Deputatul Cristina Iurişniţi: Un ministru și cu atât mai mult unul al Educației, trebuie să comunice clar și bine!
În Camera Deputaților a fost dezbătută, luni, moţiunea simplă împotriva ministrului Educaţiei și Cercetării, Monica Anisie.
Uniunea Salvați România și-a exprimat cu această ocazie îngrijorarea profundă cu privire la lipsa de importanță acordată de către ministrul în funcție pentru susținerea unui dialog inter-instituțional corect, precum și ignorarea oricăror sugestii concrete venite în acest sens.
Vă trimit mai jos discursul susținut în cadrul ședinței de dezbatere din Camera Deputaților privitor la moțiunea simplă adresată doamnei ministru Monica Anisie.
Votul va fi dat miercuri, într-o nouă ședință de plen.
„Stimată doamnă Ministru,
Traversăm o criză sanitara fără precedent care schimbă istoria, schimbă paradigme de gândire și de comportament, dar a creat oportunități pentru a pune în mișcare o igienizare absolut indispensabilă a sistemului de educație profund anchilozat și nefuncțional în dezvoltarea de competențe, abilități și valori pentru toți copiii , în spiritul egalității de șanse.
În mod firesc, ne așteptam să fiți un ministru predictibil, constant, deschis nu doar la început de mandat sau la audierile pe bandă rulantă ale miniștrilor unde v-ați asumat obiective pe care nu le-ați onorat!
Știm cu toții că orice activitate ministerială are bile albe și negre.
Pentru bila albă, USR salută curajul transparentizării diplomelor de doctorat și recent atragerea de personalități credibile, inclusiv cercetători români recunoscuți internațional pentru viitoarele comisii CNATDCU si respingerea vechilor grupuri de interese. Generațiile copy paste trebuie să dispară și odată cu ea, lipsa de integritate morală și aprobarea tacită a furtului intelectual.
Bile negre sunt însă multe, în special la nivel comunicațional și legislativ.
Constatăm cu îngrijorare ca ați uitat de importanța unui dialog inter-instituțional corect care să identifice concertat, printr-un firesc dialog democratic, cele mai bune soluții legislative. Rolul USR în Parlament e să vă tragă de mânecă atunci când identificăm probleme, iar dacă propunem soluții și sprijin, normal ar fi fost să nu ne lovim de un zid al indiferenței la dialogul democratic care iată a derapat într-o comunicare incoerenta, contradictorie care a generat neîncredere, panică și cadru legislativ impredictibil pentru elevi, profesori, părinți.
Încă din 26 martie v-am solicitat să îmi comunicați public:
1. Care este numărul unităților școlare în care se desfășoară efectiv activitatea de predare-învățare prin intermediul mijloacelor online? 2. Câte cadre didactice și câți elevi estimați că beneficiază în această perioadă de mijloacele necesare învățării online?
Nici după 2 luni de zile nu am primit răspuns, iar după 6 săptămâni de suspendare a cursurilor MEC a avansat o cifra contrazisă public de multe studii credibile; estimarea MEC de 250 de mii de elevi este contrazisa, de ISE care a raportat un procent de 64% și de Human catalyst care a amintit de un procent de 60 % si recent IRES care a mediatizat cifra de 930 de mii de elevi fără acces la educație digitală.
Am propus încă de la începutul lui aprilie mărirea ISR, în programul național Euro200, prin modificare legii 269/2004, pentru că e o batjocură la adresa elevilor vulnerabili acest prag de 250 ron, creând multă discriminare. Fără răspuns! Răspunsul l-a dat USR care a introdus deja în circuitul legislativ dublarea acestui prag pentru ca mai mulți copii să aibă acces la dispozitive digitale.
Într-o societate responsabilă orice intervenție socială se face în urma unei analize de nevoi.
Dacă un sfert dintre gospodăriile din România trăiesc la limita sărăciei și nu sunt conectate la Internet cum ar fi putut ei respecta obligativitatea accesului la învățare în online?
În cele 6 săptămâni de tergiversare, prioritatea trebuia să fie asigurarea condițiilor minimale de învățare. Daca ați fi știut să comunicați eficient, clar si necontradictoriu cu siguranță percepția publică ar fi fost alta. Din păcate am văzut mesaje transmise în spațiul public care au desconsiderat importanța actului educațional, profesorii fiind încurajați să încheie situația școlară cu acordul părinților, toți elevii urmând să fie promovați, indiferent de situația școlară anterioară deja validată.
Ați modificat ordine de ministru de la o zi la alta in privința organizării cursurilor din 2-12 iunie si a examenelor naționale, creând inutil panică, nesiguranță și stres suplimentar elevilor, profesorilor și părinților. Ați uitat sa precizați clar ce vor face elevii cu temperatura 37,4? Vor rata examenul? Ce vor face profesorii si celelalte categorii de personal care au boli cronice și care au membri de familie din grupe vulnerabile? Si pe ei i-ați uitat. Cu siguranță, soluții sunt și vă rugăm să le transmiteți clar fără modificări multiple! Joaca de-a ordinele de ministru cu mască sau fără mască, trebuie să înceteze!
Vă solicit de asemenea să luați în calcul deschiderea grădinițelor, a centrelor educaționale, a furnizorilor de educație pe timpul verii, cu acordul părinților și evident cu respectarea normelor de sănătate publică!
Metodologia și calendarul complet al admiterii în învățământul liceal a apărut cu întârziere, azi, în ziua moțiunii! Duceți la capăt angajamentul pe care vi l-ați luat de a susține campanii de informare pentru viitorii absolvenți ai școlilor profesionale în sistem dual până la data înscrierii, pentru a-i ajuta să aleagă informat un parcurs educațional care le permite o inserție rapidă pe piața muncii.
Închei prin a vă aduce din nou în atenție importanța educației pentru sănătate în scoli, prin lecții teleșcoală / platforma digitala, și necesitatea respectării LEN 1/2011 prin finalizarea strategiei naționale vizând Educația pentru sănătate. Reforma din Educație și pilotarea noilor planuri cadru etern amânată, căreia vă îndemn ferm să îi dați undă verde, nu poate exista în afara Educației pentru sănătate la nivel interdisciplinar, transversal.
Un ministru și cu atât mai mult unul al Educației, trebuie să comunice clar și bine. Nu are dreptul să abdice de la principii esențiale de management educațional precum: digitalizare,depolitizare,debirocratizare, descentralizare.
Închei cu un îndemn în spiritul educației pentru viitor: doamnă ministru, luați în considerare cuvintele celebre ale lui Alvin Toffler, pedagog și sociolog de referință : Lumea va fi condusă de oameni capabili să învețe, să se dezvețe și să învețe din nou!”
Prof. Cristina Iurișniți,
Deputat USR în Parlamentul României
membru în Comisia pentru învăţământ, ştiinţă, tineret şi sport
președinte al Comisiei pentru egalitatea de șanse între femei și bărbați
Citiţi şi:
- Cristina Iurișniți i-a scris ministrului Monica Anisie. Ce conţine scrisoarea deschisă a deputatului bistriţean?
- Corpul de profesori evaluatori pentru examenele și concursurile naționale, înființat prin decizie a ministrului Monica Anisie. Vezi cum te poţi înscrie!
- Coronavirusul pune în mișcare digitalizarea sistemului de învățământ românesc
- Deputat Cristina Iurişniţi: În ceasul al 12-lea, criza de sanatate publică generată de Coronavirus pune în mişcare digitalizarea sistemului de învăţământ românesc
- Deputat Cristina Iurişniţi: Profesorii, personalul nedidactic si auxiliar au dreptul la protecție în timpul reluării cursurilor pentru clasele terminale!
Comentarii
Cu atât mai mult, un deputat de BN ar trebui și el să comunice cu profesorii din județ atunci când aceștia chiar i se adresează. Il peut s'adresser également en français, si la langue roumaine lui semblerait restrictive. Pourqui rester toujours dans sa boîte noire, hein?
Adaugă comentariu nou