Dorin Dobra, senator PNL: Timbrul de mediu reprezintă una dintre principalele frustrări ale populaţiei României

Senatorul PNL Dorin Dobra a declarat, zilele trecute, într-o şedinţă de plen, că timbrul de mediu reprezintă una dintre principalele frustrări ale populaţiei României, care duce la forme aberante. "Astăzi, România e plină de maşini înmatriculate în Bulgaria”, a precizat senatorul liberal Dorin Dobra.

În acest sens, senatorul PNL a prezentat două propuneri legislative: fie eradicarea taxei sau timbrului de mediu, fie ca această taxă să se plătească odată cu plata taxei pentru drumuri.

Redăm mai jos, integral, declaraţia senatorului PNL Dorin Dobra:

Am mai spus-o, cred că, deja, de cinci ori, de aici, de la tribuna Parlamentului –, taxa de mediu pentru automobile, timbrul de mediu, cum vreţi să-l numim, astăzi, reprezintă una din principalele frustrări ale populaţiei României. Cât vreţi să recunoaşteţi, cât nu vreţi. Mai mult de atât, duce la forme aberante. Astăzi, România e plină de maşini înmatriculate în Bulgaria şi chiar un ministru făcea lucrul acesta mai deunăzi, fără s-o recunoască.

Ce vreau eu să vă spun? Este pentru nu ştiu a câta oară când de aici, de la tribuna Parlamentului, spunem lucrurile astea şi nu vrea nimeni să le ia în considerare, respectând şi politica protecţiei de mediu, în sensul în care trebuie obligatoriu găsită o soluţie, pentru numele lui Dumnezeu! Personal am făcut, nu ştiu dacă singura, interpelare domnului prim-ministru care este iubitor de maşini şi care înţeleg că vrea să avem şi un mediu protejat, dar asta nu înseamnă să iei românilor posibilitatea de a se transporta într-o lume în care fără automobil eşti aproape condamnat să nu mai exişti. O raportare între această taxă şi veniturile medii ale acestei populaţii pe care împreună unii o administrăm, alţii o reprezentăm, este obligatorie, după părerea mea.

Soluţiile de aici, de astăzi, de exemplu, din cele două propuneri legislative, sunt: fie eradicarea, şi poate că acolo am avea probleme la protecţia mediului, fie ca această taxă să se plătească odată cu plata taxei pentru drumuri. Şi asta ar fi, ştiţi ce? Nici mai mult, nici mai puţin… Că este o soluţie fiscală mai complicată, nu ştiu, nu vreau să ştiu, că este un Guvern care reprezintă şi administrează şi organizează populaţia. Ar fi fost o eşalonare a acestei plăţi. Odată ce foloseşti drumurile, plăteşti şi taxă de drum, că nu zicem că o eradicăm. Personal am propus altă soluţie prim-ministrului iubitor de automobile şi, la rândul meu, îl respect pentru asta. Am spus: transferaţi-o în impozitele locale; pentru cei ce deja au plătit-o lăsaţi-le tot atât, pentru cei ce n-au plătit-o şi înmatriculează, transferaţi-o în impozit local şi viraţi de acolo la Ministerul Mediului suma pe care o puneţi ulterior, suplimentar.

Domnule, dar, chiar, până la urmă, nu găsim o soluţie pentru problema asta? Pentru că eu nu ştiu dacă trăim în aceeaşi ţară. Dacă trăim în aceeaşi ţară, la mine, oamenii… 10% din problematici se referă la acest lucru. Este imposibil să nu găsim împreună o soluţie. Să transferăm sarcina asta pusă la înmatriculare undeva… pe perioada următoare utilizării autovehiculului. N-am fi prima ţară care are taxe foarte mari de poluare, dar transferate anual, în funcţie de Euro I, II, III, VI, cât o fi. N-am fi prima ţară care mărim taxele. Trebuie să existe soluţii. Eu înţeleg şi Guvernul că nu poate, că ar trebui să dea toţi banii înapoi, dar vă rog frumos, pe toţi cei de aici, din stânga mea, luaţi în considerare toate aceste semnale. A fost un prim-ministru care aproape că a căzut din cauza aceasta. Ştiţi? Dar nu pot să cred că nu ne gândim cu toţii la aceiaşi oameni.

Comentarii

31/03/15 21:25
Cetatean

Domnul Dobra,
"Taxa de mediu" ... nu este "pentru mediu"... ci este un mijloc de batjocura, prin care Statul Roman, vrea cu orice pret sa opreasca importurile de masini din strainatate si cu disperare, face tot felul de "ciumbuslucuri" si inventeaza tot soiul de taxe aiurea...
Mai intai, s-a circulat o duminica cu sot si una fara sot, apoi s-a numit acciza la importul masinii, mai apoi taxa de inmatiruclare, apoi taxa de timbru, apoi taxa de mediu... dar repet, toate erau in scopul de a inhiba importurile de masini, pentru ca sa ne determine pe noi romanii, sa cumparam Dacia si alte masini produse aici la noi... mult prea scumpe la calitatea tehnica pe care o au si in raport cu veniturile noastre locale, nationale.

Problema este ca in Dreptul mediului, exista principiul "poluarotul plateste"... dar care este aplicat in bataie de joc si aiurea. Nicidecum aceasta taxa nu este ptr mediu si daca totusi este, atunci :
- Corect este ca toata lumea care circula cu masina pe drumurile publice, s-o plateasca in egala masura si nu doar cei care-si aduc masini din strainatate, ptr ca toti polueaza, fara exceptie ( SI CEI CU MASINI INDIGENE , CAT SI CEI DIN AIUREA... de unde ar fi ele ) ;
- Si de ce s-o plateasca dintr-odata, la inmatiruclare si nu pe rand, ori inclusa in combustibili, ori platita anual, oadata cu plata impozitelor la primarie, sau odata cu plata taxei de drum... ?
- Aceasta taxa cel mai corect este sa fie inclusa in combustibilii auto, deoarece, cine are "motorul mare"... va consuma mult si va si polua la fel de mult si atunci, in mod indirect, in costul combustibilului folosit, se va regasi si aceasta taxa, cu atat mai mare, cu cat masina respectiva va consuma mai mut combustibili auto;
- Cine nu circula cu masina , nu va plati pentru ca nici nu va polua...
- Si masinile eutohtone sa plateasca aceasta taxa, indiferent unde este fabricata masina, ptr ca polueaza in egala masura ca si masinile importate.
No asa se aplica in mod corect aceasta "taxa de mediu" daca este cu adevarat pentru mediu !

Orice ar face acest Guvern ( ca si cele care s-au perindat... ) importul de masini din alte tari, nu sa va opri. Oamenii isi vor cumpara masini , asa dupa banii pe care-i are... chiar daca in timp o sa-i coste foarte scup... acestea necesitand repatatii mai substantiale, insa se vor face incet... in timp si nu dintr-odata ... Asa ca mai bine ar lasa oamenii in pace sa-si cumpere ce masina doresc si sa procedeze la taxarea tuturor celor care polueaza in mod direct, dupa consumul de combustibili auto, indiferent ce maisna au si de unde si-au cumparat-o ( din tara oridin strainatate ) consider ca ar fi cel mai potrivit si mai corect. Adica, cum... numai "poluatorul cu masina adusa din strainatate " plateste... si cel "din tara"... ba ? ( pentru ca actualmente asta este ) .
Si la urma urmei, de ce sa plateasca aceasta taxa la inmatriculare, calculata aleatoriu si toata odata ? De unde stie "el "... ( Statul Roman)... cat va circula aceasta masina in Romania si ca a doua zi nu va fi vanduta in alta tara, sau de unde stie el statul roman ca masina va circula numai si numai in Romania ? De unde stie el statul roman, ca masina importata, a doua zi nu va suferi un accident si nu va fi distrusa si scoasa din circulatie ? Si atunci... de ce nu retituie inapoi banii celui care a platit anticipat si nu s-a folosit de aceasta masina dupa "norma de timp aplicata " la calculul aleatoriu al acestei taxe ?

Deci, este foarte clar. TAXA DE MEDIU ( sau timbrul de mediu ) cum i-o zice... NU ESTE PENTRU MEDIU ci este SA INHIBE IMPORTURILE DE MASINI DIN STRAINATATE ! Mai degraba, o bataie de joc la aresa romanului !

05/04/15 21:34
Alex

Mai bine va cumpar lumanari de banii aia decat sa ii dau la ANAF. Merg cu masina pe fostul proprietar pana pica tabla de pe ea. Apoi inmatriculez pe ungaria - asta cat oi mai rezista in tara lui papura voda. Abea ajung banii de facturi si mancare si voi cereti 5-6 salarii pe un rahat de timbru.

Adaugă comentariu nou

 
Design şi dezvoltare: Linuxship
[Valid RSS] Statistici T5