Nebuloasa disponibilizărilor din administraţie

Rătăciţi….în Guvernul Boc

O nouă ordonanţă de urgenţă făcută pe genunchi de Guvern, trimisă Prefecturii şi mai departe primăriilor din judeţul nostru naşte o mare dispută cu privire la modul în care ar trebui făcută reglarea numărului de angajaţi din aceste unităţi administrative.

În actul cu pricina se comunică primăriilor că ,,în aplicarea prevederilor Ordonanţei de Urgenţă a Guvernului 63/2010, pentru modificarea şi completarea Legii 273/2006, privind finanţele publice locale precum şi pentru stabilirea unor măsuri financiare, a fost întocmită situaţia cuprinzând numărul maxim de posturi pentru fiecare dintre unităţile administrativ-teritoriale din judeţ”.

Această adresă are anexat un tabel în care sunt trecute, pentru fiecare localitate în parte, numărul de locuitori şi numărul de personal pe care o primărie îl poate avea în situaţia actuală.

Ordonanţa de urgenţă privind reducerea numărului de angajaţi din primării şi instituţii publice înfiinţate prin hotărâri ale consiliilor locale a derutat complet conducerea Prefecturii, instituţie care ar trebui să se ocupe de aplicarea reformei, însă nu prea ştie cum.

,,Noi nu am transmis scheme, am transmis numărul maxim de personal pe care îl vor putea avea de acum încolo, iar dânşii vor avea posibilitatea de a-şi regândi organigrama, dacă acest lucru se impune. Până în 22 iulie vor trebui să aibă un aviz de la ANFP (Agenţia Naţională a Funcţionarilor Publici), până în 5 august vor trebui să trimită către Prefectură hotărârile de consilii locale şi Consiliu Judeţean privind aceste organigrame, şi până în 16 august, acest proces trebuie să ia sfârşit”, a afirmat prefectul Cristian Florian, în cadrul unei conferinţe de presă.

Opinii diferite pe legi interpretabile

Specialiştii din minister spun că din numărul menţionat în tabel ca fiind maxim vor fi daţi afară 25%, în timp ce în primăriile care au minus nu se va face nici o angajare până la începutul anului viitor. Din mai multe motive. Unul ar fi că încă din 2009 există o ordonanţă care spune că până în decembrie 2010 sunt blocate toate procedurile de concurs pentru ocuparea posturilor în sistemul bugetar.

Mai mult, potrivit acestora, în cazul în care se încearcă diminuarea cheltuielilor, ar fi un lucru nesăbuit ca după un astfel de act normativ, în primăriile cu toate posturile ocupate să se disponibilizeze 25% din personal, în timp ce în cele primării să se angajeze personal doar pentru a ajunge la numărul prevăzut de "încâlciţii" guvernanţi.

Potrivit prefectului Cristian Florian, în acest moment se cunoaşte doar că primăriile Bistriţa, Năsăud au ceva probleme cu depăşirea numărului de personal.

,,Din câte îmi dau seama, la noi în judeţ nu sunt probleme în ceea ce priveşte disponibilizările, parcă sunt ceva probleme la Primăria Bistriţa, Primăria Năsăud. Nu sunt probleme grave de a da oameni afară. Dacă în ţară sunt primării care trebuie să disponibilizeze 100 de oameni, la noi în judeţ se poate vorbi de primării care vor trebui să dea afară 2-3 oameni. Am vorbit cu mai mulţi primari din judeţ şi toţi mi-au transmis că se încadrează în această limită maximă de personal”, a declarat prefectul Cristian Florian.

Îngheţate vor fi si salariile, iar în 2010, bugetarii îşi iau adio şi de la sporuri şi prime. Principalul obiectiv în acest an îl reprezintă menţinerea posturilor ocupate, astfel încât, să nu se ajungă la a da afară oameni.

,, Consiliul Judeţean se încadrează în limita impusă de personal”, a precizat Florian.

La Prefectură, 14 angajaţi ar putea fi daţi afară

Restructurarea Prefecturii a pus funcţionărimea pe jar. Standardul de cost va fi noţiunea de baza şi pentru Instituţia Prefectului în 2010. În total, Prefectura are 82 de angajaţi, cu tot cu serviciile pe care le are în subordine, respectiv, Serviciile Publice Comunitare pentru Eliberarea şi Evidenţa Paşapoartelor Simple şi de Regim Permise de Conducere şi Înmatricularea Vehiculelor.

Pentru a pune capăt interpretărilor în fel şi chip a reducerii fondului de salarii cu 25%, prefectul Cristian Florian le-a explicat subordonaţilor „realitatea crudă şi adevărată“: 13-14 dintre ei ar putea fi daţi afară.

,,La Prefectură e altceva şi toate serviciile subordonate ministerului vor fi supuse restructurării. Încă nu ştiu dacă va fi o gândire unitară pentru toate prefecturile în ceea ce priveşte reducerea de personal sau va fi luat fiecare caz în parte. Pentru a ne încadra într-o diminuare cu 25% a fondului de salariu, aceasta ar însemna o reducere de 13-14 persoane din toate departamentele la Instituţia Prefectului Bistriţa-Năsăud. Aşteptăm informaţii suplimentare de la MAI , dacă e vorba de o gândire unitară pentru toate prefecturile sau pentru fiecare prefectură în parte. Se reduc posturile la nivelul fiecărui departament, nu vorbim de oameni, că la un moment dat acel post înseamnă un angajat, asta e altceva. Sunt şi posturi vacante în organigramă, dar astea nu sunt luate în calcul. Avizul nu îl dăm noi, ci ANFP, care verifică dacă noile organigrame sunt în regulă, Prefectura trebuie să verifice legalitatea hotărâriilor consiliilor locale şi judeţene. Dacă ni se propune de la minister că un anume post va dispărea, ne vom supune. Volumul de muncă va fi acelaşi, dar cu personal mai puţin. O viziune clară vom avea joi, 22 iulie”, a explicat prefectul Cristian Florian.

Mai nimic de restructurat în judeţ

Până pe 5 august, primarii localităţilor din Bistriţa-Năsăud vor fi obligaţi să prezinte prefectului organigrame noi, urmând ca apoi să se demareze procedurile legale de disponibilizare a salariaţilor încadraţi cu depăşirea limitelor stabilite de Guvern cu reorganizarea organigramelor în primării, dacă e cazul…

În ciuda mulţimii funcţionăreşti, autorităţile locale din judeţul nostru spun că sunt „în grafic“. Ba chiar, pe alocuri, ar mai putea fi făcute angajări.

,,Eu mă aşteptam ca reducere de personal să fie mai restrictivă, iar limita de personal să fie coborâtă, dar e posibil să fie unele primării în ţară, unde această limită maximă să fie depăşită”, a menţionat prefectul.

Potrivit anexei la proiectul de OUG, primăria unei comune cu mai puţin de 1.500 de locuitori poate avea maximum 19 angajaţi, iar cea a unei comune de 20.000 de locuitori, maximum 76 de salariaţi. În cazul oraşelor cu până la 3.000 de locuitori, primăria poate avea cel mult 42 de angajaţi, în timp ce în cazul unui oraş cu până la 50.000 de locuitori, primăria poate avea maximum 260 de salariaţi.

De asemenea, municipiile cu până la 20.000 de locuitori pot avea maximum 199 de angajaţi în primărie, iar primăriile municipiilor cu până la 400.000 de locuitori vor putea avea cel mult 1.600 de salariaţi.

În cazul forurilor judeţene care păstoresc cu mai puţin de 500.000 de locuitori vor putea să aibă încadraţi maximum 595 de angajaţi, iar în cazul judeţelor cu peste 500.000 de locuitori, consiliile vor putea avea până la 1.000 de salariaţi.

Câţi vor fi daţi afară, când, cum, şi mai ales de unde rămâne un mister pe care oamenii din Prefectura trebuie să-l rezolve în perioada imediat următoare.

Adaugă comentariu nou

 
Design şi dezvoltare: Linuxship
[Valid RSS] Statistici T5