Prima mobilitate în cadrul unui proiect Erasmus+ pentru un grup de profesori de la Centrul Școlar de Educație Incluzivă Beclean

         În perioada 22 – 28 ianuarie 2023, un grup de trei profesori de la Centrul Școlar de Educație Incluzivă Beclean, Cîrlejan Anica, Lup Crina și Doroș Ana Angela,  au participat la prima mobilitate în cadrul unui proiect Erasmus+, "The key to the strong child: Social Emotional Learning”, proiect inițiat și coordonat de o școală din Polonia, „Publiczna Szkoła Podstawowa” din orașul Strzelce Opolskie.

         În cadrul proiectului parteneri sunt patru școli din Polonia, Turcia,  Spania și România, reprezentată de Centrul Școlar de Educație Incluzivă Beclean. Coordonatorul proiectului la nivel de unitate este doamna professor Cîrlejan Anica, căreia îi datorăm oportunitatea participării noastre în acest proiect.

         Prima mobilitate a avut loc în Turcia, orașul Adana. Cu acest prilej am participat la un training de formare care a avut drept scop dotarea  profesorilor cu abilitățile necesare în activități de învățare socială și emoțională, care sunt considerate cheie pentru abilitățile secolului 21 unde am purtat cu mândrie Ia noastră tradițională. În cadrul unor astfel de activități, elevii sunt îndrumați  să-și dezvăluie potențialul prin dezvoltarea abilităților de a recunoaște, de a empatiza, de a lua decizii responsabile și de a construi  relații, acestea fiind, de fapt,  cele cinci competențe de bază ale învățării socio-emoționale. Prin urmare, am fost provocați să  înțelegem cauzele fundamentale ale problemelor comportamentale pe care profesorii le observă adesea la elevi, să găsim  soluții la aceste probleme, ajutându-i astfel pe aceștia  să dezvolte abilități de adaptare în fața problemelor vitale.

Iată  câteva rezultate concrete care se doresc a se realiza prin derularea acestui proiect:

- Profesorii care stăpânesc cele cinci domenii de competență ale SEL își vor ajuta elevii să înțeleagă și să-și gestioneze emoțiile și îi ajută să gestioneze problemele pe care le întâmpină în relațiile lor.

- Profesorul care încorporează abilitățile SEL în curriculum va sprijini elevul în stabilirea unor obiective pozitive, va fi perseverent cu acele obiective și va participa la clasă prin dezvăluirea potențialului fiecăruia.

- Profesorul care dobândește capacitatea de a crea medii active de învățare contribuie la creșterea performanței academice prin împuternicirea elevilor să-și asume responsabilitatea.

- Profesorul, care cunoaște instrumentele de dezvoltare ale abilităților personale și sociale, va dezvolta un comportament social pozitiv în cadrul colectivului de elevi

Dincolo de acest aspect formal al întâlnirilor, au avut loc o serie de vizite și excursii în orașul Adana și în împrejurimi, ceea ce ne-a facilitat accesul la cultura și tradițiile poporului turc. Capadoccia, splendida regiune  a acestei țări, ne-a surprins cu formațiunile sale stâncoase atât de ciudate, care îți incită imaginația, cu orașele subterane care coboară adânc în pământ, cam cât un bloc cu mai multe etaje, doar că răstrurnat, cu casele lor răsărite direct în stâncă, unde locuiesc mii de oameni.

Orașul Gaziantep, un important centru industrial (industria textilă) și comercial (comerț cu fistic) este renumit și pentru delicatesele culinare pe care le poți savura, în special baclavaua, despre care se spune că este cea mai bună din țară. Am gustat, așa este! Aici am vizitat ”Muzeul Mozaicului”, Cetatea impunătoare care străjuiește colinele orașului, Muzeul de Etnografie, Muzeul Culinar, dar și un renumit ”Hamam”, care acum este un mic muzeu.

Moscheile turcești ne-au încântat cu farmecul lor aparte, mâncarea tradițională a contribuit, de asemenea, la procesul nostru de introducere  în cultura turcească, dar și atmosfera unică din bazar, unde se vând sute de condimente, fructe uscate, cafea turcească, ”iminei” (papuci turcești), dar și alte multe și variate produse, care uneori se fabrică pe loc, chiar sub ochii cumpărătorilor (ibrice de cafea, de exemplu).

Așteptăm cu nerăbdare următoarele activități, se pare că toți avem de câștigat din astfel de proiecte, atât  elevii noștri, cât și noi, profesorii.

Prof. Crina Gabriela Lup,

CSEI Beclean

 

Adaugă comentariu nou

 
Design şi dezvoltare: Linuxship
[Valid RSS] Statistici T5