Borduriada din parculeţul Mihai Eminescu

Marius Bălan

La nici 2 zile după demersurile făcute de mine, de sensibilizare a bistriţenilor privind intenţia Primăriei de a schimba destinaţia părculeţului din Piaţa Mihai Eminescu, prin amenajarea unei parcări subterane, ce credeţi că s-a întâmplat? Administraţia harnică modernizează părculeţul, schimbând bordurile perimetrelor înierbate cu altele noi. Pâna aici toate bune, să fie un semn că se renunţă la parcare şi administraţia acceptă să respecte legile de mediu? Nu cred aşa ceva până când Domnul Primar nu ne-o spune personal. În opinia mea este o mostră clară de cheltuire nejustificată şi necalculată a banului public. Să fie oare ultimele borduri rămase în stoc de la firmele lui Videanu? Un lucru este clar: administraţia încalcă toate regulile lucrului bine făcut şi nici nu doreşte aşa ceva, este insensibilă şi nepricepută în a cheltui banii trimişi de cetăţeni în puşculiţa primăriei.

La ce este nevoie de această operaţiune dacă în 2016 se va decoperta întreg spaţiul şi se va executa parcarea? Ca şi în cazul anunţat cu toaletele publice, după modernizare urmează desfinţarea.

În toate ţarile europene Curtea de Conturi, Instituţiile abilitate, cum se vor numi ele, s-ar autosesiza şi urmările ar apărea de la sine. La noi cine le urmăreşte? Avem totuşi asemenea instituţii? Oamenii sunt bulversaţi, eu îl intreb pe Domnul Primar: “că care-i treaba… se mai face parcarea au ba?”

Între timp semnăturile se strâng încet cu treabă bună împotriva distrugerii parculeţului din Piaţa Mihai Eminescu.

Comentarii

05/03/15 09:43
Vizitator

O parcare subterana in Piata Eminescu nu se justifica. In primul rand, costul ridicat al unei astfel de investitii este corelat cu un numar mic de locuri de parcare, comparativ cu o parcare supraetajata unde cheltuiala este mai redusa iar numarul de locuri mai mare. In al doilea rand, cheltuielile de exploatare ale unei parcari subterane sunt destul de ridicate. Este vorba de sisteme permanente de iluminare si ventilatie, mari consumatoare de energie. Apoi trebuie prevazute sisteme de pompare pentru eventuale pericole de inundatii accidentale. Toate acestea duc la cresterea taxei de parcare facand neatractiva utilizarea parcarii. Evident, nu se pune problema construirii unei parcari etajate in Piata Eminescu. In apropiere exista solutii alternative de rezolvare a problemei parcarii. Spre exemplu, tot pe Str. Lupeni, in spatele Bisericii Catolice “Sf. Anton” exista un spatiu generos ce ar putea fi amenajat ca parcare etajata pe mai multe niveluri, care ar putea sa deserveasca si o parte din zona centrala a orasului . Chiar si o parcare etajata bine gandita pe locul de alaturi situat fata trezoreriei ar putea asigura un numar mai mare de locuri de parcare decat o parcare subterana costisitoare realizata cu pretul distrugerii parcului din Piata Eminescu.

Adaugă comentariu nou

 
Design şi dezvoltare: Linuxship
[Valid RSS] Statistici T5