„În lumina faptelor bune”- un proiect care cultivă empatia și responsabilitatea în rândul preșcolarilor

În preajma sărbătorilor de iarnă, Grădinița cu Program Prelungit „Trenulețul Veseliei” Bistrița lansează proiectul educativ „În lumina faptelor bune”, o inițiativă menită să dezvolte comportamente prosociale în rândul preșcolarilor și să consolideze legătura dintre instituția de învățământ și comunitate. Inspirat de motto-ul „Bunătatea este cheia care deschide inimile”, proiectul urmărește formarea empatiei, a spiritului de întrajutorare și a respectului față de mediul înconjurător.

Proiectul se desfășoară în parteneriat cu Sistemul de Gospodărire a Apelor Române Bistrița-Năsăud, instituție care sprijină demersul educațional prin implicare activă în activitățile propuse. Colaborarea își propune să le ofere copiilor contexte reale în care să observe, să înțeleagă și să exerseze comportamente pozitive, orientate spre binele comun.

Pentru a atinge aceste obiective, au fost planificate trei activități tematice, fiecare având un rol bine definit în formarea celor mici:

  1. „Bucuria de a dărui” – Activitatea vizează sprijinirea preșcolarilor aflați în situații vulnerabile. Partenerii proiectului vor oferi daruri copiilor nevoiași, încurajându-i pe cei mici să înțeleagă valoarea generozității și a solidarității.
  2. „Apa, darul vieții” – Copiii vor descoperi importanța apei ca resursă vitală și vor învăța despre necesitatea protejării mediului. Prin activități interactive, preșcolarii vor înțelege cum pot contribui, chiar și la vârsta lor, la păstrarea unui mediu curat.
  3. „Lumina faptelor bune” – Desfășurată în preajma Sărbătorilor Pascale, activitatea le oferă copiilor prilejul de a pregăti daruri pentru instituția parteneră, ca semn de apreciere pentru sprijinul acordat. Astfel, cei mici sunt învățați nu doar să primească, ci și să ofere.

Prin toate aceste acțiuni, proiectul „În lumina faptelor bune” urmărește să devină un exemplu de educație prin fapte, nu doar prin cuvinte. Inițiativa are impact atât asupra copiilor, cărora le cultivă valori esențiale pentru viața în comunitate, cât și asupra adulților implicați, care devin parte dintr-un demers educativ bazat pe bunătate, responsabilitate și respect reciproc.

Proiectul demonstrează încă o dată că educația timpurie are puterea de a transforma societatea, pornind de la cele mai simple – dar esențiale – gesturi de bunătate.

Coordonatori proiect:

Prof. Marica Rodica

Prof. Rusu Melinda

Prof. Roman Florina

Director,

Boca Ana-Maria

 

 

Adaugă comentariu nou

 
Design şi dezvoltare: Linuxship
[Valid RSS] Statistici T5