca na.ro.zii... s-au zbatut de ceasul mortii si s-au pierdut banii europeni pentru "Centura Sud a municipiului" ... {care ar fi preluat o foarte mare parte din traficul rutier pe relatia V.Dornei - Cluj } ... aceste incoveniente, se pot "repara" cat de cat, numai prin semaforizare , deoarece "explozia" de masini nu poate fi oprita ...
4/. Intersectiile cu sensuri giratorii, sunt eficiente doar acolo, unde se intretaie artere de circulatie, care au aproximativ aceiasi valoare de trafic rutier, nu in cele unde o anumita artera, este net superioara ca valoare de trafic. Demonstratia o aveti cu "cozile" interminabile de la orele de varf, din centrul cartierului Unirea pana la intersectia Hanul Bistrita , portiune de 3 Km de drum pe unde se trece prin cele 3 intersectii cu sensuri giratorii (de la DN 17/C, de la Kaufland si de la Piatza Rusilor) in cel putin 30-45 de minute... din cauza blocajelor din trafic si a aglomeratiei interminabile de autovehicule ( care au PRIORITATE DE TRECERE deoarece SE AFLA DEJA IN INTERSECTIE SI MERG SPRE STANGA LOR , intretaind calea celor din DN 17 pe relatia Bargaie - Cluj ... sa intre si sa iasa din aceste complexe comerciale ) - ceea ce nu este corecta ;

Cu scuzele de rigoare, imi permit sa va intreb... ce fac "specialistii " de la Serviciul Politiei Rutiere, ce fac cei de la "sistematizarea " drumurilor din Primarie si de la Drumul National ? Prea am impresia ca toate aceste probleme, sunt lasate doar in seama unor "tractoristi" ... ( de brazda, nici macar din aia rutieri ) .
Aduceti domnilor niste "cofetari " sau... niste "popi"... sa va sistematizeze aia circulatia rutiera, daca cei insarcinati cu astfel de atributiuni, ori sunt niste "papa lapte necalificati" si incadrati cu pile in posturile lor profesionale, ori efectiv nu-si fac treaba fara sa fie impunsi cu "s.u.la " din spate de cineva anume ...
De ce nu " invitati " vechii ingineri de drumuri si ofiterii de Politie Ruitiera "facuti " de Ceausescu, sa va sistematizeze aia circulatia daca nu sunteti in stare s-o faceti cu " specialistii " de astazi , ca pe vremea "impuscatului" n-am auzit si nici n-am vazut vre-o artera de circulatie "blocata" din cauza unei proaste sistematizari si reglemantari rutiere !

Adaugă comentariu nou

 
Design şi dezvoltare: Linuxship
[Valid RSS] Statistici T5