Ioan Peteleu (PNL): Ne-am pricopsit rău de tot. O fi suferind Crețu și de mitomanie?
Cu ceva timp în urmă am sesizat că pe strada Faleză, intrată în modernizare, se construiește un trotuar cu lățimea de 80 cm (recunosc, un metru cu tot cu borduri) și am adus acest fapt la cunoștința publicului prin intermediul presei pentru ca bistrițenii să vadă pe ce se duc banii pe care-i plătesc anual actualei administrații care-i aruncă pe apa sâmbetei.
Se pare că nu i-a căzut prea bine primarului Crețu acest lucru iar într-o emisiune televizată a încercat să dreagă busuiocul zicând că dacă “se duce unul (adică eu) și aruncă o privire pe șantier și nu i se pare în regulă o chestie” nu trebuie băgat în seamă și că la final totul va fi bine.
Doar că lucrurile nu stau chiar așa pentru că vorbim de o investiție din bani publici și nu din banii personali ai primarului, ca urmare, aceasta trebuie să respecte legea și documentațiile aprobate.
În acea emisiune primarul a transformat printr-o „vrăjeală” trotuarul respectiv într-o pistă de biciclete cu lățimea de un metru. Acest lucru nu este posibil decât la nivel de fabulații deoarece studiul de fezabilitate pentru modernizarea străzii Faleză, aprobat în martie 2016 de către Consiliul Local al Municipiului Bistrița, prevede că “În lungul străzii s-au prevăzut trotuare pe ambele părți cu lățime de min 1,0 m pe partea stângă și de 1,50 m pe partea dreaptă. Trotuarul de pe partea dreaptă este dispus pe coronamentul digului până când cota trotuarului revine la cota drumului, punct în care trotuarul se va dispune lângă partea carosabilă”.
Din câte se poate observa, s-a aprobat un trotuar de 1,5 m și nu de 1 m. Este foarte evident că, în condițiile în care nu s-a respectat lățimea de 1,5 m pentru trotuarul de pe dig, nu s-au respectat nici indicatorii tehnico-economici aprobați prin studiul de fezabilitate (Trotuare din pavele autoblocante de 6 cm - 1835 mp/277,315 mii lei). Ce înseamnă asta? Nimic altceva decât încălcarea legii.
Practic, dacă condițiile din teren s-au schimbat prin faptul că Apele Române nu au dat aviz pentru trotuar de 1,5 m așa cum susține primarul, studiul de fezabilitate trebuia actualizat, lucru care nu s-a întâmplat. Dacă avizul de la Ape era solicitat la faza de elaborare a studiului de fezabilitate, atunci lucrurile ar fi fost clare și nu se ajungea în situația de față.
Mai mult decât atât, în nici un caz trotuarul de pe dig nu poate fi transformat în pistă de biciclete printr-o fabulație aruncată în public la televizor ci doar prin actualizarea studiului de fezabilitate, adică prin respectarea legii, fapt cu care primarul nu e obișnuit.
Nu ar fi prima dată când primarul își expune public fabulațiile. Face asta foarte des iar “nevoia patologică a unor persoane de a altera adevărul, de a fabula, de a inventa povești care le avantajează” se numește mitomanie. Suferiți cumva domnule primar?
Citiţi şi:
- Peste 23 kilometri de piste pentru biciclişti, la Bistriţa. Proiectul va fi depus pentru finanţare europeană
- Piste pentru ciclişti, pe Dealu Jelnei, cu finanţare prin Planul Național de Redresare și Reziliență!
- Finanțare aprobată prin PNRR pentru piste de cicliști pe Dealul Budacului și la Slătinița!
- La Salva, continuă lucrările de amenajare a trotuarelor. Străzile comunei, dezinfectate!
- Vezi ce străzi vor fi asfaltate, în 2016, în Bistriţa!
Comentarii
Nu-i singura aberatie a lui Cretu care nu stie ce vrea. Podul Berariei este gata de un an de zile, dar din cauza "gandirii intelepte" a primarului mai dureaza vre-o doi ani pana la darea lui in folosinta. Si asta pentru ca nu a fost gandita de la inceput racordarea lui la circulatia de pe malul stang al raului Bistrita, astfel ca amenajarile sa fi fost demarate odata cu constructia podului. Oricum strada Falezei este prea ingusta ca sa poata prelua in conditii optime traficul ce urmeaza sa traverseze podul dintr-o parte in alta. In plus, strada Berariei este practic paralela cu strada Pertu Maior, doar ca este pe partea stanga a apei Bistritei. De aceea, o legatura mai directa intre Podul Berariei si strada Zavoaie poate fi realizata pe Strada Malinului care se desprinde din strada Falezei in apropierea viitorului pod, avand in vedere ca mai importanta este legatura pe DC8G cu Parcul Industrial Sarata evitand aglomeratia auto din Viisoara.
Adaugă comentariu nou