Cristina Iurişniţi: Se impune o atenție sporită educației copiilor cu cerințe educative speciale
Ca ființă socială, omul este dependent de ceilalți oameni. Această dependență înseamnă, de fapt, ajutor, posibilitatea de a comunica și coopera. Legislația școlară actuală prezintă unele lacune în privința susținerii integrării sociale a copiilor cu cerințe educative speciale, drept pentru care în calitate de cadru didactic, de deputat, membru în Comisia de învățământ și președinte al Comisiei pentru egalitate de șanse, am înaintat o serie de propuneri legislative în acest sens.
Respectarea Ordinului 1985/2016 (privind aprobarea metodologiei pentru evaluarea și intervenția integrată în vederea încadrării copiilor cu dizabilități în grad de handicap, a orientării școlare și profesionale a copiilor cu cerințe educaționale speciale, precum și în vederea abilitării și reabilitării copiilor cu dizabilități și/sau cerințe educaționale speciale), art. 9, alin. 1, a Ordinului 5555/7 octombrie 2011 (pentru aprobarea Regulamentului privind organizarea și funcţionarea centrelor judeţene de resurse şi asistenţă educaţională) și a Ordinului 5574/7 octombrie 2011 (pentru aprobarea Metodologiei privind organizarea serviciilor de sprijin educațional pentru copiii, elevii şi tinerii cu cerințe educaționale speciale integrați în învățământul de masă).
În prezent Cabinetele de asistenţă psihopedagogică funcţionează în unităţi de învăţământ preuniversitar şi asigură asistenţă psihopedagogică unui număr de 800 de elevi sau de 400 de preşcolari. Se impune o reducere a numărului de elevi arondați unui cabinet la cel mult 400 de elevi sau cel mult 250 de preşcolari.
De asemenea un profesor logoped acoperă în prezent o zonă de intervenţie/ circumscripţie logopedică de cel puţin 500 de copii/elevi din grădiniţe şi din clasele I-IV. Propunem diminuarea acestei norme la cel mult 250 de copii/elevi din grădiniţe şi din clasele primare.
Modificări legislative necesită statutul cadrului didactic cu funcția de diriginte pentru elevul cu CES integrat în învățământul de masă fără servicii de sprijin, responsabilului de caz, precum și facilitatorului.
Este necesară o revizuire a Metodologia de organizare și desfășurare a evaluării naționale pentru elevii clasei a VIII-a (subiectele de examen pentru elevii cu CES să fie adaptate în funcție de curriculele adaptate utilizate de elevii cu dizabilități/ CES și de caracteristicile diagnosticului acestora, după modelul evaluărilor naționale la clasele II-IV-VI), precum și a Metodologiei privind organizarea si desfășurarea examenului de Bacalaureat, în aceeași problemă.
Democrația aduce diversitate, dialog și toleranță, iar diversitatea duce la o mai atentă privire asupra educației incluzive.
Deputat
prof. Cristina Iurișniți,
Membru în Comisia de învățământ
Președinta Comisiei pentru egalitate de șanse
Citiţi şi:
- Ziua Justiției Sociale, marcată prin acțiuni în sprijinul copiilor cu cerințe educaționale speciale
- BN: 39 locuri distincte pentru elevii cu cerințe educaționale speciale (CES) din școlile speciale și cele de masă!
- ”SMART Mobility BN”: Un avans major în Incluziune și dezvoltare educațională
- Concursul Interdisciplinar dedicat elevilor cu cerinţe educaţionale speciale
- Numărul copiilor cu CES s-a dublat în ultimii 5 ani, în Bistriţa-Năsăud! ISJ BN va propune suplimentarea posturilor de profesori de sprijin
Comentarii
Nu stim a cui au fost propunerile na.roade , dar efectiv s-a crezut ca introducand un copil cu deficiente psihice ( ca din alea sunt la urma urmei ... ) intr-o clasa " normala " ... imediat " debilul mintal " va deveni " honnoris caussa "... si nu s-au gandit ca este similar cu a introduce o vaca cu.fu.rita intr-o cireada de vite spalate si tesalete si ca intr-un timp scurt, toata cireada va fi cu.furita ... ca si ideia din vremea mitraliatului ... cu repartizarea a cate o familie de " git.anos "... in blocurile de locuinte si unde incet... incet... toti au fugit de acolo si au ramas " git.an.osii " singuri ... ptr ca au spurcat si distrus toata scara de bloc .
N-are nimeni nimic impotriva unor copii cu deficiente la " microcip "... si doamne fereste si-i compatimesc in mod sincer pe acei parinti care au primit o astfel de "pedeapsa "de la bunul Dumnezeu, dar trebuie inteles, ca intr-o clasa cu copii normali , nu au ce cauta cei cu deficiente, deoarece dascalii nu au timpul fizic necesar sa se ocupe de acesti copiii ... oricata bunavoitza ar avea ... in detrimentul copiilor sanatosi ... si cei cu deficiente , trebuie constituiti intr-o clasa de copii efectiv separata de cei normali .
Este dureros sa ai un astfel de copil, dar parintii trebuie sa inteleaga ca doar asta-i solutia cea mai buna ...
Nu inseamna ca daca tu esti in pericol de innec, in disperarea ta fireasca de altfel, eu trebuie sa ma las prins de picioare, sa ma tragi dupa tine la fund si sa ma inec si eu !
Cam asa trebuie regandit . Fara suparare .
Adaugă comentariu nou