PSIHOLOGIA VIEŢII

TIPURI DE PERSONALITATE

În vederea unei autocunoaşteri mai eficiente, vom prezenta în articole consecutive una dintre multiplele tipologii, care descrie 6 tipuri de personalitate: workaholic (dependent de muncă), empatic, perseverent, visător, rebel, promotor (orientat spre acţiune).

Workaholicul (organizat, muncitor; dependent de muncă):

Percepţie – Mai întâi gândeşte, identifică şi clasifică oamenii şi lucrurile.

Forţe caracteriale – Logic, responsabil şi organizat.

Expresie facială – Linii orizontale pe frunte.

Serviciul/Casa - Arată organizat, funcţional, ordonat, contemporan; premii, certificate, plachete expuse. Toate sunt la locul lor.

Trăsături – abilitatea de a gândi logic; preia fapte şi idei şi le sintetizează.

Stil de management – Democraţie.

Canal de comunicare – Interogativ. Aceasta înseamnă că dacă vrei să obţii informaţii, formulezi întrebări clare.

Nevoi psihologice – Are nevoie să fie recunoscut pentru gândire şi realizări („Bună treabă!”, „Ce idee bună!”, „Un lucru bine făcut!”). Necesită structurarea timpului. Vrea să ştie termenele limită.

Stres de grad. I– Se aşteaptă de la sine să fie perfect. Nu încredinţează nimănui din sarcinile sale.

Stres de gardul II – Frustrat de oamenii care nu gândesc suficient de clar. Supracontrol critic privind temele: banii, cinstea, puritatea („Eu sunt OK…tu nu esti OK”).

Stres de gradul III – Îi respinge pe ceilalţi - „Ei nici măcar nu gândesc!”

Tulburări de comportament în stresul de gradul I – Atacă pe cei care nu sunt conştiincioşi. El are nevoie să i se dea fapte, motive, planuri, informaţii sau cadre temporale pentru a ieşi din stres.

Empaticul:

Percepţie - Mai întâi simte; priveste oamenii şi lucrurile prin sentimentele faţă de ele.

Forţe caracteriale – Milos, sensibil şi cald.

Expresie facială – Linii în formă de semilună în jurul ochilor.

Serviciul/Casa – Este plăcut, cald, ca un cuib, plante, poze de familie, mirosuri plăcute, mobilă confortabilă, culori calde, muzică plăcută.

Trăsături – Are abilitatea de a îngriji pe alţii, de a fi empatic (de a se transpune în locul altora şi a-i înţelege), de a da altora; priceput la crearea armoniei.

Stil de management – Generos.

Canal de comunicare – Binevoitor, ceea ce înseamnă că dacă vrei să obţii informaţii foloseşti un ton şi un limbaj binevoitor.

Nevoi psihologice – Are nevoie să fie recunoscut ca persoană. Are nevoie de un mediu care răsfaţă simţurile.

Stres de gradul I – Supra-adaptare, le face pe plac celorlalţi în încercarea de a fi acceptat.

Stres de gardul II – Se simte zăpăcit, face greşeli sau solicită critică.

Stres de gradul III – Se simte respins, nedorit.

Tulburări de comportament în stresul de gradul II – Devine victimă, face greşeli, nu gândeşte clar şi poate atrage critici sau persecuţii. De fapt el/ea are nevoie să fie apreciat şi acceptat ca persoană şi reasigurat că este important şi i se poartă grijă. (continuăm)

Adaugă comentariu nou

 
Design şi dezvoltare: Linuxship
[Valid RSS] Statistici T5