Finanțare aprobată prin PNRR pentru piste de cicliști pe Dealul Budacului și la Slătinița!

Planul Național de Redresare și Reziliență, prin componenta Fondul Local, va finanța obiectivul „Amenajare piste de cicliști în municipiul Bistrița, Dealul Budacului”, în valoare totală de 4.374.588,37 lei cu TVA, anunţă primarul Ioan Turc.
Prin acest proiect e prevăzută realizarea de piste pentru biciclete și alte vehicule electrice ușoare pe drumul județean 173C, care face legătura între pistele de biciclete ce se realizează prin proiectul ”Amenajare piste de cicliști în municipiul Bistrița - Etapa 1”, finanțat din Programul Operațional Regional 2014-2020 și limita administrativă a municipiului Bistrița, pe o lungime de 3,98 km.
Totodată, Ministerul Dezvoltării a aprobat finanțarea prin PNRR pentru proiectul „Amenajare piste de cicliști în municipiul Bistrița, localitatea componentă Slătinița”, în valoare totală de 5.921.279,54 lei cu TVA.
Astfel, sunt prevăzute a fi construite piste pentru biciclete și alte vehicule electrice ușoare pe drumul județean 172B, care face legătura între Linia Verde și localitatea componentă Slătinița, pe o lungime de 5,054 km. Proiectul „Linie Verde de transport public utilizând mijloace de transport cu motor electric, hibrid sau normă de poluare redusă” se află deja în implementare și este finanțat prin POR 2014-2020.
Pistele pentru biciclete și zonele adiacente acestora trebuie să îndeplinească, simultan, o serie de condiții, şi anume o lățime de minimum 1,2 m pentru pistele cu un singur sens și minimum 2,4 m pentru cele cu dublu sens, fără obstacole, pe toată lungimea traseului (se recomandă ca lățimea optimă a unei piste pentru biciclete cu un singur sens să fie de minimum 1,5 m, iar a celei cu dublu sens de minimum 3,0 m pentru siguranța circulației bicicliștilor și posibilitatea utilizării acestora de categorii diferite de biciclete/utilizatori); o înălțime de liberă trecere pe sub obstacole de minimum 2,50 m sau, dacă infrastructura deja există, de minimum 2,10 m în tuneluri, pe pasaje și poduri; un spațiu de siguranță de 0,5 m liber de orice obstacol. În plus, în zona interioară a virajelor se interzic obstacolele mai înalte de 1 m la o distanță cuprinsă între 0,5 m și 1 m; asigurarea unei suprafețe a pistei pentru biciclete dintr-un material rigid, stabil, cu un finisaj antiderapant, pe toată lungimea traseului; un sistem de scurgere și evacuare a apei pluviale astfel încât să nu existe pericol de băltire pe suprafața pistei; pista pentru biciclete este proiectată pentru deplasarea cu o viteză de 30 km/h; asigurarea legăturii facile și în siguranță cu partea carosabilă destinată traficului general, la capete; proiectarea unui culoar pentru biciclete trebuie să țină cont de suprafața părții carosabile ce va fi atribuită circulației bicicletelor (canalizări, șanțuri pentru scurgerea apei etc). Traiectoria bicicletelor trebuie să fie previzibilă; delimitarea culoarelor pentru biciclete se face cu marcaj de culoare albă, linie simplă discontinuă. Se poate utiliza linie continuă pe contrasensul deschis bicicletelor; se va asigura un spațiu de siguranță de 0,5 m liber de orice obstacol. În cazul în care culoarul pentru biciclete trece pe lângă parcaje auto paralele cu trotuarul, spațiul de siguranță între parcaje și bandă va fi de minimum 1 metru.

 

Comentarii

04/11/22 16:52
Paul

Tara arde si baba se piaptana. Primarul se lauda cu finanțare aprobată prin PNRR pentru piste de cicliști pe Dealul Budacului și la Slătinița. Nu acestea sunt prioritătile Bistritei. Recent 289 de familii din Sărata, însumând 924 de cetateni au adresat Primăriei Bistriţa un memoriu cu doleanțele lor privind nemulţumirea faţă de infrastructura acestei localităţi componente a municipiului Bistriţa, respectiv lipsa canalizării, a gazului metan, a străzilor asfaltate, a investiţiilor publice.
Si nu-i prima data cand locuitorii din Sărata si-au arătat „nemulţumirea faţă de infrastructura acestei localităţi componente a municipiului Bistriţa, respectiv lipsa canalizării, a gazului metan, a străzilor asfaltate, a investiţiilor publice” . La inceputul anului 2021, peste 230 de familii din Sărata au semnat un memoriu pe care l-au depus la primaria Bistrita in care au cerut ca localitatea lor să fie racordată la reteaua de gaz, invocând totodată lipsa canalizării si a apei curente.
Nemultumirea celor din Sărata este pe deplin justificată , cu atât mai mult cu cât Primăria Bistrita a amenajat aici in anul 2015 , un Parc Industrial cu fonduri europene. Cu această ocazie au fost trase la marginea localitătii Sărata retele de apă, gaz, electricitate, fiind construită inclusiv o statie de epurare pentru parcul industrial. Lăsând la o parte faptul că nici până astăzi parcul nu a fost populat corespunzător cu activităti industriale, pe cei din primăria Bistrita nu i-a dus capul să extindă reteaua de gaz la consumatorii casnici din Sărata si nici să amenajeze o retea de canalizare racordată la statia de epurare din parcul industrial. De altfel, primarul Ioan Turc s-a lăudat in campania electorală că are in vedere redimensionarea Parcului Industrial ca suprafata sai utilităti si a promis imbunătătirea conditiilor de viată a locuitorilor din Sărata. Numai că lucrurile nu se rezolvă cu promisiuni iar răbdarea locuitorilor plătitori de taxe si impozite are si ea o limită.

Adaugă comentariu nou

 
Design şi dezvoltare: Linuxship
[Valid RSS] Statistici T5