Emil Radu Moldovan: Programul de Guvernare al Partidului Social Democrat 2024-2028, un moment definitoriu pentru viitorul României!
Am lansat Programul de Guvernare al Partidului Social Democrat 2024-2028, un moment definitoriu pentru viitorul României.
Este ziua în care se redă României busola, pentru că țara noastră nu mai are timp și voie să mai rătăcească!
Noi, PSD - mereu am venit cu un plan de Guvernare concret și ne-am și ținut de el, însă conjunctura a făcut să vină alții care au văzut la orizont, interesele proprii. Și s-a văzut unde s-a ajuns.
Este momentul să mergem pe Calea Sigură pentru România!
Țara noastră are nevoie de acest plan, pentru că un popor fără direcție rămâne doar la răscrucea promisiunilor. Doar prin viziune și acțiune putem transforma aspirațiile în realitate, punând fundația unei națiuni care privește cu încredere spre viitor.
Alături de un Președinte deVotat, Marcel Ciolacu, Planul de guvernare va fi în concordanță cu Planul pentru o Românie autentică, modernă, conectată la valorile europene și, totodată, atentă la specificul național, la nevoile satului românesc și ale fiecărui cetățean.
Nu sunt doar promisiuni pe hârtie, ci angajamente concrete pentru fiecare român - creșterea calității vieții pentru toate categoriile sociale, investiții masive în infrastructură și dezvoltare economică, reindustrializare, sistem medical și de educație la standarde europene, protecție socială reală pentru cei vulnerabili și locuri de muncă bine plătite.
Așadar, ne propunem să întărim administrația publică și să stimulăm dezvoltarea regională prin investiții în infrastructură, educație, sănătate și digitalizare, având ca scop principal creșterea calității vieții și reducerea decalajelor între comunități.
Candidatura lui Marcel Ciolacu la președinția României aduce în prim-plan valorile noastre comune și angajamentul față de viitorul acestei țări.
Lucrurile au vrut să fie făcute pas cu pas, dar România are nevoie de un salt!
Este momentul să dăm dovadă de viziune, să transformăm acest Plan în realitate.
Fie că vorbim despre modernizarea satului românesc, despre dezvoltarea metropolitană sau despre investițiile în infrastructură, programul de guvernare al PSD este o certitudine a stabilității, progresului și foarte important, al respectului față de fiecare român.
Pentru că dincolo de tot ceea ce spunem noi azi aici, respectul îl arătam prin fapte, nu vorbe!
Noi suntem PSD și împreună cu Marcel Ciolacu avem puterea de a demonstra încă o dată, ceea ce știu toți românii, că vrem, știm și putem să facem treabă bună pentru oameni!
Avem oameni capabili, avem primari care sunt fruntași la atragerea de fonduri europene și la realizarea unor proiecte etalon, avem parlamentari care n-au bătut drumul până-n capitală degeaba, avem miniștri care au demonstrat că se poate.
Acum România are busolă! Cu sprijinul oamenilor, calea dezvoltării, calea sigură pentru România ne este deschisă!
Așa să ne ajute Dumnezeu!
CMF: 31240010
Citiţi şi:
- Marcel Herinean, ales viceprimar al comunei Lechința
- Mihai Ivan, învestit cu un nou mandat de primar al comunei Șieuț: Interesul cetăţenilor este pe primul loc!
- Social-democrații, la Matei și Nușeni, pentru a arăta proiectele propuse de Marcel Ciolacu și PSD
- Bogdan Ivan: Mesajul viitorului președinte al României, Marcel Ciolacu, a ajuns în comunitățile din Șieu Măgheruș și Chiochiș
- Monica Săsărman: Lechința, Budești, Sânmihaiu de Câmpie, vă mulțumim pentru încredere, sprijin și încurajare!
Comentarii
Motto:
Nu v-ajute Dumnezeu sfântul!
(Liviu Rebreanu- Proștii)
Radu Moldovan vorbeste despre planul de guvernare pentru perioada 2024-2028, alcătuit din aceleasi promisiuni neonorate de coalitia PNL-PSD. Culmea ipocriziei este că se invocă din nou întărirea administrației publice și stimularea dezvoltării regionale, după ce în guvernarea anterioară nu au făcut nimic pentru reorganizarea administrativ- teritorială a României. Noi încă ne conducem după legi comuniste din 1968, adică centralism democratic-socialist, în plin capitalism democratic-european. Ori acest centralism este o frână a dezvoltării economice. Prin regionalizare s-ar desfiinţa foarte multe structuri inutile populate cu tot felul de nepotisme. Un alt avantaj este decimentarea reţelelor clientelare construite in timp de peste 50 de ani. Dacă s-ar sparge astfel de strcturi, s-ar crea şansa ca România să renască administrativ ca ţară.
România este singura ţară din Uniunea Europeană care nu a făcut reforma administrativ-teritorială compatibilă cu structurile europene. Din această cauză diferențele economice dintre județe sunt imense, iar birocrația omoară multe proiecte în fașă, desi dispune de un aparat administrativ supradimensionat, dar fără ca acesta să facă nimic. De aceea, trebuie recurs la o restructurare a acestor unități administrativ- teritoriale pentru ca structurile respective să fie compatibile cu cele europene, să devină funcționale si eficiente economic, deoarece in prezent cele mai multe dintre judete sunt adevărate feude pentru baronii locali. Trebuie in sfârsit să fie realizată regionalizarea, dar nu formal asa cum o avem acum, cu ADR-uri (Agentii de Dezvoltere Regională) ca organizații nonguvernamentale, ci cu regiuni administrative funcționale, cu forță juridică, adică să poți merge direct la Bruxelles să depui proiecte pe bani europeni fără să mai fi nevoit să treci prin București.
S-a invocat că pentru reforma administrativă este nevoie de modificarea constitutiei. In realitate, există două căi de a face regionalizarea. Prima este prin revizuirea constitutiei si introducerea categoriei administrative de "regiune" in legea fundamentală. A doua cale este mai simplă si se poate face fără modificarea constitutiei , printr-o lege organică in care să fie prevăzută comasarea mai multor judete in structuri administative mai mari. Aceasta se poate face mai simplu prin reducerea numărului de judete si păstrarea denumirii de "judet" prevăzută in actuala constitutie. Este modelul Poloniei care a făcut regionalizarea in 1999 prin comasarea celor 49 de voievodate existente (similare cu judetele de la noi) in 16 mari voievodate pentru a corespunde cerintelor Uniunii Europene.
În plus la noi dintre cele 3.228 de orase si comune sau UAT -uri (unităti administrativ-teritoriale), cel puţin 1.000 nu-şi pot asigura din venituri proprii, cheltuielile de funcţionare şi a oferi servicii minimale pentru viaţa cetăţenilor: salarii, iluminat public, gospodărire. Toate stau cu mâna intinsă si se bazează pe transferuri de la bugetul central sau de la bugetul judeţean.
Adaugă comentariu nou