Senatorul Dobra lansează în dezbatere publică problema traficului rutier din Bistriţa

 

Senatorul liberal Dorin Dobra lansează în dezbatere publică un proiect de hotărâre de Consiliu Local  privind interzicerea circulaţiei unor categorii de autovehicule ce desfăşoară activităţi administrative şi instructive, care conduc la îngreunarea circulaţiei în municipiul Bistriţa, în orele de vârf.

          Iniţiativa porneşte de la două realităţi, şi anume creşterea exponenţială a numărului autovehiculelor în municipiul Bistriţa, plus transformarea în sensuri unice a multor străzi din oraş.

„Consecința imediată şi observabilă este supraaglomerarea traficului urban între orele 7:00 - 8:30 şi 15:00 -16:30, în zilele de lucru mai ales pe marile bulevarde ce asigură accesul la principalele instituţii, şcoli şi firme din oraş. Reiese de aici cu evidenţă că activitatea specifică pe care o desfăşoară vehiculele diferitelor servicii administrative şi de întreţinere (DSP, Urbana, LDP, Drumuri Naționale etc.), precum şi autovehiculele „Şcoala de şoferi”,  nu face decât să îngreuneze şi mai mult starea subliniată, fie prin activităţile lor specifice (irigarea florilor din sensuri giratorii între orele 7 şi 8 de exemplu), fie prin gabaritul şi starea tehnică precară a multora din acestea, fie prin reducerea vitezei de deplasare din cauza autovehiculelor ”Şcoala de şoferi” mai ales pe sensurile unice ce nu permit depăşirea”, argumentează iniţiatorii proiectului.

          Promotorii iniţiativei consideră evident necesară o hotărâre care să interzică accesul pe străzile din municipiu a tuturor categoriilor de autovehicule menţionate (Școala de șoferi, Urbana, DSP, LDP, Drumuri Naționale), în intervalele    7:00 - 8:30 şi 15:00 -16:30, menţionând că astfel de măsuri au fost deja aplicate în multe din oraşele UE.

          „Conştienţi fiind de inconvenientele provocate agenţilor vizaţi de eventuala măsură supusă dezbaterii publice, considerăm că interesul general al locuitorilor Bistriţei este apărat ca obiectiv prioritar al oricărei administraţii eficiente”, se arată în comunicatul remis redacţiei.

Comentarii

25/03/13 11:35
toni

Ideea restrictionarii circulatiei in vederea fluidizarii traficului in orele de varf este necesara dar insuficienta.E nevoie si de masuri mai radicale, precum interzicerea circulatiei in centrul istoric, cu exceptia mijloacelor de transport in comun si cresterea numarului de locuri de parcare in zonele adiacente. Un astfel de punct este piata Petru Rares care gazduieste institutii publice, hoteluri, banci, magazine, in care locurile de parcare sunt total insuficiente. In acest sens, o reorganizare a cerculatiei, prin crearea unui sens giratoriu amplu in jurul monumentului eroilor ar putea duce la cresterea numarului de locuri de parcare prin preluarea circulatiei dinspre str. 1 Decembrie si disponibilizarea sensului dinspre bulevardul Republicii pentru dublarea locurilor de parcare pe latura nordica a prefecturii. In plus, la noul sens giratoriu ar putea fi racordate si strazile Pacii si un sens spre Crinilor, obtinand astfel spatii de parcare si pe latura dinspre posta a pietei. Toate aceste interventii in Piata Petru Rares nu ar afecta cu nimic lucrarile de reabilitare efectuate aici in anul precedent. Daca s-ar renunta si la zona pietonala din fata prefecturii, care in prezent este pavata cu dale de beton colorate, numarul de locuri de parcare ar putea creste si mai mult.

Adaugă comentariu nou

 
Design şi dezvoltare: Linuxship
[Valid RSS] Statistici T5