Primarul Ioan Turc, întâlnire cu Aquabis, ADI apă -canal şi Consiliul Judeţean pe tema reţelelor de apă şi canalizare de pe traseul proiectelor europene! Viitoarele intervenţii nu vor afecta lucrările!

La inițiativa municipalității, primarul municipiului Bistriţa a avut o întâlnire cu factorii responsabili de implementarea Master Planului apă-canal la nivelul Municipiului Bistrița: Societatea Aquabis SA, A.D.I. apă-canal și Consiliul Județean Bistrița – Năsăud. În cadrul întâlnirii au fost readuse în discuție importanța și impactul major pe care îl are implementarea celor două ample proiecte ale Primăriei municipiului Bistrița: „Linia verde de transport public Unirea-Viișoara” și „Reconfigurarea axei de transport public pe traseul: str. Gării – b-dul Decebal – str. Andrei Mureșanu – str. Năsăudului”.
"În acest context, am solicitat ca Aquabis, ADI apă-canal și Consiliul Județean Bistrița-Năsăud să intervină neîntârziat pentru înlocuirea rețelelor de apă și canalizare de pe traseele celor două proiecte, pe segmentele unde nu s-a intervenit în acest sens. Intervenția este încă posibilă pe zona de trotuare, aflate încă în lucru, și pe zona de spații verzi. Pe strada Gării, acolo unde lucrările sunt în desfășurare, intervenția pentru schimbarea rețelelor ar fi ușor realizabilă.
Am reiterat faptul că termenul de finalizare a celor două proiecte este 31 decembrie 2023 și am precizat că este inacceptabilă orice intervenție de natură să afecteze lucrări deja realizate, cauzate de eventuale avarii sau prilejuite de o eventuală implementare a Master Planului. Președintele Consiliului Județean, domnul Emil Radu Moldovan, și directorul Aquabis, domnul Ion Șandru, au motivat neînceperea lucrărilor pe Master Planul apă-canal invocând faptul că niciuna din cele patru proceduri derulate de încredințare a lucrărilor, pe parcursul ultimului an, nu a avut un câștigător, totodată arătând că cele două entități nu pot finanța intervențiile necesare din fonduri proprii.
Cu toate acestea, am primit asigurări ferme că viitoarele intervenții asupra conductelor de apă și canal de pe traseele luate în discuție se vor face prin metode care nu vor afecta lucrările, cu soluții de tip relining, subtraversări sau săpături pe spațiile verzi", declară primarul municipiului Bistrița, Ioan Turc.

 

Comentarii

07/07/23 14:59
Vizitator

Nu-i prima dată când nu există o corelare a lucrărilor de infrastructură rutieră cu înlocuirea retelelor de utilităti din subteran, in special a celor de apă si canalizare. Cu atât mai mult cu cât orasul Bistrita se confruntă cu mari probleme legate de inundarea străzilor dupa fiecare ploaie mai puternică. (vezi: https://timponline.ro/furtuna/).
De aceea, odată cu lucrările de pe traseele celor două mari proiecte europene de infrastructură din oraș: Linia Verde Unirea – Viișoara și Axa de Transport str. Gării – b-dul Decebal – str. Andrei Mureșanu – str. Năsăudului să se execute mai întâi înlocuirea retelelor vechi, dar si montarea de rigole carosabile de scurgere a apei din precipitatii pe marginea străzilor. Prin aceste rigole apa de ploaie se poate scurge instantaneu fără să băltească pe marginea drumului sau, si mai grav să intre in subsolurile caselor. In conditiile schimbărilor climatice actuale, cu frecvente ploi torentiale abundente, astfel de sisteme ar trebui extinse in tot orasul.
De altfel, cu câtiva ani în urmă inginerul Ion Șandru, directorul Aquabis a avertizat că până nu se vor face șanțuri de gardă pentru apa de ploaie, Bistrița va fi tot timpul inundată după câte o ploaie mai puternică.
Vezi: https://www.timponline.ro/directorul-aquabis-sandru-pana-face-santuri-ga...

Adaugă comentariu nou

 
Design şi dezvoltare: Linuxship
[Valid RSS] Statistici T5