Aproape 1000 de preşcolari şi elevi certificaţi cu CES. Inspectoratul Şcolar a demarat programe de formare pentru 436 de cadre didactice
La nivelul judeţului Bistriţa-Năsăud sunt 993 de preşcolari şi elevi certificaţi de CJRAE cu cerinţe educaţionale speciale (CES), dintre care 81 sunt preşcolari, 394 sunt din ciclul primar, 483 din ciclul gimnazial, iar 53 din ciclul liceal. Conform reglementărilor legale beneficiază de adaptări curriculare, de planuri de intervenţie personalizată, iar aceste acţiuni sunt coordonate la nivelul şcolilor de responsabilii de caz. Acolo unde există profesori itineranţi aceştia sunt şi responsabilii de caz, însă, din păcate, nu sunt în fiecare şcoală, astfel că sarcina este luată de diriginţi, învăţători, profesori etc.
„Avem un proiect foarte drag nouă, „O şcoală pentru fiecare” prin care încercăm să intervenim pozitiv vizavi de integrarea copiilor cu cerinţe educaţionale speciale (CES). (...) Am dorit să venim în sprijinul acestor colegi, să-i ajutăm să-şi desfăşoare această activitate de responsabil de caz cât mai eficient şi în beneficiul acestor copii. La nivelul judeţului sunt 457 de responsabili de caz, din care 21 sunt profesori itineranţi. Pentru ceilalţi 436 de cadre didactice responsabili de caz am propus acest proiect, un program de formare, livrat de Casa Corpului Didactic, cu 24 de ore, din care 16 ore cu formatorul şi 8 ore de acţiuni practice”, a explicat inspectorul şcolar general adjunct Zoltan Deak.
Potrivit acestuia, în perioada 15 februarie – 22 martie, se derulează acest program de formare, gratuit, lectori sunt profesorii itineranţi. Sunt 16 grupe, în Bistriţa, Năsăud, Beclean, Sângeorz Băi, Prundu Bârgăului şi Ilva Mică. Pe lângă aspectele legislative, responsabilii de caz sunt familiarizaţi cu privire la elaborarea planului de intervenţie personalizat, vor primi instrumente practice de lucru, modele de adaptări curriculare, dar sunt instruiţi şi cu privire la elaborarea raportului de monitorizare a parcursului elevilor, la finalul anului.
Responsabilii de caz nu beneficiază de o plată suplimentară, însă această sarcină este bonificată la gradaţiile de merit, într-o pondere destul de mare, dar şi la punctajele de evaluare, în cazul unui pretransfer sau restrângere de activitate.
În context, inspectorul şcolar general Camelia Tabără a menţionat că sunt 92 copii certificaţi cu CES de clasa a VIII-a care pot cere condiţii speciale la Evaluarea Naţională, adică nu un alt subiect ci prelungirea timpului de lucru şi o sală separată. Legislaţia actuală nu permite adaptarea conţinutului acestor evaluări, ci doar a procedurii de derulare.
Citiţi şi:
- Numărul copiilor cu CES s-a dublat în ultimii 5 ani, în Bistriţa-Năsăud! ISJ BN va propune suplimentarea posturilor de profesori de sprijin
- Bani pentru copiii cu cerinţe educative speciale din învăţământul de masă
- Inspectorul școlar Cristi Nicula: Toate cele patru proiecte pentru școli pilot au fost admise la finanțare
- Ministrul Andronescu: Viitoarea lege a educaţiei va avea un capitol special pentru copiii cu CES
- Legea învăţământului preuniversitar, în dezbatere la Bistriţa. Ce propuneri au cadrele didactice, liderii sindicali, primarii!
Adaugă comentariu nou