Bistriţenii îi reclamă tot mai des pe furnizorii de utilităţi

Numai în primele două luni ale acestui an, 24 de bistriţeni au depus reclamaţii la Comisariatul Judeţean pentru Protecţia Consumatorilor, nemulţumirile vizând firmele care prestează servicii de utilitate publică (furnizare gaze naturale, energie electrică, apă/canal, tv cablu, internet, telefonie fixă sau mobilă). Anul trecut, alte 166 de sesizări au ajuns la instituţia bistriţeană, multe dintre ele fiind soluţionate în favoarea consumatorului.

Cele mai multe plângeri ale bistriţenilor au fost înregistrate în zona serviciilor de Tv Cablu, internet sau telefonie. Consumatorii au sesizat tardivitatea cu care operatorii remediază deficienţele la anumite instalaţii, refuzul de a rezilia contractele înainte de expirarea perioadei minime de 24 sau 12 luni, rezilierea fiind condiţionată de către prestatori de plata unor taxe. De fapt, un proces pe această temă este pe rolul Judecătoriei Bistriţa. Există tendinţa unor firme de telefonie mobilă, internet sau telefonie fixă de a prelungi contractele prin apelarea telefonică a consumatorilor şi dacă aceştia acceptă, se prelungeşte automat contractul, iar ulterior apar nemulţumirile. Totuşi, firmele din acest domeniu au fost sancţionate doar pentru faptul că au mărit nejustificat tarifele la servicii, prin introducerea unor „taxe de mentenanţă”. Una dintre companiile din Bistriţa a fost amendată succesiv, în cuantum de 30.000 lei, respectiv 60.000 lei, pentru majorarea nejustificată a tarifului pentru servicii TV cablu.

CJPC cere revizuirea tarifării la „revizia tehnică” la gaz

CJPC Bistriţa-Năsăud a stabilit printr-un document de control ca una dintre cele trei firme de distribuţie a gazelor naturale din judeţ să-şi reanalizeze modul de tarifare în ceea ce priveşte verificarea tehnică periodică la doi ani a instalaţiilor pentru consumatorii casnici. Mai multe sesizări ale consumatorilor bistriţeni au determinat instituţia să ia o asemenea decizie.

În fapt, este vorba de acele revizii efectuate la un interval de doi ani, pentru care un bistriţean care stă într-un apartament plăteşte 52,1 lei, firma tarifând verificările pentru două puncte de ardere (aragazul şi microcentrala). În fapt, consideră CJPC, aceste instalaţii sunt monitorizate de firmele autorizate ISCIR, iar compania care furnizează gazele naturale ar trebui să verifice instalaţia propriu-zisă. CJPC propune ca baza de calcul la aceste revizii să fie lungimea traseului instalaţiei, iar nu punctele de ardere. Comisarul Victor Chira precizează că acest mod de taxare aduce prejudicii economice consumatorilor, mai ales celor din zona de Câmpie, unde se verificau câte 4-5 sobe de încălzire.

Adaugă comentariu nou

 
Design şi dezvoltare: Linuxship
[Valid RSS] Statistici T5