Aurel Rău: Nu avem o ediţie critică Andrei Mureşanu. Biblioteca ar putea propune un asemenea proiect

Prezent la evenimentele derulate la Bistriţa cu ocazia sărbătorii municipiului, cetăţeanul de onoare al urbei noastre, scriitorul Aurel Rău a lansat volumul „Andrei Mureşanu în răsăririle magicului”, apărut la Editura Charmides, mai întâi la Palatul Culturii, în prezenţa universitarului Andrei Marga, iar apoi la Casa Memorială „Andrei Mureşanu”, în cadrul Serilor de la Casa poetului. Aici, poetul Mircea Măluţ a făcut o prezentare a scriitorului Aurel Rău, unul dintre numele importante ale literaturii ce a pornit de pe meleagurile noastre, director peste 40 de ani al revistei „Steaua” din Cluj, poet şi traducător de renume.
În discursul său, axat pe prezentarea cărţii tocmai lansate, în faţa colegilor scriitori de la Bistriţa, şi sub privirea atentă a lui Andrei Mureşanu, a cărui bust a fost aşezat în această primăvară în curtea casei natale, Aurel Rău a vorbit despre importanţa textelor poetului paşoptist, care a fost şi a rămas şi după 200 de ani, unul dintre poeţii care au ceva de spus în literatura românească.
„Cartea mea abordează o lectură pe dinăuntru a textelor rămase de la poetul paşoptist. Din păcate nu avem o ediţie critică completă cu scrierile lui Andrei Mureşanu, poate că Biblioteca Judeţeană, acum, la 200 de ani de la naşterea acestuia, va găsi de cuviinţă să se ocupe de un asemenea proiect. Ar fi păcat să nu punem la punct opera marelui nostru înaintaş”, a declarat Aurel Rău. La rândul lui, Mircea Măluţ, şef Serviciu al Bibliotecii Judeţene, a promis că biblioteca se va gândi la un asemenea demers, până acum fiind readuse în actualitate personalităţi importante ale scrisului bistriţean, inlcusiv Andrei Mureşanu prin cărţile editate în programul instituţiei. Mircea Măluţ îi va sugera o asemenea ediţie critică directorului Ioan Pintea, ediţie care ar trebui să apară până în luna noiembrie şi de care un critic precum Ion Buzaşi, care cunoaşte foarte bine opera lui Andrei Mureşanu, s-ar putea ocupa.
Ar fi un gest de recuperare a activităţii literare a autorului Imnului nostru naţional, la fel cum George Coşbuc a beneficiat de o ediţie critică coordonată de Petru Poantă, iar Liviu Rebreanu prin seria coordonată de Niculae Gheran.