Protest pe DN 17, la Livezile!

CFR anunţă semnarea contractelor de modernizare a trecerilor la nivel cu calea ferată din Livezile şi Susenii Bârgăului!

         Sătui de promisiuni şi de stat la cozi în trafic, ca pe Valea Prahovei, mai mulţi şoferi din Livezile au protestat la finele săptămânii, strigându-şi nemulţumirile cu privire la aglomeraţia din trafic. Oamenii au spus că trebuie să meargă la serviciu, să-şi ducă elevii la şcoli la Bistriţa, iar cei 10 kilometri ajung să fie parcurşi şi în 40 de minute. Alături de oameni a fost şi primarul Traian Simionca, care a atras atenţia asupra situaţiei, adrese fiind transmise către autorităţiel naţionale şi judeţene.

„Se pare că pe tronsonul DN 17, ce leagă Livezile de Bistriţa, de aproximativ 10 kilometri, în ultimii ani de zile, traficul este foarte aglomerat. Am ajuns numărul unul în România, acum nu mai este Comarnic-Braşov, ci Livezile-Bistriţa. Trebuie făcut ceva, au trecut 30 de ani de la Revoluţie, nu ştiu dacă să dăm vina pe guvernele care au fost. Trebuie să iasă de acolo de sus, din birou. Noi vorbim de autostrăzi, de drumuri expres, când nu putem face 246 de treceri la nivel cu calea ferată. Oamenii trebuie să ştie că drumurile naţionale, căile ferate nu le administrează primarii din România. Noi suntem mici, când se iau unele măsuri, nu ne întreabă nimeni”, a declarat primarul Traian Simionca.

Potrivit acestuia, anul trecut, a fost un proiect al CNAIR, de amenajare  a trecerilor la cale ferată, pentru care s-au cheltuit 34 de milioane, fără mari beneficii.  Traian Simionca a adăugat că a făcut adrese către Direcţia Regională de Drumuri şi Poduri Cluj, către Instituţia Prefectului, dar nu s-a luat nicio măsură, nu a fost „băgat în seamă”.

Reprezentanţii IPJ BN au menţionat că traficul pe E85, poartă de intrare a cetăţenilor non-UE spre Europa depăşeşte uneori pe cel de pe DN 1. Poliţia bistriţeană a luat legătura cu SN CFR, solicitând semnalizarea trecerilor la calea ferată de pe DN 17, două la Livezile şi cea de la Susenii Bârgăului.

Nu în ultimul rând, Ştefan Pop, şeful de Staţie CFR de la Bistriţa, a precizat că a fost semnat contractul pentru  modernizarea celor trei treceri la nivel de cale ferată, în prezent derulându-se etapele de proiectare, proceduri care durează 4 luni.

Pentru prima trecere de nivel cu calea ferată, de la intrarea în Livezile dinspre Bistriţa, de la km 68+071 între staţiile Bistriţa Nord-Susenii Bârgăului linia CF 421 Sărăţel - Bistriţa Bârgăului, contractul a fost semnat cu Asocierea  S.C. SAN ELECTROTERM GRUP S.R.L. Constanta & SC GDO MOV IMPEX SRL Baia Mare şi are o valoare de 3,909,208 lei.

La  ieşirea din Livezile, la trecerea la calea ferată de la km 70+906, valoarea contractului este de  4,243,490 lei, fiind adjudecat tot de asocierea S.C. SAN ELECTROTERM GRUP S.R.L. Constanta & SC GDO MOV IMPEX SRL Baia Mare.

                  Aceeaşi companie va executa şi lucrările de la trecerea la nivel cu cale ferată de la km 80+971 -  Staţia Susenii Bârgăului linia CF 421 Sărăţel - Bistriţa Bârgăului, valoarea fiind de 3,101,277 lei.

https://transparenta.infofer.ro/modernizare_tn/

Comentarii

20/07/21 16:48
Din cartiere

CFR-istii fac ceva ori pun xecutare cate o " investitie " numai dupa ce le dai cativa " pari in cap " ... ! Mai bine ar desfiinbtza dr.acului linia asta ferata, ca circula pe ea doar un tren privat la un "smecher" din regionala CFR Cluj , cu 2 vagoane, cu cate 5-10 calatori ... de 4 ori in 24 de ore ... iar calea ferata este praf si pulbere, de circula vagoanele pe ea ca " barcile pe valuri " ... si azi-maine vom auzi de o catastrofa cand se vor " imburda " .
Mai bine pe calea asta s-ar construi " autostrada aia "... mult visata si trambitzata !

25/07/21 10:53
Gica contra

Pana una alta, ca sa nu mai trebuiasca toate masinile care circula sa opreasca si sa se asigure ca nu vine trenul... se poate inlocui indicatorul cu " Atentie, alte pericole " ( cu tablita aditionala definitorie - trecere la cale ferata secundara )... unde se pune un triunghi rosu pe fond alb, cu varful in sus, in care se afla semnul mirarii " ... si atunci, masinile doar reduc viteza si se asigura din mers, fara sa mai opreasca la calea ferata ( asa cum este pe drumul de centura din zona fostului BJATM - STICLA ) . Totodata, CFR-istii sa fie obligati sa puna repetat indicatorul CFR " claxonarea obligatorie, la 200 m , 100 m, 50 m , 25 m " de trecerea la nivel cu DN a7( E 576) ... etc... si sa circule cu viteza redusa in vederea prevenirii unei coliziuni cu autovehiculele in aceste zone .
Problema ar rezolva situatia, pana s-ar monta semafoarele respective (si care ,va asigur io ca va trece cel putin 3 ani ... pana se va aproba, implementa si realiza ).

Adaugă comentariu nou

 
Design şi dezvoltare: Linuxship
[Valid RSS] Statistici T5