Piste pentru ciclişti, pe Dealu Jelnei, cu finanţare prin Planul Național de Redresare și Reziliență!

Municipalitatea va derula încă o investiție finanțată prin Planul Național de Redresare și Reziliență, componenta Fondul Local, privind amenajarea de piste pentru cicliști și alte vehicule electrice ușoare, de data aceasta pe Dealul Jelnei, pe o lungime de 2,36 kilometri, anunţă primarul Ioan Turc.
Mai exact, este vorba de Drumul Județean 173, sectorul km 1+168 – 3+527, unde se va face legătura între pistele de biciclete care se realizează prin proiectul ”Amenajare piste de cicliști în municipiul Bistrița - Etapa 1”, finanțat din Programul Operațional Regional 2014-2020, și limita administrativă a municipiului Bistrița.
Reamintim că pistele pentru biciclete și zonele adiacente acestora trebuie să îndeplinească, simultan, următoarele condiții:
- o lățime de minimum 1,2 m pentru pistele cu un singur sens și minimum 2,4 m pentru cele cu dublu sens, fără obstacole, pe toată lungimea traseului (se recomandă ca lățimea optimă a unei piste pentru biciclete cu un singur sens să fie de minimum 1,5 m, iar a celei cu dublu sens de minimum 3,0 m pentru siguranța circulației bicicliștilor și posibilitatea utilizării acestora de categorii diferite de biciclete/utilizatori);
- o înălțime de liberă trecere pe sub obstacole de minimum 2,50 m sau, dacă infrastructura deja există, de minimum 2,10 m în tuneluri, pe pasaje și poduri;
- un spațiu de siguranță de 0,5 m liber de orice obstacol. În plus, în zona interioară a virajelor se interzic obstacolele mai înalte de 1 m la o distanță cuprinsă între 0,5 m și 1 m;
- asigurarea unei suprafețe a pistei pentru biciclete dintr-un material rigid, stabil, cu un finisaj antiderapant, pe toată lungimea traseului;
- un sistem de scurgere și evacuare a apei pluviale astfel încât să nu existe pericol de băltire pe suprafața pistei;
- pista pentru biciclete este proiectată pentru deplasarea cu o viteză de 30 km/h;
- asigurarea legăturii facile și în siguranță cu partea carosabilă destinată traficului general, la capete;
- proiectarea unui culoar pentru biciclete trebuie să țină cont de suprafața părții carosabile ce va fi atribuită circulației bicicletelor (canalizări, șanțuri pentru scurgerea apei etc). Traiectoria bicicletelor trebuie să fie previzibilă;
- delimitarea culoarelor pentru biciclete se face cu marcaj de culoare albă, linie simplă discontinuă. Se poate utiliza linie continuă pe contrasensul deschis bicicletelor;
- se va asigura un spațiu de siguranță de 0,5 m liber de orice obstacol. În cazul în care culoarul pentru biciclete trece pe lângă parcaje auto paralele cu trotuarul, spațiul de siguranță între parcaje și bandă va fi de minimum 1 metru.
Valoarea totală a obiectivului este de 2.763.810 lei cu TVA.

Adaugă comentariu nou

 
Design şi dezvoltare: Linuxship
[Valid RSS] Statistici T5