Ce ofera in plus jocurile pe calculator?

Jocurile pe calculator au devenit o forma extrem de populara de divertisment, avand un impact major asupra modului in care elevi si studentii isi petrec timpul liber. Din cauza proprietatilor lor extrem de motivante, jocurile pe calculator au ajuns in atentia educationalistilor care doresc sa le exploateze trasaturile in astfel de scopuri. Mai multe studii au fost efectuate uitandu-se la motivatia copiilor de a se juca pe calculator intr-un context general sau intr-un context de invatamant superior. Aceste studii nu s-au concentrat asupra puterii de stimulare pe care o au jocurile offline in comparatiile cu cele online. La fel, studiile efectuate nu au analizat motivatiile in functie de tipul jocului: in regim singleplayer sau multiplayer.

Aceste grafice prezinta analiza combinata a trei studii la nivel superior, efectuate in decursul a patru ani, din anul 2005 pana in anul 2009. Lucrarea se concentreaza asupra modului in care este perceputa motivatia din perspectva jucatorului, iar rezultatele nu intarzie sa ne surprinda. Dupa cum se poate observa, provocarea reprezinta motivatia de top a jucatorilor, in timp ce recunoasterea este ultima pe scara relevantei.

Pornind de la graficele atasate se naste o alta intrebare. Care sunt motivele pentru care jocurile pe calculator sunt mult mai interesante decat acelea pe care copiii le pot derula in mediul offline, socializand si comunicand cu prietenii lor?

Web-ul este incarcat cu jocuri friv, actiunea lor fiind in egala masura intriganta, plina de aventuri si mereu inovativa. Exceptand varietatea si faptul ca nu implica un efort fizic din partea jucatorului, aplicatiile online sunt simpatizate si pe baza altor criterii esentiale, pe care le vom prezenta in randurile ce urmeaza:

Luarea de decizii. Toate jocurile pe care copiii sau adultii le pot juca in mediul online fac apel la abilitatea lor de a lua decizii, transformandu-i pe loc in conducatori. In timp ce in mediul offline conducatorii se aleg pe baza voturilor, a abilitatilor de indemanare, viteza si creativitate, in mediul virtual fiecare poate fi propriul sau conducator. Astfel, jucatorii isi pot imbunatati abilitatile de conducere.

Creativitatea. Fiecare obiectiv atins in mediul virtual este rezultatul imediat al creativitatii si al constitutiei umane. De aici porneste si satisfactia imensa a player-ului, care uneori depaseste bucuria de a socializa pe care o ofera jocul obisnuit, de societate. Unele jocuri friv  sunt recunoscute pentru ca pun la incercare imaginatia celor care le acceseaza, invocand peisaje fabuloase, decoruri inspaimantatoare, situatii limita si senzatii pe care impatimitii nu le pot atinge in mediul offline: “Heat Rush USA”, “World War III” sau “Super Rally Extreme”.

Gandire elevata. Actiunea unui joc modern se concentreaza pe teste particulare, pe valorificarea unor aptitudini, dar si pe realizarea unor strategii si rationamente.

Evadarea din realitate. Pauza de la realitate reprezinta un punct de plecare omogen pentru cei care aleg sa se distreze si sa se relaxeze sub aceasta maniera.

Divertismentul. Este foarte facil pentru un copil sau pentru un adult sa localizeze in mediul online un joc interactiv pe placul sau. Dupa cum puteti observa, varietatea este o trasatura pe care putem sa nu o luam in calcul, chiar daca mediul contemporan ne ofera destul de multe variante de divertisment.

Increderea in propriile abilitati. Desi exista un contrast puternic intre jocurile online si cele offline, ambele ofera incredere participantilor. Pe de-o parte, copilasul capata incredere in propriile sale capacitati in momentul in care desfasoara un joc online de la inceput pana la sfarsit, atingand obiectivul pe cont propriu. Pe de alta parte, in cadrul jocului offline el are ocazia de a se simti o parte importanta a grupului din care face parte.

Comentarii

29/09/16 10:12
Carcotas

Daaaaaaa... am vazut ce ofera "jocurile pe calculator ". I-a tampit de tot pe bietzii copii... si i-a sustras de la activitatile libere prin care sa poata "zburda" sanatosi in natura ! Acuma-i tine inchisi in casa si-i sustrag de la invatzatura de parca-s "drogati" in marea lor majoritate ! Asta a facut " jocurile prin calculator " ... !

01/10/16 11:09
Carcotas

Intr-o zi, in timp ce conduceam masina personala dinspre Bistrta spre Cluj, am vazut in fata mea un TIR ( i-mi pare rau , dar nu-i dau aici numarul , ca-l da patronul afara pe sofer si ramane fara serviciu ) si mergea "lela" dintr-o parte in alta, pierzandu-si controlul... in zig-zag... si efectiv am crezut ca este beat soferul, ori ca a patit ceva... am intrat in depasirea lui si cand am fost parallel cu el, l-am vazut pe sofer - un tanar de circa 25 de ani... cum " butona " un telefon mobil, sau o tableta... sau poate cauta "pachemoni"... sau ce mama dracului facea... L- am claxonat , i-am batut obrazul ( ca sa nu zic ca i-am facut cu mana trilili la scafarlie ) si am vazut ca dupa aceia, in spatele meu, a inceput sa conduce normal... deci nu era nici beat si nici beteag ( la cap ) ... numai ca efectiv aceasta "tehnologie " ... si pe el si pe toti tinerii pe de pana-n 30 de ani , i-a tampit efectiv !

Adaugă comentariu nou

 
Design şi dezvoltare: Linuxship
[Valid RSS] Statistici T5