Încetarea activității în Poliția Penitenciară pe 31 decembrie 2024 (refuzul muncii suplimentare) - Mitinguri in fata penitenciarelor
Sindicatul Național al Polițiștilor de Penitenciare - SNPP, afiliat la Federația PUBLISIND din cadrul Blocului Național Sindical, declanșează din 30 decembrie 2024 centralizarea de semnături pentru blocarea activităților din Poliția Penitenciară prin refuz de muncă suplimentară pe data de 31.12.2024 începând cu ora 06,30. Personalul din penitenciare nu va intra în serviciu pe data de 31 decembrie 2024!
În cadrul unei reacții unitare la nivelul intregului sistem penitenciar, față de disprețul cu care guvernanții tratează polițiștii de penitenciare, SNPP a centralizat peste 5.000 de semnături pentru încetarea activității prin refuzul muncii suplimentare, cu următoarele revendicări:
Mentinerea in anul 2025 a tuturor drepturilor aflate in plata cel putin la valoarea din luna decembrie 2024. Eliminarea din "OUG privind masurile bugetare 2025" a prevederilor care genereaza diminuari salariale pentru politistii de penitenciare.
Numărul minim de posturi necesare în Poliția Penitenciară este de 20.000 conform standardelor aprobate, in prezent fiind ocupate 13.400 de posturi (în scădere). In contextul in care capacitatea legala de detinere a sistemului penitenciar romanesc este crescuta constant, prim-ministrul Romaniei a asumat ferm, in dialog cu sindicatele, o suplimentare a numarului total de posturi prevazute prin HG cu cel putin 10%, suplimentare care nu s-a materializat. Mai mult de atât, Guvernul a blocat constant concursurile de ocupare a posturilor, a eliminat pensiile militare, iar in anul 2025, prin OUG privind masurile bugetare, opereaza diminuari drastice in special ale salariilor personalului operativ, respectiv ale politistilor de penitenciare din prima linie care isi asuma riscurile cele mai mari in misiuni.
Acțiunea din 31 decembrie 2024 va demonstra o data in plus (prima actiiune de acest tip avand loc pe 31 mai 2023) că Poliția Penitenciară se menține funcțională doar pentru că politistii de penitenciare acceptă să presteze muncă suplimentară într-un volum urias, unic în România. Simpla exercitare a dreptului legal de a refuza munca în plus chiar si pe o perioada scurta de timp, generează blocaje în special în sectorul operativ. La data mentionata personalul operativ se va prezenta la serviciu dar nu va intra în unități. Prin urmare, turele operative aflate în serviciu de 12 ore nu vor putea fi schimbate în dimineata zilei de 31 decembrie, apelul deținuților nu se va efectua, iar o serie lungă de structuri și activități se vor bloca (vizite, plimbări, puncte de lucru, prezentări la instanțe etc).
Decizia de reluare a activităților sau de menținere a refuzului generalizat de muncă suplimentară, la nivelul Poliției Penitenciare aparține organizatiilor sindicale coordonatoare și va reprezenta voința membrilor de sindicat semnatari, in functie de raspunsul guvernantilor si angajatorilor la revendicari. Acțiunea din 31 decembrie 2024 reprezintă un avertisment pentru guvernanți precum și dovada că suntem determinați să încetăm activitățile total in luna ianuarie 2025! Guvernul va trebui să identifice soluții alternative pentru misiunile de pază, escortare și supraveghere din penitenciare! Actiunile de refuz al muncii suplimentare vor fi susținute cu proteste în fața tuturor penitenciarelor din Romania.
Presedinte SNPP / PUBLISIND
www.snpp.ro www.publisind.ro
Citiţi şi:
- Protest la Penitenciarul Bistriţa!
- Acţiuni de protest în penitenciare. Angajaţii refuză munca suplimentară
- Penitenciarul Bistrița: Concurs pentru ocuparea a 7 posturi vacante de agent operativ (bărbați) din cadrul sectorului siguranța deținerii și regim penitenciar
- Penitenciarul Bistriţa organizează concurs pentru 3 posturi de agent operativ!
- Penitenciarul Bistriţa scoate la concurs 20 posturi vacante!
Comentarii
OUG privind măsurile bugetare 2025, sau ordonanța austerității cunoscută sub numele de “Ordonanța trenuleț” este o cârpeală care nu rezolvă problemele legate de reducerea deficitului bugetar excesiv cu care se confruntă România. Pentru asta este nevoie de un program de reforme bazat pe dezvoltare economică şi reducerea cheltuielilor publice şi a birocraţiei în administraţie.
După 35 de ani de la revolutia din decembrie, 1989 si de la căderea comunismului, România este încă un stat nereformat, cu un sistem politico-administrativ excesiv centralizat. Aceasta este principala cauză a prelungirii stării de tranzitie de la socialism la capitalism, cu consecinte dezastroase pentru tară, in plan politic, economic, social si cultural. Hotia, coruptia si nepotismul sunt principalele racile ale clasei politice care frânează progresul, ne tin pe loc sau chiar regresăm. Noi încă ne conducem după legi comuniste din 1968, adică centralism democratic-socialist, în plin capitalism democratic-european. Ori acest centralism este o frână a dezvoltării economice. De aceea e nevoie de reforme profunde pentru a desfiinţa foarte multe structuri inutile la nivel central si local populate cu tot felul de nepotisme. Numai asa s-ar putea produce destrămarea reţelelor clientelare construite in timp de peste 50 de ani. Dacă s-ar sparge astfel de strcturi, s-ar crea şansa ca România să renască administrativ ca ţară.
De aceea, programul de guvernare trebuie să pornească de la reducerea cheltuielilor de funcţionare a statului, prin reforme structurale profunde precum:
-Reducerea numărului de ministere la 15-16, la fel cum este in Franţa şi Germania;
-Desfiinţarea agenţiilor şi instituţiilor care nu sunt neapărat necesare, atribuţiile lor putând fi preluate de alte instituţii, simultan cu o descentralizare reală;
-În administraţia locală, păstrarea acelor primării care servesc peste 8.000 de cetăţeni, şi comasarea celorlalte;
-Reducerea numărului de judeţe la 8, echivalente cu regiunile de dezvoltare;
-Înlocuirea instituţiilor care servesc acum cetăţenii prin numerosi funcţionari, cu aplicaţii informatice care funcţionează nonstop, online.
România este singura tară din UE care nu a făcut reforma administrativ-teritorială pentru a crea structuri administrative compatibile cu cele europene (euroregiuni).
Reforma administrativ-teritorială este o necesitate si aceasta se poate face printr-o procedură mai simplă fără modificarea constitutiei , printr-o lege organică in care să fie prevăzută comasarea mai multor judete in structuri administative mai mari. Această comasare contribuie la reducerea numărului de judete si păstrarea denumirii de „judet” prevăzută in actuala constitutie. Este modelul Poloniei care a făcut regionalizarea in 1999 prin comasarea celor 49 de voievodate existente (similare cu judetele de la noi) in 16 mari voievodate pentru a corespunde cerintelor Uniunii Europene.
De asemenea, in România sunt 2862 de comune din care 2.390 au sub 5.000 de locuitori, 891 n-au nici măcar 2.000 de oameni. Avem 216 orașe din care 117 au sub zece mii de cetățeni. Au însă aparate birocratice stufoase care le conduc, în mai toate cazurile cu ajutor de la stat. 2.593 de localități au beneficiat în fiecare an de fonduri din bugetul statului pentru a putea să funcționeze.
Ba mai mult, reforma administrativ-teritorială prin comasarea judetelor ar contribui la reducerea numărului instituțiilor publice deconcentrate și alte structuri din subordinea ministerelor sau a altor organe ale administrației publice centrale, care în prezent sunt răspândite în cele 41 de judete.
Adaugă comentariu nou