Idei de modernizare a semnalizării rutiere
Administraţia locală beclenară se preocupă şi de aspectele legate de buna funcţionare a circulaţiei rutiere şi de siguranţa în trafic pe raza oraşului. Aşa se întâmplă, de pildă, cu intenţia de a monta un semafor pe mult circulatul drum naţional în spaţiile centrale din localitate, la trecerea de pietoni din zona pieţei mici sau la cea din apropierea bisericii ortodoxe din parc. Ideea a fost propusă într-o şedinţă a aleşilor locali de către consilierul PD-L Ioan Costin, cu dorinţa de a fi luată în considerare la proiectarea bugetului local pentru anul 2012. Şi primarul Nicolae Moldovan, şi legislativul local şi-au dat acordul de principiu în favoarea acestei idei, cu precizarea ca propunerea să fie reformulată la constituirea bugetului, iar evaluarea costurilor să fie clar stabilită până atunci, ca să se poată face în cunoştinţă de cauză analiza de oportunitate, urmată eventual, de demararea procedurilor necesar de urmat pentru realizarea unei astfel de investiţii destinate fluidizării traficului rutier şi pietonal în zona centrală a oraşului.
Comentarii
Ideal ar fi, ca toate masurile de organizare a traficului rutier, sa fie facut asa cum scrie in Legea circulatiei si a Drumurilor... de catre ingineri de trafic si strict, cu avizul prealabil al Serviciului Politiei Rutiere, pentru ca actualmente, prea sunt facute toate aceste lucrari de amenajare stradala sau de semnalizare rutiera, dupa "ureche" si fara acordul Politiei Rutiere. Frumos este ca administratorii drumurilor, vor sa faca totusi ceva, dar este imperios necesar ca acest lucru sa fie si "dupa lege" nu alandala si aici exemplific :
- Pe arterele de circulatie, exista multe lucrari de arta, care "afecteaza" carosabilul gen podete,balustrazi, insule... in calea soferilor , care ies in "relief" afectand carosabilul si care sunt nevopsite sa fie vizibile pe timp de noapte, ceata densa ori ploaie torentiala si multi conducatori auto au " intrat " in acestea facand accident de circulatie. Toate , normal ar fi sa fie vopsite galben-negru sau rosu-alb... functie de "locul periculos"... dar cine s-o faca ?
- La aplicarea marcajelor rutiere, sunt trimisi doar simplii muncitori, care nu se pricep la sistematizare , nu "portioneaza" egal carosabilul si aplica marcaje peste cele "vechi", unele benzi de circulatie fiind mult prea inguste pentru a se putea circula pe ele in conditii de siguranta, in raport su banda de circulatie din "sens opus" ... si efectiv nu poti circula pe ele... fara sa treci si pe banda invecinata;
- Multe indicatoare de circulatie, sunt rupte, distruse, degradate , "intoarse pe dos" , montate invizibil pentru soferi sau "mascate" de copaci netoaletati sau nu mai sunt de actualitate, si nimeni nu le vede, nici adminstratorii drumurilor si nici politia rutiera- agentii de circulatie avand doar un singur scop si anume sa dea cat mai multe amenzi , scopul preventiv in "slujba cetateanului care-i plateste " lipsind cu desavarsire... ;
- In sensurile giratorii, sunt montate laolalta doua indicatoare de circulatie care se "bat cap in cap" in totala opozitie adica ( sens giratoriu cu stop sau cedeaza trecerea , pe toate "intrarile in sens" ... ). Cineva a mai facut referire la acest lucru dar nimeni nu s-a sesizat ca nu-i bine si nici dupa Lege. In sensurile giratorii, au prioritate cei aflati in intersectie ( de stanga cum ar veni... desi nu este o prioritate de stanga ), se pune problema cine are dreptul sa "intre" in intersectie, ptr ca avand cu totii si stop sau cedeaza trecerea, potrivit legii circulatiei, intre acestea se acorda prioritate de dreapta, iar la o coliziune, ambii conducatori auto ar avea "dreptate" - unul ca are prioritate de sens giratoriu si celalalt ca se afla in dreapta sa. In acest caz, responsabilitatea, revine administratorului drumului, pentru ca a reglementat prioritatea in intersectie neregulamentar si fara acordul prealabil al politiei rutiere, cum este cazul si in municipiul Bistrita si nu numai... Sunt curios cum au solutionat Instantele de judecata plangerile formulate de cetatenii sanctionati in astfel de coliziuni... si daca s-a retinut culpa exclusiva a adeministratorului drumului respectiv.
- In localitatile rurale, tranzitate de artere principale de circulatie , primariile nu iau nici un fel de masuri de semnalizare rutiera, in partile ce-i privesc pentru ca nu au nici bani pentru asa ceva si nici administratorii drumurilor nu-si fac treaba si in interiorul localitatilor, permanent este un potential pericol rutier ( desi in Legea circulatiei actualizata dupa normele europene, este reglementata pierderea prioritatii, la iesirea pe arterele principale de circulatiue din drumuri secundare, sau nemodernizate... etc . dar cati stiu asta ? )
- Preventiv, Politia Nationala, nu "iese" cu absolut nici un articol in presa locala sau nationala cu '"spicuiri din lege" ... inafara prezentarii unor accidente de circulatie... dar nu numai cu referire la circulatie...
Oare cine aude sau citeste aceste cateva impresii scrise de " conducatorii auto"...?
Adaugă comentariu nou