Esti unul dintre “ciripitorii” romani de pe Twitter?
Mediul online le ofera utilizatorilor de Internet posibilitatea de a interactiona prin intermediul unei game diversificate de retele sociale, asa cum sunt Facebook, LinkedIn, Instagram sau Twitter. Acestea retele de socializare reprezinta baza pentru majoritatea actiunilor realizate de catre oameni in mediul virtual (schimb de informatii, de opinii, canal de comunicare, expediere si receptionare de mesaje, continut video si audio, exprimarea unor stari si emotii, etc.). Majoritatea romanilor sunt familiarizati cu retelele sociale si modul de actiune al acestora, insa, nu toata lumea are conturi pe toate acestea; intr-un top al preferintelor online, de departe, castigator ar fi Facebook-ul. Ce se intampla, insa, cu Twitter, unul dintre cele mai rapide medii de transmitere a informatiei si printre cele mai fiabile canale de comunicare online? Sunt romanii reticenti sau nu la mesajele scurte care pot fi transmise pe Twitter (pana la 140 de caractere)? De ce majoritatea romanilor prefera Facebook, ca mediu de comunicare? Poate Twitter sa egaleze in popularitate reteaua lui Mark Zuckerberg?
Infiintata in anul 2006 de catre Biz Stone, Evan Williams, Jack Dorsey si Noah Glass, reteaua sociala Twitter ofera utilizatorilor sai posibilitatea de a comunica prin intermediul “tweeturilor”, care sunt niste mesaje scurte, in limita a 140 de caractere si care sunt niste hashtag-uri (ele sunt precedate de semnul #). Twitter-ul este o forma de Messenger sau mirc, care este cu mult mai imbunatatita, cu posibilitatea de personalizare a profilului detinatorului contului, in vederea obtinerii unui feedback rapiddin partea prietenilor sau persoanelor carora li se trimit aceste “tweets”. Activitatea posesorului contului va putea fi urmarita daca o persoana devine “follower” al contului, care este informat, astfel, despre tot ceea ce face detinatorul pe contul sau de Twitter (mesaje, stari, etc.). Din punct de vedere al comunicarii, Twitter reprezinta o forma foarte utila in special in domeniul marketingului.
In momentul actual, in Romania sunt aproximativ 350000 de conturi de Twitter, in timp ce Facebook are peste 8,4 milioane de conturi romanesti, ceea ce inseamna aproximativ 42% din nivelul populatiei Romaniei. Prin prisma acestor cifre, raportul dintre Facebook si Twitter este precum cel dintre Goliath si David; intrebarea este daca, in Romania, micutul Twitter va reusi sa se apropie sis a surclaseze faima uriasului Facebook in anii urmatori. Facebook are in ceea ce priveste gradul de varsta al utilizatorilor sai o medie situata intre 25 si 34 de ani; in cazul Twitter, se pare ca varsta celor care utilizeaza aceste servicii este peste 55 de ani. In ceea ce priveste nivelul accesarii serviciilor furnizate de catre Facebook, aproape 83,2% din cei care sunt activi pe Internet au vizitat acest portal. Reteaua Instagram sta si ea mai bine decat Twitter in ceea ce priveste varsta publicului roman care ii acceseaza continutul: media de varsta este cuprinsa intre 18-24 de ani, iar nivelul de penetrare in randul populatiei este de 7,25%, insa tendinta este de crestere a utilizarii acestei retele de socializare in anii ce urmeaza. In ceea ce priveste Twitter, se pare ca studiile au relevant faptul ca aceasta retea de socializare este preferata de catre persoanele care au varsta peste 55 de ani, cu un procentaj de 10,72% din nivelul populatiei din mediul online romanesc.
Romanii din diaspora prefera sa comunice in egala masura pe Facebook si Twitter, in special folosindu-se de cel din urma, atunci cand au de realizat comunicari rapide. Raportat la nivelul celebritatilor romane sau de origine romane care folosesc acest serviciu se pare ca balanta inclina in mod clar in defavoarea celor din tara. Prea putine vedete autohtone utilizeaza acest serviciu de comunicare, exemplul cel mai cunoscut fiind realizatorul emisiunii “Apropo Tv”, Andi Moisescu care are 130000 de “followers” pe Twitter. Spre deosebire de acesta, unul dintre cei mai cunoscuti romani din diaspora, Daniel Negreanu, jucator profesionist de poker, are peste 398000 de urmaritori, insa, acesta foloseste in mod intens Twitter-ul pentru a-si comunica starile sau gandurile, considerandu-l modalitatea cea mai utila de interactiune cu fanii sai. Asadar, prezenta unor celebritati pe o retea sociala ii asigura acesteia un numar mai mare de utilizatori. Sa fie oare acesta raspunsul la intrebarea “de ce nu se bucura Twitter-ul de succes in Romania?”
Majoritatea vedetelor din Romania prefera sa interactioneze cu fanii pe reteaua sociala Twitter (cel mai elocvent exemplu este cel al cataretei Inna, care ajunsese la un moment dat sa aiba aproape 13 milioane de fani pe aceasta retea sociala). Cu cateva mici exceptii (Andi Moisescu, Smiley, membrii formatiei HI-Q, Guess Who, etc.), celebritatile din tara noastra prefera, in corpore, serviciile oferite de catre Facebook, in ceea ce priveste comunicarea cu fanii. Desi pare simplu, la prima vedere, Twitter este putin cam complexin ceea ce priveste preferintele romanilor (nu ofera continut video sau audio, asa cum o face Facebook si chiar daca este vorba despre mesaje scurte, se pare ca esenta continutului mesajului are o mai mare importanta pentru “ciripitorii” de pe Twitter). Iar atunci cand lucrurile necesita profunzime, romanii nu se numara printre fanii; ei prefera imaginile si videoclipurile sharuite pe Facebook, in dauna unui mediu rapid de comunicare, care, odata ce ii intelegi mecanismul de functionare se transforma intr-un instrument foarte util de interactiune sociala.
Privita din prisma romanului contemporan, Twitter nu poate egala popularitatea si faima Facebook-ului; nu atat timp cat totul se rezuma la 140 de caractere si fara flux extins video si audio, asa cum este posibil pe reteaua lui Zuckerberg. Pentru mass-media romana, Twitter-ul ar putea fi o adevarata sursa de informatii, asa cum se intampla in strainatate, atat la nivel de viata publica, cat si privata. Lipsa de interes a celebritatilor locale (sa ne amintim ca pana si politicienii din Romania au inteles importanta retelelor sociale, iar acest lucru a fost verificat la alegerile prezidentiale din anul 2014, atunci cand majoritatea candidatilor au fost foarte active in mediul online, insa, si de data aceasta, tot Facebook a avut castig de cauza), lipsa de implicare a oficialilor Twitter pentru popularizarea serviciului in tara noastra, lipsa de promovare prin intermediul brandurilor cunoscute ca metoda de comunicare cu acestea, dar si lipsa unui nivel optim de distractie si divertisment, ca in cazul Facebook, au facut ca Twitter sa nu prinda inca la utilizatorii romani. Insa, raportat la anii trecuti, atunci cand numarul conturilor romanesti de Twitter era de doar cateva zeci de mii, astazi, acesta este in crestere, iar romanii par sa primeasca mai bine acest serviciu de socializare online. Asadar, esti si tu unul dintre “ciripitorii” de pe Twitter?
Citiţi şi:
- Ioan Oltean, cu vizibilitate redusă pe Facebook
- Mircea Taloș: Votul pentru Partidul Național Țărănesc Maniu-Mihalache este cel mai valoros și util pentru România! Votați poziția 9!
- Editorial de Olimpiu Nuşfelean: Facebook – o jucărie mondială
- Ambasadorul Marii Britanii în România, prima reacție în cazul filmului Sky News de la Jeica
- 50.000 de utilizatori Facebook în Bistriţa
Comentarii
Ciripeala.Si cine mai munceste? Daca vrei sa trimiti bani acasa, poti face asta cu un comision foarte foarte mic, de doar 0.99. Eu am incercat si sunt de incredere. Adio western si money gram, decat sa dau bani la ei, mai bine ajung banii aia la ai mei acasa. http://bit.ly/transfergo1
Gasiti aici mai multe: http://bit.ly/transfergo1
Ciripeala.Si cine mai munceste? Daca vrei sa trimiti bani acasa, poti face asta cu un comision foarte foarte mic, de doar 0.99. Eu am incercat si sunt de incredere. Adio western si money gram, decat sa dau bani la ei, mai bine ajung banii aia la ai mei acasa. http://bit.ly/transfergo1
Gasiti aici mai multe: http://bit.ly/transfergo1
Adaugă comentariu nou