Ovidiu Creţu: A fost un fel de conjuraţie împotriva variantei ocolitoare. Unii au probleme mari cu DNA
Primarul municipiului Bistriţa Ovidiu Creţu a declarat, marţi, într-o conferinţă de presă că lucrările de proiectare pentru varianta ocolitoare Bistriţa Sud s-au blocat în avizul de mediu, care este suspendat până la finalizarea unor procese. Edilul a spus că cei care sunt în spatele acestui proces au probleme mari cu DNA.
"Varianta ocolitoare Bistriţa Sud face parte din Master Planul Ministerului Transporturilor pe perioada 2015-2020 şi ca termen de realizare ar trebui să fie 2020. Lucrările de proiectare realizate de Iptana s-au blocat în avizul de mediu, solicitat de cei de la Iptana, dar care este suspendat până la finalizarea unor procese, care au ca interfaţă pe domnii Gagea, Crăciun şi doamna Nacu. Cei care stau în spatele lor sunt cu totul alţii şi din fericire pentru varianta ocolitoare, unii au probleme mai mari cu DNA-ul, astfel încât lucrurile sper să evolueze bine pentru că a fost un fel de conjuraţie împotriva acestei variante, conjuraţie care a determinat pierderea într-o primă etapă a procesului de suspendare a avizului de mediu pentru planul Urbanistic General (PUG).
Deci avem un proces care este în derulare, prin care s-a cerut pe de o parte anularea avizului de mediu pentru PUG şi pe de altă parte suspendarea avizului respectiv de mediu. Am pierdut suspendarea, dar cei trei au cerut anularea şi suspendarea PUG. Ne-am judecat pentru suspendarea PUG, acolo am câştigat noi, deci PUG este în vigoare.
Actualmente, ne judecăm la Tribunalul Bistriţa-Năsăud pentru anularea avizului de mediu pentru PUG. Este în curs de realizare a unei expertize topografice, care, apreciez eu se va termina în aproximativ o lună de zile, iar finalizarea acestui proces poate să se ducă până către sfârşitul anului 2015, după care vom aborda, probabil, şi procesul care este suspendat de anulare a PUG-ului ”, a explicat Ovidiu Creţu.
În opinia acestuia, filmuleţul realizat de Asociaţia Bistriţa Civică, care are ca subiect Pădurea Codrişor şi efectele devastatoare pe care le va produce varianta ocolitoare manipulează grosolan opinia publică.
"Am constat că pe unele posturi tv rulează un filmuleţ al Asociaţiei Bistriţa Civică, jumătate horror, jumătate vesel, în care se manipulează publicul, aşa spune eu, într-un mod grosolan”, a precizat primarul Ovidiu Creţu.
Citiţi şi:
- Ovidiu Creţu, primarul municipiului Bistriţa: Este ultima şansă, singurul tren: DA sau BA
- Ovidiu Creţu îl invită la discuţii pe preşedintele Asociaţiei Bistriţa Civică. Creţu: El nu o să îl întreb pe domnul Chereji dacă este de acord cu acel studiu geotehnic
- Ovidiu Creţu: Am văzut că lumea este derutată, iar unii mi-au spus că le pare rău că nu se face centura. Ba, se face!
- Bistriţenii, chemaţi la urne în 29 septembrie! Referendum pentru varianta ocolitoare şi pietonal
- Ovidiu Creţu, despre noul PUG: Suprafaţa intravilanului se va extinde cu 960 de hectare
Comentarii
Atunci cand afirma ca : ”Varianta ocolitoare Bistriţa Sud face parte din Master Planul Ministerului Transporturilor pe perioada 2015-2020 şi ca termen de realizare ar trebui să fie 2020″, Cretu ori face pe prostul, ori chiar este. Este ca in bancul cu Radio Erevan. Intr-adevar, in Master Planul Transporturi pentru Bistrita figureaza o centura ocolitoare cu doua benzi pe sens, in lungime de 14,6 km si in valoare de 70 milioane euro. Asadar, nu-i vorba Centura 2 Sud prin Padurea Codrisor, care era prevazuta cu o banda pe sens si in valoare de 170 milioane euro. Pe de alta parte consolidarea dealului Codrisor impotriva aluncarilor de teren nu se face prin defrisarea padurii si inlocuirea ei cu un drum de trafic greu care prin vibratiile create favorizeaza procesul de alunecare. In combaterea fenomenelor de alunecare, pastrarea padurii este o chestiune de logica elementara, iar oprirea procesului de alunecare se poate realiza mult mai simplu prin construirea unui zid de sprijin la poalele padurii, prevazut cu gauri de drenaj. Pana la urma, din cauza tampeniei unui individ orasul Bistrita a ramas fara centura ocolitoare dar si fara materializare proiectului: P.U.Z. Bistrita ‘Dealul Codrisor’ (Codrisor Hill), de amenajare a dealului Codrisor si a raului Bistrita pe portiunea dintre Podul Budacului si Podul Jelnii, proiect blocat de acelasi individ.
Simplu:
Oameni au ales traseul varinta ocolitoare la referendum in mod democratic.
Daca vrem sa traim intr-o tara democratica este obligatoriul sa respectam vointa oamenilor.
Adaugă comentariu nou