Camelia Tabără: Când voi simţi că nu mai pot la Inspectoratul Şcolar merg la catedră şi voi continua să predau fizica

Rep.: - Moşteniţi această dragoste pentru şcoli de la tatăl dumneavoastră, care a fost inspector şcolar general. Cum reuşiţi să împăcaţi pe toată lumea: pe elevi, pe profesori, pentru că nu este uşor?
Camelia Tabără: - În general, mă străduiesc să iau deciziile după principii, ţinându-ne de ele, dar este extrem de complicat pentru că fiecare vede sistemul din perspectiva propriului culoar, or sistemul de învăţământ este extrem de divers, e extrem de mare şi de multe ori binele unuia înseamnă mai puţin binele celuilalt. Dar ne străduim. Când voi simţi că nu mai pot merg la catedră şi voi continua să predau fizica.
Rep.: - Profesorul trebuie să fie şi un părinte la şcoală. Dacă vede că un copil pricepe mai greu, să mai stea cu el. Mai cunosc profesori, inclusiv dumneavoastră, când eraţi profesor, aţi rămas cu copiii şi i-aţi ajutat. În generaţia actuală mai sunt dascăli care stau cu acel copil necăjit, care nu pricepe, să-i mai explice o dată lecţia?
Camelia Tabără: - Cu siguranţă, mai sunt. Am o clasă la Colegiul Naţional „Andrei Mureşanu”, pentru că am obligaţia de catedră, fapt pe care îl consider un lucru bun pentru că ne ţine în contact cu generaţia actuală şi atunci când vorbim sau exemplificăm ne putem raporta la propria noastră experienţă. Sunt nenumăraţi dascăli care se ocupă de copii. Cred că este foarte important să existe tratarea diferenţiată. Adică, să fii atent la fiecare copil, să vezi ce ştie, să faci evaluări foarte corecte şi să vezi puţin şi povestea lui de acasă. Da dascăl, trebuie să vii cu elemente de sprijin. În faţa unui examen de ciclu, sunt necesare consultaţii, programare, recapitulare şi revizuire, dar este extrem de important să se valorifice fiecare minut din cele 50 cât cuprinde ora, mai mult decât atât, copiii trebuie să fie foarte atenţi. Şi eu fac acest lucru. De cele mai multe ori vezi în ochii copilului că l-ai pierdut îl atenţionezi. În situaţia în care chiar încearcă să fie năzdrăvan, chemi părinţii la şcoală şi îi întrebi dacă sunt interesaţi de copil. Eu nu pot progresa dacă el nu este atent şi nu recepţionează. Pe urmă, nu mai avem probleme.

Adaugă comentariu nou

 
Design şi dezvoltare: Linuxship
[Valid RSS] Statistici T5