Electrica scoate bani din buzunarele chiriaşilor ANL, pentru garanţie!

 

Mai mulţi locatari ai blocurilor ANL din municipiul Bistriţa s-au trezit în poştă cu o “scrisoare” de la Electrica Furnizare, prin care sunt invitaţi ca, până la o anumită dată, mai toate în luna noiembrie, să se prezinte la ghişeele AFEE Bistriţa “în vederea constituiriii sau actualizării garanţiei în cuantum de 200 lei precum şi a semnării actului adiţional”.

          Decizia celor de la Electrica este motivată prin HG 1007/2004, deci cu o vechime de opt ani, care prevede, la art. 44 alin 2. că “la încheierea contractelor de furnizare a energiei electrice cu persoanele fizice/juridice care au calitatea de chiriaşi/concesionari este obligatorie garantarea obligaţiilor acestiora, rezultate din contractul de furnizare a energiei electrice, de către chiriaşul/concesionarul imobilelor /mijloacelor fiexe respective”.

De ce se pune în aplicare legea de-abia acum? În cazul în care chiriaşul nu-şi plăteşte factura la timp sau n-o plăteşte deloc, furnizorul îi opreşte contravaloarea datoriei neonorate din acel fond.

Asta ar fi de înţeles, susţin bistriţenii deja “citaţi” la Electrica, dar dacă acest chiriaş este o persoană onestă şi îşi achită facturile la timp. “De ce sunt obligat să-mi blochez nişte bani în contul unei companii private, dacă nu am avut vreodată restanţe la factura pentru energia electrică?”, se întreabă bun-platnicii.   

          De altfel, mulţi dintre aceştia au mers cu jalba în proţap şi la Electrica, dar şi la Protecţia Consumatorilor. Primii le-au spus simplu: “e o decizie la nivelul întregii companii”. Protecţia Consumatorilor va cerceta.

 

Ing. Ioan Gălăţan, şef OC Bistriţa: Sunt reglementări la nivel naţional, aprobate de ANRE

 

          Şeful Oficiului Comercial Bistriţa al Electrica Furnizare SA, ing. Ioan Gălăţan, susţine că perceperea acestei garanţii este dirijată la nivel naţional, fiind aprobată de ANRE. “Pentru că există foarte mulţi clienţi care nu-şi achită facturile, ni s-a impus aplicarea acestor prevederi. Garanţia se restituie la rezilierea contractului şi vizează pe clienţii vulnerabili, care nu sunt proprietari”, ne-a precizat acesta.

          Ing. Ioan Gălăţan recunoaşte faptul că printre chiriaţii ANL sunt foarte mulţi care nu au “un istoric” problematic, însă nu pot fi făcute derogări. Neachitarea acestei garanţii poate determina inclusiv întreruperea serviciilor de furnizare a energiei electrice, însă “acesta ar fi ultimul pas”.

          Aceste garanţii urmează să fie achitate şi de persoanele juridice care sunt în chirie, în funcţia de consumul din acea locaţie, şi asta pentru că şi printre firme sunt ...rău-platnici. Aici sumele sunt mult mai mari.

 

Legea este strâmbă!

          Interesant este faptul cum statul a putut da o lege prin care orice chiriaş să fie obligat să umfle conturile unor companii. Tot printr-o hotărâre de guvern, am putea fi obligaţi să dăm garanţii şi la Aquabis, şi la salubrizare, la serviciile de telefonie sau la orice altceva. Dacă un client nu-şi plăteşte factura, n-au decât să-l dea în judecată. Să-i taie lumina. Dar nu să-i perceapă garanţie. Asta din punctul nostru de vedere.

          Oricum, la alte companii această garanţie se percepe doar pentru cei cu datorii. Adică, E.ON România percepe garanţie de „rău-platnic” la reluarea furnizării energiei electrice sau a gazelor naturale în cazul unui consumator care a ajuns în situaţia de sistare a furnizării pentru neplată. Aşa mai merge, deşi tot japcă este.

Adaugă comentariu nou

 
Design şi dezvoltare: Linuxship
[Valid RSS] Statistici T5