Cum contribuie o certificare ISO la succesul unei organizatii?

Organizatia Internationala de Standardizare (ISO) este o organizatie care stabileste standardele de calitate si eficienta a produselor si serviciilor din orice domeniu de activitate. Cu sediul la Geneva, aceasta organizatie a realizat deja mii de standarde pentru mai multe domenii de activitate, standarde menite sa creasca eficienta companiilor si gradul de satisfactie al clientilor.

Certificarea ISO creste increderea potentialilor parteneri de afaceri

Inca din momentul infiintarii unei afaceri, antreprenorii depun eforturi semnificative pentru dezvoltarea companiei, pentru conturarea unor obiective realiste si pentru indeplinirea acestora. Scopul principal este de a oferi clientilor produse si servicii de calitate, astfel incat acestia sa revina de fiecare data.

Pentru a reusi sa atinga acest obiectiv, organizatiile trebuie sa demonstreze atat clientilor, cat si potentialilor parteneri de afaceri, ca se respecta standarde inalte de calitate in ceea ce priveste procesele, dar si produsul final. Spre exemplu, certificatul ISO 9001, care este standardul international pentru sistemul de management al calitatii si totodata unul dintre cele mai populare standarde ISO, are numeroase beneficii pentru o companie si ajuta la imbunatatirea imaginii in fata clientilor si partenerilor de afaceri.

Pe scurt, detinerea standardului ISO 9001 de catre o companie dovedeste ca aceasta respecta standardele de calitate impuse de Organizatia Internationala de Standardizare. Printre beneficiile obtinerii acestei certificari se numara cresterea eficientei operationale, atestarea dezvoltarii continue a companiei, consolidarea increderii clientilor si partenerilor de afaceri, sporirea vizibilitatii companiei, obtinerea posibilitatii de a participa la licitatii organizate de institutii publice etc.

Certificarea ISO este optionala, dar ofera avantaje multiple unei organizatii

Succesul unei organizatii este dictat de imaginea pe care aceasta o are in fata clientilor si partenerilor de business. Obtinerea unei certificari ISO deschide noi oportunitati de dezvoltare, ca urmare a cresterii vizibilitatii companiei si potentialului de a atrage noi investitori. In momentul in care se doreste incheierea unui parteneriat, certificarea ISO 9001 este de cele mai multe ori o cerinta imperativa pe care compania trebuie sa o respecte.

Chiar daca o organizatie a obtinut certificarea ISO 9001 de care avea nevoie pentru incheierea unui parteneriat, eforturile de depasire a concurentei trebuie sa continue. La un loc, toate aceste actiuni si detinerea unor certificari care le atesta constituie un plus in fata partenerilor de afaceri. Pe langa acestia, atat clientii, cat si furnizorii si inclusiv administratiile publice vor avea un motiv bun sa acorde incredere companiei care detine o certificare ISO.

La imbunatatirea imaginii companiei, se adauga si reducerea costurilor. Spre exemplu, ISO 14001, care este la randul sau unul dintre cele mai utilizate standarde ISO, are ca beneficiu principal optimizarea modului in care sunt folosite resursele, fapt ce se traduce in reducerea costurilor pe termen lung.

De asemenea, certificarea pentru sisteme de management de mediu (ISO 14001) pune accent pe reducerea costurilor asociate energiei si emisiei, ceea ce contribuie la eforturile companiei de reducere a cheltuielilor. In acelasi registru intra si ISO 22000 (sistem de management al sigurantei alimentelor), care ajuta la economisirea costurilor prin eficientizarea proceselor.

O imagine buna in fata tuturor celor care intra in contact cu organizatia, de la clienti si furnizori, la parteneri de afaceri si institutii publice, precum si concretizarea eforturilor de reducere a costurilor si crestere a calitatii produsului/serviciului sunt esentiale pentru succesul unei afaceri, iar detinerea certificarilor ISO contribuie in acest demers.

Articol creat de agentia de optimizare SEO Accent Agency.

 

 

Adaugă comentariu nou

 
Design şi dezvoltare: Linuxship
[Valid RSS] Statistici T5