”SMART Mobility BN”: Un avans major în Incluziune și dezvoltare educațională
Proiectul „Erasmus SMART Mobility BN” 2023-1-RO01-KA121-SCH-000135196, desfășurat sub coordonarea CJRAE Bistrița-Năsăud, a ajuns recent la final, aducând îmbunătățiri semnificative în educația incluzivă și în utilizarea tehnologiei digitale pentru elevii cu cerințe educaționale speciale (CES). Acest proiect a reunit 17 profesori din mai multe instituții de învățământ din județ, CSEI Nr. 1 Bistrița, CSEI Nr. 2 Bistrița, CSEI LACRIMA, CSEI Beclean, Liceul Tehnologic „Florian Porcius” Rodna și CJRAE BN, care au participat la sesiuni de formare internațională.
Obiectivele proiectului
Proiectul a avut trei obiective esențiale:
Obiectivul 1: Creșterea cu 30 % în perioada acreditării a numărului de elevi implicați în activități care utilizează metode inovative pentru creșterea incluziunii copiilor și elevilor defavorizați,
Obiectivul 2: Creșterea cu 30% a numărului de instrumente digitale folosite în lucrul ce elevii cu cerințe educaționale speciale și cei în situații de risc,
Obiectivul 3: Dezvoltarea organizațională a cel puțin 80 % din instituțiile din consorțiu de a scrie și implementa proiecte intenaționale.
Activități și rezultate
De-a lungul proiectului, profesorii au participat la cursuri de formare și schimburi de experiență dobândind cunoștințe și abilități esențiale pentru educația incluzivă. Aceste experiențe au avut un impact profund asupra metodelor lor de predare și asupra modului în care utilizează tehnologia în activitățile educaționale.
Printre realizările proiectului se numără:
- Introducerea de noi metode pedagogice adaptate pentru nevoile elevilor cu CES.
- Îmbunătățirea competențelor digitale ale profesorilor, ceea ce a facilitat integrarea tehnologiei în procesele de predare și evaluare.
- Consolidarea colaborării între instituțiile participante, care a dus la un schimb valoros de resurse și bune practici educaționale.
„Prin acest proiect, am reușit să transformăm mediul educațional într-unul mai inclusiv și accesibil pentru toți elevii,” a afirmat un profesor de la CSEI Lacrima. „Am învățat să folosim tehnologia pentru a adapta metodele de predare în funcție de nevoile fiecărui elev.”
Impactul proiectului
Proiectul „Erasmus SMART Mobility BN” a avut un impact pozitiv asupra comunității educaționale din Bistrița-Năsăud. Profesorii participanți au adus în școlile lor idei inovatoare și soluții pentru a îmbunătăți incluziunea și performanța educațională. De asemenea, cooperarea dintre instituțiile implicate a întărit rețeaua de sprijin pentru elevii cu CES, contribuind la crearea unui mediu educațional mai echitabil.
„Intenționăm să continuăm pe acest drum, și în următorii 4 ani de Acreditare în domeniul Educației școlare aplicând cunoștințele dobândite și dezvoltând noi inițiative care să sprijine educația incluzivă și utilizarea tehnologiei în școli,” a declarat coordonatorul proiectului din cadrul CJRAE BN.
Încheierea proiectului „Erasmus SMART Mobility BN” reprezintă o realizare importantă pentru învățământul din Bistrița-Năsăud, deschizând calea pentru viitoare inițiative dedicate incluziunii și inovării educaționale. Cadrele didactice și instituțiile implicate sunt acum mai bine echipate pentru a răspunde provocărilor viitoare, contribuind la dezvoltarea unui învățământ de calitate și accesibil tuturor.
Profesor consilier școlar,
Hudrea Daniela
Citiţi şi:
- Profesori din învățământul special și de masă din județ, printr-un proiect de acreditare Erasmus +, la Budapesta
- Școala Gimnazială Nr.1 în Italia, parteneriat internațional prin acreditarea Erasmus+ 2021-2027
- Școala Gimnazială „Paul Tanco” Monor, activități desfășurate în cadrul proiectului „Edu Mobility Project BN”
- Școala Gimnazială Tureac. Activitate de diseminare în școală a mobilității internaționale din cadrul proiectului „EDU Mobility BN″
- Flux de mobilitate în acreditarea școlară, Erasmus+ în Polonia, pentru elevi și cadre didactice de la Școala Profesională “Tiberiu Morariu” Salva
Adaugă comentariu nou