Iţi doreşti sa ajungi menajerӑ? Iatӑ ce trebuie sa ştii despre responsabilitӑţile acestui job
Jobul de menajeră nu se limitează doar la a menţine în permanenţă curăţenia şi a întreţine un anumit spaţiu de locuit. Acest post poate face referire şi la alte responsabilităţi şi cerinţe care sunt impuse unei persoane ce doreşte să se angajeze într-un hotel, într-o pensiune sau într-un spital. Întreţinerea şi curăţenia spaţiului de locuit este extrem de importantă în viaţa de zi cu zi. Este normal să ne dorim ca mediul ce ne înconjoară să fie proaspăt, curat, igienic şi plăcut mai presus de toate. De aceea, se întâmplă ca unele persoane sau societăţi să recruteze oameni special instruiţi care să se preteze acestui job de menajeră.
Cerinţe ale postului de menajeră
Postul acesta îţi presupune să speli şi să deretici orice colţişor al unei încăperi. Fiecare cameră, uşă, fereastră, coridor şi piesă de mobilă trebuie să fie igenizate în mod corespunzător astfel încât să capete un aspect de nou sau de curat şi de îngrijit cel puţin. O menajeră într-un hotel, de exemplu, trebuie să şi aibă grijă de rufăria lăsată în dezordine în cameră şi în baie, de prosoape şi de lenjeria de pat de acolo. O menajeră se ocupă de schimbarea lenjeriilor de pat din camerele de hotel, din pensiuni sau din moteluri într-un mod eficient şi astfel încât să menţină ordinea, curăţenia şi aspectul îngrijit al spaţiilor de locuit.
Cele mai bune lenjerii HORECA trebuie să fie prezente în permanenţă în hotelurile care se respectă pentru că ce poate defini calitatea mai mult decât un mediu confortabil de odihnă şi un spaţiu bine întreţinut şi plăcut din punct de vedere vizual. O menajeră trebuie să fie în stare să se ocupe de mentenanţă şi de întreţinerea camerelor de hotel, de potrivirea decorului specific fiecărei camere, de înfăţişarea estetică a acesteia, dar mai ales de curăţenia şi ordinea acesteia. În alte cuvinte, o menajeră trebuie să asigure ordinea şi buna funcţionare a locului de care este responsabilă.
Menajeră la hotel
Prima impresie pe care ţi-o fac restaurantele, hotelurile şi serviciile de catering din cadrul HORECA este cea esenţială şi după care îşi iau aceste servicii bunul renume şi atrag clienţi în continuare. Responsabilităţile unui administrator sau ale unei menajere ce lucrează într-un hotel pot varia foarte mult în funcţie de fiecare angajator în parte. Însă, în mare, o cameristă trebuie să menţină şi să întreţină camerele oaspeţilor într-o stare perfectă de ordine şi de curăţenie. Trebuie să şteargă praful de pe mobilă, să spele pe jos şi să dea cu mopul prin baie şi pe holuri. Mai mult de atât, personalul unui hotel care se ocupă de curăţenie şi de ordine trebuie să facă paturile şi să le schimbe în permanenţă aşternuturile şi lenjeria de pat.
Camerele trebuie aranjate şi întreţinute într-o asemenea măsură în care să creeze o impresie bună oaspeţilor, dar şi să recomande în mod vizual serviciile unui hotel. Ferestrele şi camerele de baie trebuie igienizate la fel ca celelalte spaţii din hotel, dar şi coridoarele şi spaţiile circulate. De asemenea, prosoapele, lenjeriile de pat, cuverturile şi perdelele trebuie schimbate mereu după vizita unei persoane în hotel.
Adaugă comentariu nou