Procura specială utilizată în sistemul public de pensii
În Monitorul Oficial al României nr. 1016 din 10 octombrie 2024, s-a publicat Ordinul nr. 1592/2024 pentru emiterea procurii speciale prevăzute la art. 89 alin. (1) din Legea nr. 360/2023 privind sistemul public de pensii.
Formularul procurii speciale trebuie să conţină următoarele elemente:
a) numele, prenumele, cetăţenia, data şi locul naşterii, alte date personale înscrise în actul de identitate (valabil la data emiterii procurii) al titularului dreptului la pensie, precum şi numărul şi seria actului menţionat;
b) numele, prenumele, cetăţenia, data şi locul naşterii, alte date personale înscrise în actul de identitate (valabil la data emiterii procurii) al mandatarului, precum şi numărul şi seria actului menţionat;
c) obiectul mandatului, respectiv depunerea dosarului de pensie şi a oricărui alt înscris ulterior emiterii deciziei de pensie, deschiderea contului curent/contului de card, în vederea încasării pensiei, încasarea drepturilor cuvenite curente şi restante, semnarea şi ridicarea extrasului de cont, ridicarea deciziei de pensie, a carnetului de muncă original, precum şi a taloanelor de plată a pensiei, taloanelor speciale de călătorie/legitimaţiei de transport etc.;
d) precizarea că mandatarul are toate obligaţiile ce îi revin titularului, inclusiv aceea de a comunica orice schimbare, de natură să conducă la modificarea condiţiilor în funcţie de care a fost stabilită sau se plăteşte pensia, intervenită în situaţia titularului, în termen de 15 zile de la data apariţiei acesteia, casei teritoriale de pensii în evidenţele căreia se află.
Citiţi şi:
- Curierul Casei de Pensii
- Stabilirea şi plata pensiilor conform Legii 263/2010 privind sistemul unitar de pensii publice
- Prenumele părinţilor nu vor mai fi menţionate în cărţile de identitate
- Pensia socială minimă stabilită prin bugetul de stat
- Pensia de urmaş in viziunea Legii 263/2010 privind sistemul unitar de pensii publice
Adaugă comentariu nou