Diana Morar: 10 motive să cerem respingerea ultimei ordonanţe de modificare a Legii Educaţiei

OUG nr.49/2014 adoptată în luna iunie  de Guvern este menită să arunce în aer sistemul educaţional, aşezat nu de mult timp pe un făgaş de normalitate, în urma unui traumatizant zbucium de peste 20 de ani.

Astfel cele 97 de modificări aduse Legii educaţiei, nr.1/2011 nu justifică sub nicio formă urgenţa pentru a fi adoptate sub forma unui OUG, decât eventual pentru a eluda rolul Parlamentului, o practică la ordinea zilei pentru Guvernul Ponta. Cu atât mai mult cu cât aduce grave prejudicii dreptului la învăţătură, garantării proprietăţii private în mod egal, ambele garantate de Constituţie.

În acest context rolul Avocatului Poporului, instituţie menită a fi garantul respectării drepturilor cetăţeneşti constituţionale este unul esenţial. Cum deţinătorul temporar al acestei funcţii, Victor Ciorbea, în loc să se ocupe de adevăratele atribuţii ce îi revin şi pentru care este remunerat ”regeşte” (de curând, Guvernul Ponta i-a dublat bugetul instituţiei pe care o conduce ) se rezumă în continuare la a-i da cu tifla peste nas preşedintelui României  care ”a îndrăznit” să-i ceară atacarea ordonanţei la Curtea Constituţională.  Aceasta după ce  toată lumea a aşteptat o reacţie din partea domniei sale, în virtutea funcţiei deţinute.

Este inadmisibil să nu se ia atitudine faţă de această monstruoasă lege! În acest sens PNL este pregătit şi anunţă că în situaţia în care Avocatul Poporului nu atacă ordonanţa la Curtea Constituţională va iniţia o moţiune simplă în Parlament.

Semnaţi petiţia on-line: ,,cere-i lui Victor Ciorbea să atace noua Lege a educaţiei la Curtea Constituţională,,

În sprijinul celor susţinute PNL invită membrii societăţii civile să se alăture demersului iniţiat şi să devină semnatari ai petiţiei on-line “Cere-i lui Victor Ciorbea să atace noua Lege a educaţiei la Curtea Constituţională!” disponibilă accesând link-ul:  http://www.petitieonline.com/cere-i_lui_victor_ciorbea_sa_atace_noua_lege_a_educatiei#form

 

Iată cel puţin 10 motive pentru care OUG NR.49/2014 trebuie sancţionată:

  1. Conţine măsuri populiste, menite să atragă, dar decontate tot de buzunarul românului: organizarea de ”meditaţii” în cadrul facultăţilor, pe banii statului, pentru absolvenţii de liceu care nu şi-au luat/dat BAC-ul.

La ce folos această risipă de bani de la bugetul statului, dacă timp de patru ani sistemul de învăţâmânt pe care l-au urmat, tot pe banii statului, nu a dat roade? Cu ce ar fi mai presus nişte meditaţii oferite pe banii românilor, în aceeaşi manieră?

  1. Răspunsul clar se traduce prin procurarea de clientelă pentru universităţi, în acest moment, multe aflate în pragul falimentării, în ideea de a funcţiona un sistem de tip fabrică de diplome.
  2.  Aceasta cu atât mai mult, cu cât se pare, că nu mai are importanţă promovarea BAC-ului pentru a te înscrie la facultate. Atunci, care mai e utilitatea acestui examen? Care e distincţia dintre cele două tipuri de învăţământ: preuniversitar si universitar? E obligatoriu ca de acum toţi să termine şi facultate?
  3. Prevede măsuri indiscutabile de scădere a calităţii actului educational, prin organizarea concursurilor de ocupare a posturilor de cadru didactic (profesor) la nivel naţional, instrumentate de ISJ-uri. În atare condiţii, Consiliul de Administraţie al Şcolii, ca organ de conducere, nu mai poate trage la răspundere cadrul didactic, întrucât nu este angajatorul acestuia, profesorul fiind repartizat, iar angajator fiind statul. Astfel, va scădea performanţa, implicit calitatea actului educaţional, mai mult, se va înregistra şi o creştere a incidenţelor cazurilor de abateri disciplinare.
  4. Instituie repolitizarea învăţământului: ISJ-urile vor organiza de acum, concursuri de numire a directorilor unităţilor de învăţământ, aceştia nemaiputând fi aleşi de Consiliile de Administraţie. În plus, pot fi demişi doar în baza deciziei motivate a Consiliului de Administraţie al ISJ. Rezultă că, aceştia sunt foarte bine fixaţi odată numiţi, iar  activitatea lor nu va mai putea fi evaluată de şcoală, ci doar de inspectorii ISJ.
  5. Sindicalizarea nivelelor de învăţământ prin prezenţa în Consiliile de Administraţie la toate nivelele a reprezentanţilor sindicali, astfel crescând importanţa sindicatelor, direct proporţional cu banii ce îi vor trebui să îi scoată profesorii din buzunar pentru a-şi achita taxele.
  6. Doctorat la reducere – Este posibil începând de acum să faci doctoratul la frecvenţă redusă. Câţi ”doctori” îngroşa rândurile şomerilor în ţară? Cât de mult va fi glorificat plagiatul? Câte teze de doctorat ”proaste”? Cât de mult se va goli de conţinut noţiunea de Doctor?!
  7. Rector pe vecie – este posibil chiar acum, întrucât până în prezent, legislaţia limita persoana ce ocupă această funcţie la două mandate succesive. Acum prin introducerea adjectivului ”complete”, se permite ca mandatele să fie fără număr, dacă nu sunt complete, putând lipsi chiar o zi, pentru a permite din nou aceleiaşi persoane să candideze.
  8. Stat în stat – universităţile particulare funcţionează doar în baza propriilor legi, în nesocotirea totală a legii educaţiei, astfel că regulile sunt doar pentru unii iar pentru alţii nu funcţionează, se face abstracţie şi se creează altele, după bunul plac.
  9. Universitate pe persoană fizică – S-a dat startul la înfiinţarea de universităţi de către persoane fizice. Până acum puteau să înfiinţeze doar ong-urile. De acum sunt la liber. Poate oricine să-şi deschidă facultate, iar după ce strânge banii din taxe, le investeşte în active patrimoniale, care îi revin pe persoană fizică, dacă se supără într-o zi şi închide şandramaua.

Diana Morar, preşedinte OFL Bistriţa-Năsăud

 

Adaugă comentariu nou

 
Design şi dezvoltare: Linuxship
[Valid RSS] Statistici T5