USR: Marcel Ciolacu minte când pune deficitul și împrumuturile uriașe pe seama investițiilor

Comunicat de presă

Premierul PSD Marcel Ciolacu îi minte pe români când spune că deficitul bugetar este atât de mare pentru că face investiții masive în România. De fapt, în guvernarea PSD-PNL, deficitul și cheltuielile statului explodează pentru că trebuie hrănit aparatul de partid și mai puțin de jumătate din banii cu care sunt îndatorați toți românii merg spre „investiții”.

„Marcel Ciolacu minte că îndatorarea se face pentru «investiții». Deficitul bugetar după primele 6 luni din 2024 a ajuns la aproape 64 de miliarde de lei, în timp ce investițiile din fonduri naționale sunt de 29 de miliarde de lei. Deci, sub jumătate din noile împrumuturi se duc pe «investiții». Apoi, o bună parte din așa-zisele investiții sunt, de fapt, PNDL-urile, Anghel Saligny, acei bani pentru firmele de partid. Mascați la rubrica investiții în buget, ei sunt, în realitate, bani pentru acoliții baronilor locali. Vă amintiți de milionul de lei găsit în portbagajul domnului Buzatu? Și acolo sunt banii de care vorbesc premierul și miniștrii PSD-PNL când încearcă să găsească scuze pentru deficitul uriaș. Și mai avem și numărul tot mai mare de angajați la stat, de a ajuns România să fie campioană la numărul de bugetari pe cap de locuitor”, declară Claudiu Năsui, deputat USR și fost ministru al Economiei.

După primele 6 luni din 2024, deficitul bugetar a ajuns la 63,67 miliarde de lei, aproape dublu față de cât era la mijlocul anului 2023.

Creșterile de taxe impuse de PSD și PNL de la 1 ianuarie 2024 au adus un plus la buget de 13,5%, dar acesta s-a volatilizat sub povara creșterii cheltuielilor statului cu 21,2%, pe fondul numărului tot mai mare de politicieni și apropiați ai acestora pe care Guvernul PSD-PNL îi hrănește cu bani publici.

Cât despre cheltuielile de personal, în ciuda declarațiilor triumfaliste despre cum va face premierul Ciolacu „cea mai ambițioasă reformă a aparatului bugetar de după Revoluție”, cheltuielile de personal au crescut cu 23,1% față de aceeași perioadă a anului 2023.

USR somează PSD și PNL să nu-i mai mintă pe români în ceea ce privește situația bugetară reală a țării și să ia, de urgență, măsuri pentru reducerea risipei din bani publici și, implicit, a deficitului bugetar.

Soluția este una singură, cea propusă de USR de mult timp: reforma din temelii a statului, care să conducă la reducerea drastică a cheltuielilor publice și la mai mulți bani în buzunarul oamenilor și în economie. Concret, PSD și PNL trebuie să facă reforma pensiilor, inclusiv a celor speciale, reforma administrativ-teritorială, ca să nu mai avem comune cu câteva sute de locuitori care nu se autosusțin, și reforma companiilor de stat, ca să nu mai avem 1.400 de companii de stat care stau pe subvenții din taxele și impozitele celor din economia reală. Nu în ultimul rând, PSD și PNL trebuie să reducă aparatul de stat, deja umflat în mod artificial cu ministere, institute și agenții inutile.

 

Comentarii

30/07/24 15:01
Iuliu

Marcel Ciolacu si Nicolae Ciucă nu sunt politicieni seriosi. Ei clamează necesitatea unor reforme care să ducă reducerea deficitului bugetar , dar nu au facut nimic pentru aceasta desi cu o majoritate de peste 65% în Parlament aveu posibilitatea de a demara reorganizarea administrativă, cu atât mai mult cu cât au existat si initiative legislative in acest sens, la care cei doi popândăi nu au dat curs. Este vorba de proiectul de lege propus de Vlad Benga, deputat USR, privind reorganizarea administrativ-teritorială a României, prin comasarea satelor și reducerea numărului de județe:
(Vezi: https://www.cdep.ro/proiecte/2023/400/30/3/pl197.pdf)
Ce credibilitate mai are guvernul de coalitie PSD-PNL care cu o majoritate parlamentară de peste 70%, nu a avut curajul să facă reformele interne atât de necesare si să renunte la centralizarea excesivă care a devenit o frână în calea progresului economic, iar acum vine din nou să ceară votul românilor cu aceleasi promisiuni pe care nu le-au onorat.
România are nevoie de reforme structurale profunde care să conducă la reducerea cheltuielilor de funcţionare a statului, precum:
-Reducerea numărului de ministere la 15-16, la fel cum este in Franţa şi Germania;
-Desfiinţarea agenţiilor şi instituţiilor care nu sunt neapărat necesare, atribuţiile lor putând fi preluate de alte instituţii, simultan cu o descentralizare reală;
-În administraţia locală, păstrarea acelor primării care servesc peste 8.000 de cetăţeni, şi comasarea celorlalte;
-Reducerea numărului de judeţe de la 40 la 8, echivalente cu regiunile de dezvoltare;
-Înlocuirea instituţiilor care servesc acum cetăţenii prin numerosi funcţionari, cu aplicaţii informatice care funcţionează nonstop, online.
România este singura ţară din Uniunea Europeană care nu a făcut reforma administrativ-teritorială . Noi încă ne conducem după legi comuniste din 1968, adică centralism democratic-socialist, în plin capitalism democratic-european. Ori acest centralism este o frână a dezvoltării economice. Prin regionalizare s-ar desfiinţa foarte multe structuri inutile populate cu tot felul de nepotisme. Un alt avantaj este decimentarea reţelelor clientelare construite in timp de peste 50 de ani. Dacă s-ar sparge astfel de strcturi, s-ar crea şansa ca România să renască administrativ ca ţară.
De aceea, trebuie recurs la o restructurare a acestor unități administrativ- teritoriale pentru ca structurile respective să fie compatibile cu cele europene, să devină funcționale si eficiente economic, deoarece in prezent cele mai multe dintre judete sunt adevărate feude pentru baronii locali. Trebuie in sfârsit să fie realizată regionalizarea, dar nu formal asa cum o avem acum, cu ADR-uri (Agentii de Dezvoltere Regională) ca organizații nonguvernamentale, ci cu regiuni administrative funcționale, cu forță juridică, adică să poți merge direct la Bruxelles să depui proiecte pe bani europeni fără să mai fi nevoit să treci prin București.
Există două căi de a face regionalizarea. Prima este mai complicată si presupune revizuirea constitutiei si introducerea categoriei administrative de "regiune" in legea fundamentală. A doua cale este mai simplă si se poate face fără modificarea constitutiei , printr-o lege organică in care să fie prevăzută comasarea mai multor judete in structuri administative mai mari. Aceasta se poate face mai simplu prin reducerea numărului de judete si păstrarea denumirii de "judet" prevăzută in actuala constitutie. Este modelul Poloniei care a făcut regionalizarea in 1999 prin comasarea celor 49 de voievodate existente (similare cu judetele de la noi) in 16 mari voievodate pentru a corespunde cerintelor Uniunii Europene.
De asemenea, la noi există un număr de 3.228 UAT -uri (unităti administrativ-teritoriale) reprezentate de orase si comune dintre care cel puţin 1.000 nu-şi pot asigura din venituri proprii, cheltuielile de funcţionare şi cu atât mai putin să ofere servicii minimale pentru viaţa cetăţenilor, precum salarii, iluminat public, gospodărire, etc. Toate stau cu mâna intinsă si se bazează pe transferuri de la bugetul central sau de la bugetul judeţean.
În România sunt 2862 de comune din care 2.390 au sub 5.000 de locuitori, iar 891 n-au nici măcar 2.000 de suflete.
Avem de asemenea 216 orașe din care 117 au sub zece mii de cetățeni. Acestea au însă aparate birocratice stufoase care le conduc, în mai toate cazurile cu ajutor de la stat.
Astfel, 2.593 de localități au beneficiat în 2022 de fonduri din bugetul statului pentru a putea să funcționeze. Și așa se întâmplă în fiecare an.
In acest caz, Ilie Bolojan, președintele Consiliului Județean Bihor și politician cu greutate în PNL vine cu urmatoarea solutie: „Primăriile care sunt gestionate prost ar trebui să fie lăsate să intre insolvență. Ori am avut de fiecare dată în acești ani ai guvernului în care primăriile care au acumulat arierate, au gestionat catastrofal activitatea au primit bani direct prin hotărâre de guvern la propunerea Ministerului de Finanțe pentru a li se șterge aceste datorii. Ori practic mesajul care este? Orice faceți cineva vă salvează”.
(Vezi si: https://www.profit.ro/perspective/video-eveniment-special-profit-ilie-bo...)

01/08/24 17:02
un cetatean

Cum sa reduca aparatul de stat? Acolo sunt insurubati toti obedientii politici, membrii de familie si posesorii de carnet de partid. Si daca nu sunt in stare de nimic nu conteaza, partidul ii ocroteste si de platit ii platim noi, contribuabilii.

Adaugă comentariu nou

 
Design şi dezvoltare: Linuxship
[Valid RSS] Statistici T5