Cercul pedagogic al invățătorilor, de la Budești, prilej de evidențiere a bunelor practici în învățământul primar
Miercuri, 26 februarie 2025, a avut loc la Budești, Cercul pedagogic al învățătorilor din Centrul metodic VII, moment de valorificare a experiențelor didactice, de evaluare a metodelor de predare- învățare, de abordare diferită a lecturii în sala de clasă.
Temele propuse de îndrumători au fost: Jocul ca modalitate de abordare a conținuturilor la toate disciplinele, Tehnici active pentru dezvoltarea competenței de lectură, Strategii de dezvoltare a potențialului creativ al elevilor, Strategii de ințelegere și sinteză a textelor lecturate. Cadrele didactice înscrise pentru a susține materiale pe aceste teme s-au întrecut în a prezenta exemple de bune practici în învățământul primar. Sala de clasă a devenit pentru doua ore un spațiu de lucru plăcut și util pentru cei prezenți în număr mare.
Cuvântul de deschidere i-a aparținut doamnei prof. Todea Monia, coordonatoarea Centrului metodic VII, care a subliniat importanța acestor întâlniri prin care cei prezenți iși pot completa portofoliul de metode didactice la disciplina Comunicare în limba română, pot prelua idei didactice pe care să le implementeze în școlile de proveniență pentru îmbunătățirea actului educațional.
Sesiunea de prezentări a fost deschisă de d-na Toma Nicoleta, profesor pentru inv.primar și coordonator al Centrului metodic care, pe lângă tema principală, a abordat și tema relației familie -școală, o relație fără de care copilul nu va reuși să-și atingă potențialul. Lectura începută în sala de clasă poate fi continuată acasă, prin implicarea părinților, care pot în acest fel să contribuie la creșterea nivelului achizițiilor copilului.
Gazdele întâlnirii , invățătorii din comuna Budești, au colaborat în realizarea materialelor prezentând invitaților metodele pe care le folosesc la ora de comunicare în limba română sau la ora de opțional dedicată lecturii. Toate metodele prezentate au ca scop încurajarea copiilor să fie curioși și să citească, fiind știut faptul că cititul dezvoltă procese cognitive superioare.
Participanții înscriși cu lucrări au sensibilizat publicul prin proiecte inedite. Așa s-a întâmplat în cazul reprezentantelor Liceului Tehnologic Lechința, d-nele profesoare pentru înv. primar , Mia Cornea și Moldovan Maria Niculina, care ne-au amintit de Brancuși într-un proiect integrat cu titlul ,,Brancuși infinit”. Obiectivele urmărite au fost : cunoașterea valorilor culturii românești, dezvoltarea competențelor de comunicare orală și scrisă, dezvoltarea abilităților de comunicare cu colegii. De asemenea ,d-na prof. pentru inv. primar, Mureșan Crina Maria , ne-a convins că jocul este activitatea de bază în dezvoltarea emoțională la școlarii mici, aceștia invață prin joc să-și înțeleagă propriile trăiri emoționale. D-na prof.Șomfelean Niculina, de la Liceul Tehnologic Lechința a prezentat o serie de strategii de înțelegere și sinteză a textelor lecturate . Concluzia a fost că lectura, sub diferite forme, contribuie la dezvoltarea unor abilități precum creativitate, comunicare, gândire critică, imaginație și alte procese cognitiv-afective.De asemenea, doamnele prof.Petri Alina si Salanță Daniela de la Școala Gimnazială Nr.1 Bistrița ne-au convins de importanța lecturii în rândul elevilor din ciclul primar, aceștia descoperind cu ajutorul și sub îndrumarea cadrelor didactice universul minunat al cărții.
Printre invitați s-a numărat dl Codrea Vasile, primarul comunei Budești, care a subliniat rolul major al școlii în societate și și-a exprimat disponibilitatea pentru susținerea unităților de învățământ din comuna Budești prin dotarea acestora cu tehnologie și mobilier adecvat.
Discuțiile purtate la finalul prezentărilor s-au referit la importanța lecturii în viața individului prin beneficiile pe care aceasta le aduce atât în școală, cât și dincolo de aceasta, în societate, acolo unde copiii de azi vor fi cetățenii de mâine.
Prof. Chereji Mirela
Citiţi şi:
- Cercul pedagogic al învățătorilor la Liceul Teoretic,,Radu Petrescu” Prundu Bârgăului
- Un cerc pedagogic de poveste
- Cerc pedagogic-învățământ primar, la Liceul de Arte „Corneliu Baba” Bistrița
- Modele de bune practici în învăţământul primar, prezentate la Cercul Pedagogic al Învăţătorilor de la Şanţ
- A treia ediţie a Simpozionului Internațional TEACH-ART-CES: Educație incluzivă și colaborare internațională la Şcoala Gimnazială Ştefan cel Mare din Bistrița
Adaugă comentariu nou