Peste 4.000 de semnături pentru amenajarea Pădurii Codrişor ca zonă de agrement
Proiectul HCL privind amenajarea pădurii Codrişor ca zonă de agrement "Pădure-parc Codrişor" a fost depus la registratura Consiliului Local, ne anunţă Adrian Florin Chereji, preşedintele Asociaţiei Bistriţa Civică pe pagina sa de Facebook.
Voluntarii Asociaţiei Bistriţa Civică au adunat peste 4000 de semnături pentru susţinerea proiectului HCL privind amenajarea Pădurii Codrişor ca zonă de agrement pădure-parc.
"Le mulţumim tuturor bistriţenilor care au semnat pentru susţinerea acestui proiect! Le multumim tuturor celor implicaţi, ca voluntari, în adunarea de semnături! Bistriţenii care nu au semnat încă, pot să se alăture celor ce deja au dat susţinerea proiectului, nu oprim strângerea de semnături decât în ziua în care proiectul va intra în dezbaterea Consiliului Local.
Suntem siguri că pe mulţi dintre bistriţenii care nu au dorit, din numeroase motive, să semneze listele de susţinere ale acestei iniţiative civice, a societăţii civile, îi vom convinge că am avut dreptate când Pădurea Codrişor va redeveni zona de agrement îndrăgită de toti bistriţenii”, scrie Adrian Florin Chereji pe pagina sa de Facebook.
Informaţii pe pagina www.bistritacivica.ro sau fb.com/padureacodrisor.
Citiţi şi:
- "Pădurea-parc Codrișor", dezbaterea publică la Teatrul de vară
- Soarta Pădurii Codrişor se află în mâinile bistriţenilor
- Prietenii Pădurii Codrișor, invitaţi la ședința Consiliului Local
- Adrian Florin Chereji: Pădurea Codrişor va redeveni unul dintre locurile de agrement îndrăgite de bistriţeni
- Vezi ce condiţii are Florin Chereji pentru întâlnirea cu primarul Ovidiu Crețu
Comentarii
REMEMBER. În 28 ianuarie 2010, în timpul primului mandat al lui CRETU, consilierii au votat în unanimitate pentru transformarea Dealului Codrișor în zonă de agrement și au adoptat un PUZ în acest sens. Astfel, zona urma să fie transformată radical și pusă în valoare.
S-a prevăzut amenajarea unor alei pietonale, a unui parc, pistă de biciclete, cișmele, zonă de promenadă, iar în cel mai înalt punct al dealului s-a prevăzut amenajarea unui restaurant, cu vedere spre oraș. Mai exact, Conform Planului Urbanistic Zonal, Padurea Codrisor ar urma sa intre intr-un proces amplu, prin care aceasta zona sa fie amenajata pentru o serie de activitati sportive dar si de agrement, dupa cum urmeaza:
1. realizarea unor trasee amenajate pentru folosinta pietonilor si a biciclistilor. Aceste trasee vor fi realizate din pamant stabilizat si pietris si vor avea pe parcursul lor platforme de odihna de unde va putea fi admirat orasul. Traseele vor fi iluminate pe parcursul noptii si mobilate cu banci, panouri de informare-directionare si cosuri de gunoi.
2. realizarea unui traseu competitional pentru probe ciclistice de « downhill » care va fi marcat special pentru evenimente sportive. Acest traseu se va amenaja in asa fel incat sa nu intersecteze circulatiile pietonale si ciclistice pentru amatori, urmand a fi utilizat numai cu ocazia organizarii de competitii.
3. realizarea a patru partii pentru saniute, una de dimensiuni mai mari, dotata cu instalatie de nocturna si trei mai mici. Partiile sunt amplasate pe versantul cu orientare nordica pentru a beneficia cat mai mult timp de zapada.
4. realizarea pe zona de coama a cinci terase-belvedere in consola, pentru admirarea
panoramei orasului si a unui turn-belvedere care sa permita o panorama larga-inclusiv in lungul vaii raului Bistrita, neobturata de vegetatie.
5. amenajarea unor platforme pentru picnic si a unor zone pentru joaca in zona terenurilor de administrare silivica pe platoul de sub coama dealului
6. amplasarea a doua panouri pentru escalada pe versantul cu orientare sud a dealului
7. amplasarea unei dotari publice-restaurant/belvedere intr-o zona apropiata varfului dealului
8. realizarea unei parcari amenajate peisager, in trepte, la extremitatea sudica a parcelei
forestiere, care sa serveasca vizitatorilor. Aceasta zona va putea gazdui maxim o suta de autoturisme si va fi realizata din pamant stabilizat si pietris. in zona parcarii va fi amplasata o constructie care va gazdui grupuri sanitare si cismele de apa, necesare activitatilor de agrement.
9. realizarea unui drum forestier care sa bordeze limita sudica a parcelei forestiere si care sa impiedice proprietarii vecini sa acapareze zone din padure prin mutarea gardurilor in adancime.
10.realizarea de plantatii care sa marcheze si sa intareasca identitatea traseelor pietonale propuse.
Urma apoi amenajarea malurilor râului Bistrița, realizarea de alei pietonale care completa zona de relaxare a Bistriței (Vezi pe internet proiectul : P.U.Z. Bistrita ‘ Dealul Codrisor’ (Codrisor Hill).
Pana aici toate bune si frumoase. Numai ca in septembrie 2010, la câteva luni după aprobarea PUZ-ului, Crețu s-a sucit și de-atunci face lobby pentru realizarea unui drum cu două benzi prin mijlocul pădurii.
Crețu, a facut o mica excrocherie astfel ca Pădurea Codrișor rămâne în extravilan. Era condiția obligatorie pentru realizarea centurii. Si toate astea dintr-un interes personal meschin dupa cum singur a recunoscut: “Da, am acolo 45 de ari, cumpărați prin 2000-2001. Dacă va fi să îl vând la un preț bun, normal că îl vând. Soția l-a moștenit de la socrul meu, din câte știu sunt deja făcute actele de împroprietărire”. Cu alte cuvinte, in mintea primarului, prioritatea nu este rezolvarea traficului de tranzit prin soseaua de centura ci modul in care aceasta poate sa contribuie la cresterea valorii terenului pe care il detine. Restul nu conteaza. Pentru asta e in stare de orice, chiar sa incalce legea:
(extras din OG 43/1997 republicată)
Art.37. „Pentru descongestionarea traficului în localităţi, protecţia mediului şi sporirea siguranţei circulaţiei pe reţeaua de drumuri expres şi drumuri naţionale europene se realizează variante ocolitoare, situate în afara intravilanului localităţilor, pe baza studiilor de trafic.”
Art. 47. „Pentru evitarea congestionării traficului în afara localităţilor se interzice amplasarea oricăror construcţii care generează trafic suplimentar la o distanţă mai mică de 50,00 m de marginea îmbrăcămintei asfaltice în cazul autostrăzilor, al drumurilor expres şi al drumurilor naţionale europene, respectiv de 30,00 m pentru celelalte drumuri de interes naţional şi judeţean. Prin construcţii care generează trafic suplimentar se au în vedere unităţi productive, complexe comerciale, depozite angro, unităţi tip show-room, obiective turistice, cartiere rezidenţiale, parcuri industriale, precum şi orice alte obiective şi/sau construcţii asemănătoare în care se desfăşoară activităţi economice.”
In primul rand „Varianta lui Cretu” prin Padurea Codrisor este ilegala fiindca nu este ocolitoare. De aceea, varianta finala din Master Planul Transporturi pentru Bistrita figureaza o centura ocolitoare cu DOUA BENZI PE SENS, in lungime de 14,6 km si in valoare de 70 milioane euro. Asadar, nu-i vorba Centura 2 Sud prin Padurea Codrisor, care era prevazuta cu o banda pe sens si in valoarea astronomica de 170 milioane euro. Pe de alta parte dealul Codrisor se confrunta cu grave fenomene de alunecari de teren. Iar consolidarea dealului Codrisor impotriva aluncarilor de teren nu se face prin defrisarea padurii si inlocuirea ei cu un drum de trafic greu care prin vibratiile create favorizeaza procesul de alunecare. In combaterea fenomenelor de alunecare, pastrarea padurii este o chestiune de logica elementara, iar oprirea procesului de alunecare se poate realiza mult mai simplu prin construirea unui zid de sprijin la poalele padurii, prevazut cu gauri de drenaj. Pana la urma, din cauza tampeniei unui individ orasul Bistrita a ramas si fara centura ocolitoare dar si fara materializarea proiectului: P.U.Z. Bistrita ‘Dealul Codrisor’ (Codrisor Hill), de amenajare a dealului Codrisor si a raului Bistrita pe portiunea dintre Podul Budacului si Podul Jelnii, proiect blocat de acelasi individ care ocupa vremelnic functia de primar.
ZICETI-I STRADA, ALEIE, SAU TROTUAR, DACA VRETI, CA NU-I MUSAI SA FIE NICI " AUTOSTRADA" , NICI "CENTURA OCOLITOARE" , dar este prostia prostiilor, sa renuntam la alocarea unor fonduri europene, prin care se poate descongestiona traficul rutier, foarte aglomerat si imbacsit din Bistrita, pe relatia Vatra-Dornei - spr Dej / Mures .
Lasati teoria cu "zona de agrement Codrisorul" ca este mai importanta construirea unei artere rutiere, decat aceste "alei al veveritelor, al caprioarelor, ciorilor... etc. " sau cum vreti Dvs sa le mai numiti.
Momentan, nu de astfel de alei si restaurante, sau locuri de picnic avem noi nevoie, ci de artere rutiere, prin care cei care tranziteaza municipiul de la Este spre Vest... sa o poata face fara sa perturbe circulatia municipala, foarte aglomerata si asfixiata si cu atat mai mult ca pentru asta , se dau fonduri europene.
Cu plimbatul si distractia, lasati-o mai moale, ca nu asta ne doare pe noi acum si interesele celor care se tot opun acestui proiect, nu reprezinta nici 0,01 % din populatia constienta a Bistritei, sau a judetului nostru .
Padurea Codrisor sa ramana Padure VIRGINA !!!!!!
O mica parte a Paduri Codrisor poate fi amenajata pentru agrement pe coama dealului, acolo este deja distrusa de construtii de case. Nu distrugeti si partea din Padurea Codrisor care a ramas INTACTA. Este mare nevoie ca o mare parte a acestei paduri si a altora din judet sa ramna PADURI VIRGINE.
Sa nu uitam ca avem deja o Padure PARC in Bistrita mai precis Padurea Suleward care este amenajata cu o gramada de dotari pentru agrement.
raseul Varianta Ocolitoare Bistrita a fost deja ales
Oamenii au ales deja in mod democratic traseul pentru Varinta Ocolitoare Bistrita la referendum local din 2013. Daca vrem sa traim intr-un oras normal suntem obligati sa respectam vointa oamenilor.
Adaugă comentariu nou