Camelia Tabără: Dacă un copil n-a luat nota 5 la evaluare, dascălul trebuie să ne spună ce a făcut cu el în cei patru ani de şcoală

Rep.: - În urma centralizării datelor de la examene aţi cerut conducerii şcolilor o autoevaluare. Până când trebuie să fie gata, pentru că ştiu că aţi fost nemulţumită de anumite şcoli cu renume în judeţ cu rezultate foarte slabe.
Camelia Tabără: - Da, suntem obligaţi să solicităm ceea ce prevăd regulamentele în vigoare. Fiecare şcoală este obligată să-şi facă un raport de evaluare internă pe care să-l posteze şi să-l publice. Şi noi, la nivel de Inspectorat facem acest lucru. Noi ne străduim să-l facem până la data de 5 octombrie, după care postăm pe site un raport asupra stării învăţământului din judeţul Bistriţa-Năsăud unde punem statistici din toate zonele mediului educaţional. Acest raport se face conform Legii calităţii, are 43 de indicatori, are descriptori, dar ei se aplică extrem de diferit pe tipuri de şcoli şi noi, pentru ciclul gimnazial şi ciclul liceal, am recomandat construcţia unor analize pe indicatori, punând accent pe indicatorul 28 – Evaluarea rezultatelor şcolare – tocmai ca să iasă în evidenţă unde sunt problemele. De exemplu, vrem să vedem şi la nivel de ciclu gimnazial, şi la nivel de ciclu liceal, care este finalitatea încheierii studiilor. Primul lucru – dacă au început acest ciclu, este recomandat să-l şi termine. Dacă l-am pierdut pe traseu, unde l-am pierdut şi de ce. Ne preocupă plutonul de copii care fie au rămas corigenţi la sfârşit de clasa a VIII-a, fie n-au luat nota 5 la evaluare, şi ce note au avut ei în cei patru ani de şcoală. Câte absenţe au avut ei în cei patru ani de şcoală, pentru că, din păcate, există şi foarte multă neglijenţă în înregistrarea absenţelor. Mi se spune că un anumit copil nu vine la şcoală şi când mă uit are 20 de absenţe, celelalte nu au fost trecute. Nu este bine. Dacă nu are absenţe înseamnă că acel copil a fost în sala de clasă şi atunci dascălul trebuie să ne spună ce a făcut cu el timp de şase ore la clasă. Apoi, am mai cerut indicatorul „Delta”, diferenţa de la nota de la Evaluarea Naţională şi nota de la română, respectiv matematică. De asemenea, am făcut statistici pe tipuri de şcoli şi aici vrem să se regăsească neapărat analiza copiilor, adică şcolile gimnaziale mari, şcolile gimnaziale medii, cele mici, care au regim simultan, unde avem diferenţe foarte mari. De exemplu, la cele medii, în top este Mărişelu, de care aparţine şi Domneşti, are 93,75%. Adică, se poate să te ocupi de fiecare copil şi să promoveze, faţă de Reteag, care are 30%. E foarte mare diferenţa. În acest caz, profesorii vor spune că nu învaţă copiii. Păi, cum, cei din Domneşti învaţă? Sau de ce cei din judeţul Cluj învaţă? Sunt doar la 20 km de noi. Nu putem să nu facem analize comparative. Aceste analize se fac în toate sectoarele de activitate, se numeşte branch-marketing şi trebuie să-l practicăm şi noi în sistemul educaţional. Şi liceele trebuie să facă acelaşi lucru. Atât Ministerul, cât şi mediul economic ne recomandă să scădem numărul claselor de liceu ca să câştige teren profesionalele atât de necesare pentru piaţa muncii.

Adaugă comentariu nou

 
Design şi dezvoltare: Linuxship
[Valid RSS] Statistici T5