BPM - un sistem revolutionar
BPM sau managementul proceselor de afaceri este o disciplina in administrarea operatiunilor prin intermediul carora oamenii folosec diverse metode pentru a descoperi, modela, analiza, masura, imbunatati, optimiza si automatiza procesele de afaceri.
BPM se concentreaza pe imbunatatirea performantelor corporatiilor prin gestionarea proceselor de afaceri.
Orice combinatie de metode utilizate pentru gestionarea proceselor de afaceri ale unei companii inseamna BPM. Procesele pot fi structurate si repetabile sau nestructurate si variabile. Desi nu sunt necesare, tehnologiile generice sunt adesea folosite cu BPM. Acest tip de tehnologii sunt acele tehnologii cu utilizare bintensiva a cunostintelor, cu cicluri rapide de inovare.
Aceste proces poate fi diferentiat de managementul programului, deoarece acesta se refera gestionarea unui grup de proiecte interdependente. Insa, din alt punct de vedere, BPM-ul poate include mangementul programelor si este un proces repetabil folosit pentru a imbunatati rezultatul proiectului.
Principalele distincii intre managementul procesului si managementul de proiect sunt repetabilitatea si predictibilitatea.
Daca structura si secventa de lucru este unica, atunci putem vorbi despre un proiect in sine. In gestionarea proceselor de afaceri, secventa de lucru poate varia de la instanta la instanta: este vorba despre anumite “portite”, conditii, reguli de afaceri, etc.
Predictibilitatea este destul de importanta: indiferent de cate obstacole exista in realizarea proiectului, cu ajutorul BPM le vom cunoaste in prealabil ce probleme vom intampina si vom intelege care sunt conditiile pentru ca procesul sa aleaga un “traseu” sau altul. Daca aceasta conditie este indeplinita, avem de-a face cu un proces de management al afacerii, adica un BPM.
Exista firme de specialitate in domeniu care ofera solutii de automatizare procese Enterprise Concept, de la care clientii se pot astepta, intotdeauna, la cele mai bune rezultate.
Atunci cand business-ul este lasat neorganizat si nesistematizat, gestionarea proasta a afacerii va duce la haos si chiar pierderea business-ului. La nivel individual, oamenii vad doar o parte a procesului si foarte putini pot sa “scaneze” cat mai in profunzime si sa vada efectele complete ale unei asemenea actiuni, unde incepe si unde se termina, datele-cheie necesare si unde se afla potentialele blocaje.
Procesele de management inexistente sau de proasta calitate duc la unul sau mai multe dintre aceste scenarii:
- Timp pierdut
- Erori multiple
- Lipsa de date
- Angajati demoralizati
Iata pasii necesari in Managementul Proceselor de Afaceri:
Designul - acesta include felul in care se va desfasura procesul, rolul fiecarui participant, mecanismele de management si multe alte elemente. Acesta se poate reprezenta folosind un power point.
Modelarea - ia in considerare designul si felul in care procesul poate opera in diferite scenarii. Modelarea este adesea efectuata de un analist specializat.
Implementarea - aceasta se va face de catre dezvoltatori ce vor implementa business-ul. Asta implica crearea unui proces ce trebuie sa aiba cursivitate, documentarea, integrarea sistemelor si datelor companiei etc.
Executarea - Acum procesul este operational si va trebui pus in aplicare. In asata intra si trainig-ul personalului si schimbari organizatorice care se vor alinia noului proces.
Monitorizarea - intregul proces va fi monitorizat si toate valorile ce vor aparea vor fi documentate.
Optimizarea - dupa o perioada, se va analiza cat de bine s-a implementat porcesul si, daca mai trebuie imbunatatit ceva, se vor aplica toti ceilalti pasi amintiti mai sus.
Adaugă comentariu nou