Bugetul propriu al CJ mai are de aşteptat
-
View the full image
foto
-
View the full image
Dorin Popescu
-
View the full image
Daniel Suciu
-
View the full image
Ioan Deneş
-
View the full image
Gheorghe Marinescu
-
View the full image
Liviu Rusu
Bugetul judeţului pentru 2010 a fost aprobat, ieri, de aleşii judeţeni fără prea mari discuţii, semn că aceştia s-au înţeles din şedinţele comisiilor de specialitate. Acesta a trecut lejer de votul aleşilor, singurii care au avut obiecţii fiind reprezentanţii PNL, consilierul judeţean, Dorin Popescu, abţinându-se de la vot. În schimb, consilierii PSD au votat ,,ceas”, aproape fără comentarii.
Este vorba însă doar de sumele defalcate din TVA şi impozitul pe profit, care vor merge spre localităţile judeţului, nu şi de bugetul propriu al CJ, care mai are de aşteptat cel puţin două săptămâni până să fie supus dezbaterilor.
Poate că împărţirea fondurilor nu a avut o miză prea mare, în condiţiile în care se ştia unde se vor duce banii. Circa 32 de milioane de lei au fost alocaţi pentru susţinerea implementării proiectului ,,Sistem de management integrat al deşeurilor solide în judeţul Bistriţa-Năsăud”.
Cu toate acestea, discuţiile s-au purtat în jurul sumelor primite de către primării pentru echilibrarea bugetelor locale. Consilierii judeţeni liberali au intervenit asupra sumelor venite pentru primăriile PNL din judeţ. Astfel, Dorin Popescu, consilier judeţean PNL, şi preşedintele Comisiei de Urbanism, a venit cu un amendament, şi a propus ca 8 milioane de lei din suma iniţială de 31, 7 milioane de lei să fie alocaţi pentru cofinanţări de proiecte, mai ales că cele mai multe primării au investiţii în derulare şi fiecare ban primit de la Consiliul Judeţean este binevenit.
,,Vă propunem un amendament. Suma de 31.744.000 lei, sumă necesară pentru susţinerea cheltuielilor legate de proiectul de management integrat al deşeurilor în judeţul Bistriţa-Năsăud, să fie diminuată cu 8.000.000 lei, iar banii să fie redistribuiţi pentru cofinanţări proiecte într-o şedinţă ulterioară. Vă menţionez că proiectul a fost votat în Comisia de Urbanism cu două voturi pentru, un vot împotrivă şi o abţinere”, a declarat consilierul judeţean PNL, Dorin Popescu.
Liviu Rusu, preşedintele Consiliului Judeţean, i-a replicat că bugetul este unul normal pentru această perioadă pe care o traversăm, însă speră că sumele vor fi suplimentate de la Guvern, în urma unor rectificări de buget, în a doua parte a anului. Totuşi, chiar dacă nu vor mai fi rectificări de buget, nu vor exista probleme, deoarece sumele deficitare pot fi acoperite din veniturile Consiliului Judeţean, acolo unde este cazul.
Reacţii la angajarea răspunderii pe buget:
,,Am fost de atâtea ori împotriva alocărilor de bani, am spus de atâtea ori nu, încât credeam că este foarte greu să spun şi da, în şedinţele de Consiliu Judeţean. Rămân consecvent în a spune, dacă un principiu este corect şi votul trebuie să fie corect, indiferent din partea cui vine această propunere. Acest buget mi se pare corect, scăpăm foarte multe primării, indiferent de culoarea politică, de o grijă în plus de a asigura cofinanţarea la susţinerea cheltuielilor legate de proiect, iar în numele consilierilor PSD vă anunţăm că vom vota acest buget în formula enunţată de dumneavoastră” - Daniel Suciu, consilier judeţean PSD.
,, Nici eu nu pot fi împotriva unui lucru bun în judeţ, respectiv asigurarea unei colectări centralizate a deşeurilor, însă marea noastră problemă, în anul 2010, o reprezintă veniturile proprii ale primăriilor. Am constat că foarte multe primării, în contextul în care o primărie ca să poată funcţiona în regim de avarie are nevoie de 6-7 miliarde de lei, cu banii pe care noi i-am alocat acum trebuie să-şi închidă porţile. (…) Enorm de multe primării, în anul 2010, nu au cu ce să-şi plătească cheltuielile de funcţionare, iluminatul, salarii ş.a.m.d. Rămâne să rezolvăm aceste probleme în viitoarele şedinţe de Consiliu Judeţean” – Ioan Deneş, consilier judeţean PNL.
,,Suntem primul judeţ care implementăm un astfel de program. Proiectul de management integrat al deşeurilor este o şansă pentru judeţ şi trebuie să mergem pe ideea că trebuie să facem un efort pentru a susţine financiar acest proiect, chiar dacă sumele sunt altele, decât cele negociate de noi în martie-aprilie 2008. Trebuie să evităm orice discuţii inutile în primării, pentru că asocierea tuturor primăriilor cu Consiliul Judeţean este obligatorie, şi trebuie să ţinem cont de faptul că partea cea mai consistentă a sumelor este suportată de către Consiliul Judeţean, în condiţiile în care CJ are şi alte obligaţii, deci toată lumea trebuie să facă un efort”- fostul preşedinte CJ Gheorghe Marinescu, consilier judeţean PSD.
,,Eu îmi doresc, şi cred, că şi colegii mei îşi doresc ca toate şedinţele de Consiliu Judeţean să decurgă aşa, lucru care nu se va întâmpla, spre - bucuria - dumneavoastră, pentru că şedinţele trebuie să fie şi pigmentate, şi monotonia votului unanim nu este specifică Consiliului Judeţean, şi nici unei democraţii. (…) Până la urmă este vorba de dezvoltarea judeţului. PSD nu este un partid bau-bau, oameni au şi poziţii împotrivă şi poziţii pro. Dacă au judecat că este inteligent, normal şi administrativ să voteze, au făcut-o în consecinţă şi în cunoştinţă de cauză, şi aşa cum am spus în şedinţă, cred că nu este investiţie mai importantă, decât unitatea de implementare a deşeurilor menajere, la care a participat acelaşi aparat administrativ, cu preşedinţi diferiţi. Până la urmă, dacă lucrurile se pun pe picioare, nu contează cine munceşte mai mult, important e ca ele să fie puse în funcţiune. (…) Sunt sume generoase care vin prin deciziile Direcţiei Generale a Finanţelor Publice, sume care anul trecuţi erau împărţite de către consiliile judeţene. Dacă vă uitaţi la fiecare în parte, sigur sunt unele semnale, acolo unde populaţia este în număr mai mic, şi cheltuielile sunt mai mici la unele comune. Dacă va fi cazul, vom semnala eventualele probleme apărute, care vor face subiectul unei rectificări bugetare sau unei hotărâri de guvern, prin care vom găsi resursele necesare pentru completarea bugetului şi funcţionarea corespunzătoare a unităţilor administrativ-teritoriale” - Liviu Rusu, preşedinte CJ.
Adaugă comentariu nou