Linia Verde, piste pentru ciclişti, autobuze pentru transportul elevilor – proiecte de mobilitate ale Primăriei Bistriţa în 2021!
Proiecte propuse în proiectul de buget al municipiului Bistriţa, în 2021, pentru mobilitate urbană durabilă!
Din fonduri europene:
Actualizarea Planului de Mobilitate Urbană Durabilă (PMUD): 100 mii lei – în achiziție
Linie verde de transport public utilizând mijloace de transport cu motor electric, hibrid sau normă de poluare redusă: 26.874 mii lei (valoare totală 70.854 mii lei cu TVA) – în execuție
Amenajarea pistelor de cicliști în municipiul Bistrița (26 km): 11.141 mii lei (valoare totală 21.449 mii lei cu TVA) – în execuție
Coridor de mobilitate durabilă aferent râului Bistrița: 290 mii lei (elaborare documentații)
Coridor verde de mobilitate urbană în centrul istoric al municipiului Bistrița: 50 mii lei (elaborare documentații)
Autobuze / microbuze electrice pentru transportul elevilor: 20 mii lei (elaborare documentații)
Alte surse de finanțare decât bugetul local:
Stații de încărcare a acumulatorilor pentru autovehicule electrice și electrice hibrid plug-in, în municipiul Bistrița: 40 mii lei (elaborare documentații)
Citiţi şi:
- Unde vor fi amenajate spaţii verzi şi locuri de joacă, în Bistriţa, în acest an!
- Vezi principalele investiţii în infrastructură ale Primăriei Bistriţa, în 2021!
- Modernizarea iluminatului public, eficientizarea energetică a unor clădiri din Centrul Istoric, priorităţi ale Primăriei Bistriţa!
- Ce investiţii în educaţie face Primăria Bistriţa în 2021!
- Locuinţe sociale şi ANL, în proiectare la Bistriţa! Zidiul Cetăţii Medievale va fi restaurat!
Comentarii
Cea mai mare problema este că amenajarea coridorului de mobilitate urbană „Linia Verde” pe traseul proiectat duce la disparitia tuturor locurilor de parcare din zona centrală a orasului, ceea ce mai mult complică decât rezolvă.
De aceea, pentru păstrarea locurilor de parcare este suficient ca traseul pentru „Linia verde să fie reconsiderat in sensul evitării centrului istoric al orasului, mai exact a străzilor Gheorghe Șincai si Dornei care oricum sunt prea inguste pentru a permite amenajarea unor benzi dedicate transportului public nepoluant.
Tocmai conceptul de „linie verde” care presupune pe lângă mijloace de transport public ecologic si implementarea unor măsuri de separare a căii de rulare a mijloacelor de transport public, în scopul creșterii vitezei de deplasare și diminuării duratei călătoriei, impune aceste schimbări de traseu.
În acest sens, traseul pentru Linia Verde de pe bulevardul Independentei ar putea fi deviat de la Poșta veche pe strada Gării până la bulevardul Republicii unde pot fi amenajate fără probleme benzi dedicate de transport public, inclusiv statii de autobuz moderne de unde pasagerii pot ajunge usor in zona centrală a orasului pe traseul pasajelor recent amenajate cu fonduri europene. Pe de altă parte, din bulevardul Republicii traseul Liniei Verzi poate fi continuat in linie dreaptă pe strada 1 Decembrie si pe Calea Moldovei spre Unirea fără alte devieri întortochiate pe strada Bistricioarei.
În felul acesta, pe străzile Gheorghe Șincai si Dornei , din zona centrală ar putea fi prelungită doar pista pentru biciclete cu dublu sens de pe bulevardul Independentei prin centrul orasului până la Piata Petru Rares , ceea ce ar duce la păstrarea a cel putin jumătate din numărul locurilor de parcare existente.
Un alt inconvenient este că prin proiectul “Linia Verde” este prevăzută reconfigurarea străzilor de pe traseu ceea ce ar duce sacrificarea unui mare număr de arbori.
Cu mai multa gandire n-ar fi nevoie să dispară nici un arbore de pe aliniamentul străzilor ce alcătuiesc treseul „Linia Verde”. Astfel, ar trebui să se păstreze configuratia actuală a bulevardului Independentei care dispune de piste de biciclete si are câte două benzi de circulatie pe sens din care una poate fi dedicată transportului public cu mijloace electrice, fără alte reconfigurări prin care sunt amenintati cu disparitia cei mai multi arbori. Pentru restul traseului oricum nu pot fi amenajate benzi dedicate pentru mijloacele de transport public si nu are rost să fie sacrificati arbori de pe aliniamentele stradale, decât cel mult pentru construirea statiilor de autobuz.
Adaugă comentariu nou