Integritatea în afaceri, cheia succesului într-o lume a tehnologiei și globalizării

• Oamenii de afaceri din Bistrița s-au întâlnit astăzi la „Summitul de Integritate pentru Prosperitate” cu lideri de opinie din economia românească

• Antreprenori integri și de succes au prezentat secretele unor afaceri care rezistă și se dezvoltă pe termen lung, generând profit, locuri de muncă și o reputație solidă

 

Integritatea în afaceri este cheia unei creșteri pe termen lung, au arătat experții prezenți astăzi la Bistrița pentru evenimentul de business al anului: „Summitul de Integritate pentru Prosperitate” organizat de Asociația APA, în colaborare cu Facultatea de Management Griffiths și Transparency International.

Zeci de oameni de afaceri din Bistrița, dar și din toată Transilvania și România, s-au întâlnit astăzi cu experți în domeniu și lideri ai unor companii de succes la nivel național și internațional. Cei prezenți au primit informații despre folosirea tehnologiei de ultimă oră, investiția în educație și resurse umane, sfaturi despre investițiile de capital și atragerea unor finanțări și parteneriate strategice. Toate acestea au în comun integritatea – o calitate comună a tuturor companiilor care reușesc să păstreze angajați profesioniști, să încheie parteneriate pe termen lung și să profite de efectele tehnologiei și ale globalizării.

„Societatea românească are un deficit de bunăstare şi energie pozitivă venit din tranziţia anevoioasă şi corupţia endemică ce a însoţit-o. De motivarea noastră de a construi lumea în care vrem să trăim ţine şi şansa de a trăi în acea lume. Sunt convins că etica şi integritatea, credinţa bazată pe valori şi nu pe speculaţii sunt ingredientele cheie ale succesului de durată în schimbul unor reuşite de conjunctură.”, a declarat Victor Alistar, directorul executiv al Transparency International, organizație lider la nivel mondial în lupta împotriva corupției atât în mediul public, cât și în cel privat.

Summitul a răspuns acestei nevoi, oferind exemple de bune practici din business și soluții inovatoare necesare unui antreprenoriat integru, din partea unor oameni al căror trecut îi validează. Conferința a demonstrat că afacerile de succes sunt tocmai cele care au o reputație solidă pe piață, pe baza unor practici de business corecte. Sacrificarea acestor principii în folosul unor câștiguri pe termen scurt duce la pierderea de multe ori iremediabilă a încrederii în brand din partea consumatorilor.

„Trăim într-o epocă digitală, în care informațiile despre orice om sau companie sunt extrem  de ușor de aflat. Cu câteva clickuri pe Internet putem afla cifra de afaceri, profitul sau pierderile companiilor cu care ne gândim dacă să lucrăm sau nu, putem descoperi ce alte afaceri mai dețin acționarii sau dacă firma a avut procese în justiție sau a intrat în insolvență”, a declarat Ioan Daniel Bălan, director general Megatitan.

De asemenea, în epoca social media, clienții oricărei companii reclamă foarte rapid și în mod public orice probleme întâmpină cu produsele sau serviciile primite, motiv pentru care o problemă poate deveni cunoscută foarte ușor, iar reacția rapidă și corectă a companiei este esențială pentru limitarea pagubelor. În acest mediu, gestionarea profesionistă a reputației companiilor este un serviciu tot mai valoros, iar piatra de temelie a reputației este o practică de business corectă, bazată pe integritate și corectitudine.

„Integritatea este o valoare umană de bază, una pe care fiecare dintre noi o învață de mic ca regulă esențială a comportamentului în societate. Trăim însă într-o lume dificilă, tot mai competitivă, în care și tentațiile cresc pe măsură. De aceea, cred în rolul unor evenimente precum Summitul de Integritate pentru a readuce în prim plan lucrurile cele mai importante care ne definesc atât afacerile, cât și pe noi ca oameni. Antreprenorii au nevoie de viziune și de curaj pentru a face ceea ce este bine pe termen lung pentru ei și afacerea lor”, a declarat Ioan Sighiartău, președintele Asociației APA.

***

Asociația APA

Asociația „APA” este o organizație non-profit, înființată în anul 1996 de un grup de oameni de afaceri din municipiul Bistrița.Principiile moral creștine sunt un punct de intersecție pentru membrii acestei asociații, toți ghidându-și viața și întreaga activitate după acestea.

Facultatea de Management Griffiths

Este ramura economică și de business din cadrul Universității Emanuel din Oradea. Viziunea facultății este de a implementa valori și aptitudini de management și business, cu un adânc fundament în credința creștină. Scopul întregii facultați este de a dezvolta o cultură bazată pe

integritate și excelență în mediul de afaceri românesc.

Transparency International

Transparency International Romania/Asociația Română pentru Transparență (TI-RO) este o organizație neguvernamentală, care are ca prim obiectiv prevenirea și combaterea fenomenului de corupție, atât la nivel național, cât și la nivel internațional, în special prin activități de cercetare, documentare, informare, educare și sensibilizare a opiniei publice.    

Adaugă comentariu nou

 
Design şi dezvoltare: Linuxship
[Valid RSS] Statistici T5