Educaţia, o floare tot mai rară
Începând cu anul 1994, la data de 5 octombrie se sărbătoreşte Ziua Mondială a Educaţiei în peste 100 de ţări din întreaga lume.
Anul acesta, în judeţul nostru nu sunt activităţi deosebite care să marcheze evenimentul. Poate şi pentru faptul că învăţământul se află într-o continuă schimbare profesorii şi elevii fiind stresaţi de planificările şi foile de parcurs, dar şi de evaluările naţionale ce trebuie făcute în aceste zile. De Ziua Educaţiei, învăţământul din România, pare să plonjeze într-un mic haos. Doar în 2011 au dispărut 100 de catedre în judeţ. În mod firesc Ziua Mondială a Educaţiei nu trebuie să omagieze doar munca profesorilor şi a dascălilor, ci trebuie să fie şi un prilej de reconştientizare a rolului pe care educaţia în sine îl are pentru orice stat şi… pentru orice generaţie. Specialiştii din educaţie recunosc că educatia eficientă se realizează prin complementaritatea dintre rolurile şcolii, ca instituţie, şi a familiei ca şi cămin. Asupra educaţiei se reflectează, în ultima vreme, tot mai puţin. Chiar dacă generaţiile se schimbă dascălul trebuie să fie conştient de vocaţia sa de educator, formator şi informator având în vedere faptul că dascălul rămâne un pilon important în formarea elevilor.
Soluţiile pentru reuşita valorificării rolului educaţiei nu pot să vină decât din dorinţa comună de a acţiona pentru buna sa desfăşurare şi nu doar a ne deprinde cu emiterea de teorii utopice şi... atât. De ziua mondială a educaţiei fiecare membru al societăţii poate reflecta şi la asta. Judeţul nostru are aproximativ 400 de şcoli , în care sunt implicate în educaţie aproximativ 5170 de cadre didactice şi auxiliare, fiind pe băncile şcolii aproximativ 50.000 de elevi.
Comentarii
Johann Amos Comenius, în lucrarea sa „Didactica magna”, considera că la naștere, natura înzestrează copilul numai cu „semințele științei, ale moralității și religiozității”, ele devin un bun al fiecărui om numai prin educație. Rezultă că în concepția sa, educația este o activitate de stimulare a acestor „semințe”, și implicit, de conducere a procesului de umanizare, omul ”nu poate deveni om decât dacă este educat”.
Adaugă comentariu nou