Atenţie! Din 8 noiembrie, furnizorii de energie electrică pot solicita deconectarea locurilor de consum în caz de neplată!

INFORMARE

Vă reamintim faptul că, în data de 5 august 2021, a fost emisă Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 84/2021 prin care (i) s-a abrogat alin. 1 al art. 72 al Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 70/2020,  articol care prevedea: ”Pe perioada stării de alertă, operatorii de apă, canal şi salubritate asigură continuitatea furnizării serviciilor de utilităţi respective, iar în situaţia în care este incident un motiv de debranşare/deconectare, amână efectuarea acestei operaţiuni până la încetarea stării de alertă” și (ii) s-a instituit un termen de grație de 90 de zile în care cosumatorul avea posibilitatea să achite debitele restante.

Astfel, conform prevederilor mai sus menționate, începând cu data de 8.11.2021, furnizorii de energie electrică pot solicita deconectarea locurilor de consum în caz de neplată, iar distribuitorii de energie electrică au obligația de a da curs solicitării furnizorilor în termen de maxim 5 zile lucrătoare, fiind aplicabile prevederile Contractului de distribuție, a Legii 123/2012 a energiei electrice și a Ordinului 235/2019 prin care a fost aprobat Regulamentul de furnizare a energiei electrice la clienții finali.

Facem precizarea că în conformitate cu prevederile mai sus menționate, reluarea alimentării la locul de consum se va face în termen de 2 zile lucrătoare după ce furnizorul a primit dovada efectuării plății integrale a sumei datorate și a costurilor aferente serviciilor de întrerupere/reluare a alimentării cu energie electrică.

Pentru a evita întreruperea alimentării cu energie electrică, Distribuție Energie Electrică Romania recomandă consumatorilor casnici și noncasnici să contacteze furnizorii în vederea achitării debitelor restante, evitând astfel disconfortul creat de întreruperea energiei electrice și de plata taxelor aferente serviciilor de deconectare/reconectare.

 

Cu mulţumiri pentru colaborare,        

                   Director,   Ing. Alexandru Roman

 

Comentarii

05/11/21 18:12
Rus Augustin

Ar fi bine ca acei consumatori care se află în această situație, să fie anunțați telefonic, deoarece, mai ales în mediul rural, facturile ajung cu mare întârziere la destinatar.

06/11/21 21:27
A

Adesea, chiar la oraș, facturile nu ajung deloc la destinatar (nu doar cu întârziere), fiindcă sunt duse la altă scară sau la alt bloc și zac acolo până când cineva le aruncă. E ușor să tai curentul (și altele) fără să te intereseze motivul neplății. Oameni suntem, mai uităm, mai apreciem greșit timpul (când e vorba de dat bani, ți se pare că „alaltăieri” ai plătit, deci încă nu-i momentul pentru noua plată). E important să te „trezească” factura. Domnul director inginer Alexandru Roman ar fi bine să se pună și în situația „celuilalt” și să găsească în primul rând măsuri de înștiințare sigură și la timp.

Adaugă comentariu nou

 
Design şi dezvoltare: Linuxship
[Valid RSS] Statistici T5